Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 152881 kertaa)

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #135 : 15.05.11 - klo:11:19 »
Kyllä näissä kytkin ongelmia on, itselläni myös -07, sain juuri vastauksen ei mene tehtaan piikkin. Täristää lähdöissä, ei kuitenkaan aina?

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #136 : 15.05.11 - klo:14:33 »
Kyllä näissä kytkin ongelmia on, itselläni myös -07, sain juuri vastauksen ei mene tehtaan piikkin. Täristää lähdöissä, ei kuitenkaan aina?

Kytkinhän on kuluva osa joten sen kesto on paljon käyttäjästä kiinni.

3/ 2006 tehdas muutti tuon kytkinpaketin uudenmalliseksi. Vanhoja malleja rikkoutui. Muistan jostain lukeneeni, että öljyn vaihdossa tuli sokan paloja tms öljyn mukana ulos josta oli helppo päätellä kytkimen huoltotarve.

Eli jos kimin mopo on valmistettu ennen 3/2006 eikä kytkintä ole vaihdettu aiemmin, niin on aika päivittää se ajan tasalle ennen kuin suurempia murheita ilmenee. Vanhassa on suunnitteluvirhe, joten sen saanti tehtaan piikkiin mielestäni pitäisi onnistua ilman muuta.

Mutta tuo täristäminen voi jostua muustakin. Jos vaikka poikkeaa tehdassuosituksesta öljyssä, en yhtään ihmettelisi vaikka ongelmia kytkimen kanssa ilmenisikin. Etenkin jos on mennyt laittamaan synteettiset koneeseen. (en ota kantaa delvacciin, ettei saada kohtuutonta viestihässäkkää aikaiseksi)

t. Repa

 
« Viimeksi muokattu: 16.05.11 - klo:00:47 kirjoittanut Repa »
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kytkin
« Vastaus #137 : 15.05.11 - klo:14:59 »
Eipä tullut tehtaalta lupaa kytkimen korjaukseen, linkut laitetaan maanantaina. Kytkin täristää ikävästi liikkellelähdössä, ei aina onko tietoa että mikä on varsinainen vika/syy. Katselin SMT:n kytkin settejä niin näyttäisi olevan vain 05-06:iin? Muuten pyörä tomii kuin unelma!

Heitin kommentin tuohon kytkinpuolen osastoon jo tästä aiheesta. Kytkimesi on uutta mallia, joten tehdas ei tule siinä vastaan. Se on joko kulunut tai koneessa väärät oljyt.

Oletus: SMT:n luistokytkin käy tuon kytkimesi tilalle. Perustelu: 2006/3 BMW uusi kytkimen joka on sen jälkeen sama uudemmissa malleissa.
Minulla on mielestäni 5/2006 valmistettu (en muista tarkasti enkä pysty nyt tarkistamaan) pyörä, eli alun perin tuolla uudemmalla kytkimellä oleva mopo, johon on SMT:n luistokytkin vaihdettu tilalle.

t. Repa   


Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #138 : 15.05.11 - klo:18:00 »
Tänään ajellessa olin "aistivinani" kytkimessä pikku tärinää ja sellaista luiston tapaista. Liikennevaloista hyvin hellästi ja nätisti liikkeelle niin siinä yhteydessä. Irrottaa muuten OK toimii yleisesti ajossa. Onko mulla vika päässä tai aistiharhoja? Pyörä 06 mallinen, menty n. 23000 km. Menee Heinolle ns. 20000 km huoltoon ja jarrunesteiden vaihtoon, koska huoltokirjan viimeinen merkintä 19000 km kohdalla huolto viime syksynä (ennen mopon minulle tuloa) Oli aikamoisia harakanvarpaita huoltomerkintä ja leimoista ei tietoakaan. Aiemmat tehty huoltokirjan mukaan Mototripissä, jokatapauksessa 03Biker

pikku edit: päässä on varmaankin vikaa mutta onko kytkimessä?

Noin se itsellänikin aikoinaan alkoi, pientä nykimistä ensin ja luiston tuntua paikoitellen toisinaan taas pelas ihan ok! Itseäni epäilin myös, mutta tuo öljyproppu paljasti , että jotain on vialla kun on metallia koneessa..

Poissa K_i_m_i

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 53
  • VFR1200F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #139 : 15.05.11 - klo:18:14 »
Toisaalta hienoa että aistimukset taitaa olla totta, toisaalta taas ei niin hienoa... Noh, ajelin tänään reippaat 300 kilsaa ja otin välillä lähtöjä jyrkästä ylämäestä. Ei ongelmia- siis tänään. Pitänee varautua jonkinasteiseen (lähinnä aika ja osat)  remontointiin huollon yhteydessä.
________________________________________________________________
Kimmo

VFR1200F -11
ex:K1300S Black Edition -14, K1200S -06, SV1000S -04, RG125 -88

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #140 : 15.05.11 - klo:18:16 »
Käsittääkseni tuosta -06:sesta on jo poistettu se triangeli sokka joka niitä ongelmia aiheutti... Toisaalta mistäs sen tietää sitten varmaksi??

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: Kytkin
« Vastaus #141 : 15.05.11 - klo:21:03 »
Eipä tullut tehtaalta lupaa kytkimen korjaukseen, linkut laitetaan maanantaina. Kytkin täristää ikävästi liikkellelähdössä, ei aina onko tietoa että mikä on varsinainen vika/syy. Katselin SMT:n kytkin settejä niin näyttäisi olevan vain 05-06:iin? Muuten pyörä tomii kuin unelma!

Heitin kommentin tuohon kytkinpuolen osastoon jo tästä aiheesta. Kytkimesi on uutta mallia, joten tehdas ei tule siinä vastaan. Se on joko kulunut tai koneessa väärät oljyt.

Oletus: SMT:n luistokytkin käy tuon kytkimesi tilalle. Perustelu: 2006/3 BMW uusi kytkimen joka on sen jälkeen sama uudemmissa malleissa.
Minulla on mielestäni 5/2006 valmistettu (en muista tarkasti enkä pysty nyt tarkistamaan) pyörä, eli alun perin tuolla uudemmalla kytkimellä oleva mopo, johon on SMT:n luistokytkin vaihdettu tilalle.

t. Repa
Valtuutetussa BMW:n huollossa vaihdettu öljyt Saksassa, pyörä tuli minulle niin pientä nypyttämistä oli myös niillä öljyillä. Itse olen aina pyörissäni käyttänyt mobil 4T racing 15W-50 öljyä ja aina on vaihteet +kytkin toiminut erinomaisesti, nämä öljyt myös tähän pyörään vaihdoin. Kytkin toimii välillä aivan hyvin ja välillä taas nypyttää. Hidas 57:lle oli kytkin vaidettu k12R -07:aan tehtaan piikkiin, näin ajattelin että ongelmat eivat ole kokonaan poistuneet näistä uudemmistakaan. Pyörällä oli ajettu vain 12890km kun se minulle tuli. Tämän kesän meinaan ajaa ja katsoa että kuinka toimii, talvella voi sitten askarrella uuden kytkimen jos alkaa pahenemaan tai ennen sitä jos on pakko. Jos kytkin kulunut niin uudet levyt vai tarviiko muutakin?

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kytkin
« Vastaus #142 : 16.05.11 - klo:00:45 »
Eipä tullut tehtaalta lupaa kytkimen korjaukseen, linkut laitetaan maanantaina. Kytkin täristää ikävästi liikkellelähdössä, ei aina onko tietoa että mikä on varsinainen vika/syy. Katselin SMT:n kytkin settejä niin näyttäisi olevan vain 05-06:iin? Muuten pyörä tomii kuin unelma!

Heitin kommentin tuohon kytkinpuolen osastoon jo tästä aiheesta. Kytkimesi on uutta mallia, joten tehdas ei tule siinä vastaan. Se on joko kulunut tai koneessa väärät oljyt.

Oletus: SMT:n luistokytkin käy tuon kytkimesi tilalle. Perustelu: 2006/3 BMW uusi kytkimen joka on sen jälkeen sama uudemmissa malleissa.
Minulla on mielestäni 5/2006 valmistettu (en muista tarkasti enkä pysty nyt tarkistamaan) pyörä, eli alun perin tuolla uudemmalla kytkimellä oleva mopo, johon on SMT:n luistokytkin vaihdettu tilalle.

t. Repa
Valtuutetussa BMW:n huollossa vaihdettu öljyt Saksassa, pyörä tuli minulle niin pientä nypyttämistä oli myös niillä öljyillä. Itse olen aina pyörissäni käyttänyt mobil 4T racing 15W-50 öljyä ja aina on vaihteet +kytkin toiminut erinomaisesti, nämä öljyt myös tähän pyörään vaihdoin. Kytkin toimii välillä aivan hyvin ja välillä taas nypyttää. Hidas 57:lle oli kytkin vaidettu k12R -07:aan tehtaan piikkiin, näin ajattelin että ongelmat eivat ole kokonaan poistuneet näistä uudemmistakaan. Pyörällä oli ajettu vain 12890km kun se minulle tuli. Tämän kesän meinaan ajaa ja katsoa että kuinka toimii, talvella voi sitten askarrella uuden kytkimen jos alkaa pahenemaan tai ennen sitä jos on pakko. Jos kytkin kulunut niin uudet levyt vai tarviiko muutakin?

Minulla on mielikuva, että uudemmissa kytkimissä olisi ollut vielä joitakin ongelmia, mutta teknisiä muutoksia ei ole ainakaan rekisteröity.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kytkin
« Vastaus #143 : 16.05.11 - klo:08:36 »
Mulle laittoivat 1300:n kytkimen jossain 30tkm paikkeilla, eli levyt ja uusi tiukempi kori. En kysellyt sen tarkemmin, josko jouset tms olisi vanhasta.

Nypytystä oli selkeästi jostain 10tkm alkaen ja lisäksi sellainen mekaaninen kolina jos tyhjäkäynti sattui laskemaan 1000rpm kieppeille. Kolina johtui kuulemma väljästä kytkinkorista (?).

Nyt on kyllä hyvä.  airrev

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kytkin
« Vastaus #144 : 17.05.11 - klo:02:04 »
Mulle laittoivat 1300:n kytkimen jossain 30tkm paikkeilla, eli levyt ja uusi tiukempi kori. En kysellyt sen tarkemmin, josko jouset tms olisi vanhasta.

Nypytystä oli selkeästi jostain 10tkm alkaen ja lisäksi sellainen mekaaninen kolina jos tyhjäkäynti sattui laskemaan 1000rpm kieppeille. Kolina johtui kuulemma väljästä kytkinkorista (?).

Nyt on kyllä hyvä.  airrev

Jep. Kytkinpakka paasee liikkumaan hiukan edestakaisin jos valysta korin lovien ja loviin asettuvien levyjen ulkonevien osien valiin vaan jaa. Ja jonkun aikaa kun ajaa niin kolo vaan kuluu valjemmaksi.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #145 : 24.05.11 - klo:21:41 »
Minä en ole toistaiseksi havainnut mitään varsinaista ongelmaa oman Ässäni kytkimessä, vaikka tämä onkin niitä ensimmäisiä malleja. Radalla olen välillä ollut havaitsevani pientä luiston tuntua, mutta se kyllä taisi johtua takarenkaan pienestä luistamisesta.

Öljynä näyttää muuten ainakin Kuvan moottoripalvelu käyttävä Repsolin 10w40-osasynteettistä.

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #146 : 12.06.11 - klo:12:22 »
On tuo omankin pyörän kytkin alkanut oireilemaan viimeisten 1000 km aikana  hedari
Tuon huomaa parhaiten kun on vaihde vapaalla pienoisena tärinänä, tärinä kuitenkin loppuu kun kytkimen vetää pohjaan.
Muuten en ajossa ole huomannut mitään ongelmaa tuon suhteen, joten tuli vain mieleen että voisiko tuossa kyse olla noista
sivulla 4 manituista kumilenksuista? Eli jokin niistä olisi kyllästynyt hommaansa ja mennyt uiskenteluretkelle öljyjen sekaan.

Tiistaille on varattu aika 30 tkm huoltoon joten kyselen toki heidän mielipidettä tuosta, mutta onko arvon raadilla näkemystä
siitä haittaako noiden puuttuminen minkä verran? Huolto toki vaihtaa varmaan mielellään uuden kytkinpakan sinne, mutta jos tuon
operaation voisi siirtää talven projekteihin niin aina parempi.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #147 : 12.06.11 - klo:20:34 »
Mulla ei ole mitään ongelmaa 2008, 35 tkm ajetun ässän kytkimen kanssa  hesse_blink
Öljyistäkö se sitten...?
Eikä akun, vaikka ot meneekin..
« Viimeksi muokattu: 12.06.11 - klo:20:36 kirjoittanut j@ck »

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #148 : 14.06.11 - klo:19:41 »
Tuskinpa se öljymerkki ainakaan noiden kumilenksujen käyttöikään vaikuttaa  icon_rolleyes
Tosin ei se työnjohtajakaan osannut arvailla syytä, ja huollon jäljiltä kun tuo kävi aika paljon tasaisemmin vrt. ennen
huoltoa,  niin ei huoltomieskään sitä huomannut. Joten ajellaan tuolla ja jos paukkuu niin korjataan sitten  03Biker

Poissa Motown

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW K 1200 S
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #149 : 15.06.11 - klo:14:49 »
No niin - nyt se sitten koko komeus(?), oikeastaan kaameus, paljastui.  angst

Vein tänään pyöräni kytkinremonttiin EMC:lle Ouluun kytkinpakan vaihtoa varten ja kotvasen kuluttua asentaja soittaa, että myös kytkinkruunu (-kori) on vaihdettava, kun se on jo niin väljä - eli heiluu edes-takaisin vaihteiston akselilla. Samalla tuon korin vaihdon kanssa tulee öljypumpun hammaspyörä vaihdettavaksi yhteensopivuuden takia.

Ei kait siinä - vaihdettava on, mutta hintaa vain kertyi yllättäen aika runsaasti varaosille ja työlle - itse asiassa yli tuplasti alkuperäiseen arvioon verrattuna.  hedari

Eli - jos nyt jollakin kuuluu K12S:n kytkimestä tyhjäkäynnillä sellainen "räpättävä" (rallattava) ääni, se johtuu juurikin tuosta kytkinkorin väljyydestä - se pääsee ilman kuormaa liikkumaan edestakaisin akselillaan ja kuluu näin koko ajan lisää. Minulla kävi itse asiassa hyvä tuuri, kun vika (= äänilähde) selvisi ja saadaan kuntoon ennen kuin mitään pahempaa tapahtuu.

Eikä tässä vielä kaikki, sillä pyörä joutuu luonnollisesti odottelemaan osia EMC:llä ja minä poika kävelen - ei tosin ole ainakaan haitta habitukselleni, pitäis varmaan harrastaa enemmänkin...  :grin:
« Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo:15:20 kirjoittanut Motown »
"Kaikki on mahdollista, joskus jopa suotavaakin"

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal