Tässä pari kuvaa omavalmiste kaatumissuojista.
Eli etuakseliin nappulat ja kardaanin takanivelen kohdalle tulevat suojat.
Kardaanin palikka on keskimmäinen. Urat on tehty o-renkaita varten eli varmistamaan paikoillaan pysyminen. Etuakselin nappulat pitää paikoillaan akselin läpi menevä 8 mm kierretanko. 6 mm olisi riittävä, mutta 8 mm tankoa oli tallissa. Kierretanko, aluslevyt ja mutskut on rst:tä. Etuakselin nappulat on erilaiset vasemmalla ja oikealla, pyöräakselin sisään menevän osan halkaisija.
Palikat sorvasi konepajalla tuttu sorvari 50 mm polyasetaalitangosta. Sovitukset onnistuivat kerralla, eli kerrankin mitoitus onnistui laakista.. Kardaanin nappulakin pysyy tiukasti, kiitos o-renkaiden.
Polyasetaali on jonkin sortin muovia vrt. (nylon), jolla on hyvät iskunkesto, liuku, kulutuskestävyys, …. ominaisuudet, pelaa -40…100 C lämpötiloissa. Polyasetaali ei vety kuten nylon.
Sormet ristiin ,ettei tarvitse kokeilla toimintaa käytännössä.
Edit 01.04.2010: Korjattu: Asetaatti pitää on Asetaali. Lämpötilaksi +100C (ennen +80).