BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => HP2 & R1200S & R1100S/RS & R1150RS/R => Modaukset => Aiheen aloitti: JTK - 18.01.10 - klo:20:23
-
Terve,
tunnustan tässä, julkisesti oops2 , hankkineeni R 1200 S:ni:
- hiilikuituiset huggerin ja ansaugrohrabdeckungen (imusarjanpeite?) setin,
- tuuninkiverkon munuaisen taakse (virallisesti suojaa öljynjäähd. kiviltä),
- vilkunlasit eteen savunharmaat ja taakse valkoiset,
- keulaputkien suojaksi Lenkanschlagbegrenzer-setin (teoreettinen suoja keulaputkille nurin mennessä (ajettaessa)),
- sivujalan levikepala,
- Al- öljyntäyttökorkin,
- K&N-vapaavirtaussuotimen,
- ynnä aidot hiilikuituimitaatio (lausutaan muoviset) tankin ja tankinkorkin suojat.
HP2 Sport kuskeilla on kaikki/lähes kaikki tehdasvalmiina kaunottaressaan.
Tunnustaako kukaan muu lisänneensä em. "turvallisuutta" lisääviä osia pyöräänsä?
Ajovalojen parannuksia onko tehty ja kokemukset tarvikevaimentimista?
Edit: Kevätpäivitys 2010:
- kaatumasuojat etupyöränakseliin ja kardaanin koteloon (oma malli),
- kaatumasuojat syiinterikansiin (Boxer-Design),
- takavilkut LED Power Dash (Nippy Normans),
- peilinvarren jatkeet Berni´s (Boxer-Design),
- grippadit tankin poskiin Gripster eli Techspec (Speedycom), vaihdettu 2012 Stomp Gripeihin (twowheel.co.uk)
- naviteline Moltipod Alu lang + suojapussi Bagster PDA Tasche Klein (Wunderlich),
- HPE:n slipari hiilarisuojuksella (Mototollo Shop),
- lisäpistoke + rele,
- akunlatauspistoke (C-tek).
ja tietysti Foorumitarrat (by foorumikauppa Atomic BMWsmile)
Edit Syyspäivitys 07.10.2010:
- takavilkut LED Power Dash (Nippy Normans) vaihtui Bemarin omiksi LED-vilkuiksi,
- Keis:n lämpöliivin pistoke ja
- BagsConnectionin Quick Lock-kiinnike tankkilaukulle.
Edit2 Syyspäivitys 07.11.2010:
- vaihdoin kilpitelineeksi Kellermanin telineen hesse_blushing.
- Kesällä laitoin xenon-muutossarjan, sekä lähi- että kaukovaloihin.
Edit3 Kevätpäivitys 2011:
talven aikana kaikki hiilikuituosat kävi automaalarilla lakattavana, myös uudet:
- hiilari etulokari ja tankin keskiosa,
- zumo 660 paikoilleen,
- Pecon kaasukahvan "liikkeen lyhentäjä"
- kaasun asentotunnistimen suoja Wunderlich
Edit4 Kevätpäivitys II 2011:
- Iskareiksi Öhlinsit eteen ja taakse, samalla meni paikoilleen
=> Accelerator KLIKS (http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/index.html)
Edit 5: tekstin muotoilua muutettu
Edit 6, kevätpäivitys 2012:
- iskarit huollatettu MP-Racing Oy, perstuntuman mukaan iskarihuolto parhaita "virityksiä"
- Gripsterit vaihdettu Stomp Gripeihin. Paremmat tuntuman/pidon toivossa
Edit 7, kesäpäivitys 2012:
- Laitoin Lever Guardin KLIKS (http://www.nippynormans.com/products/leverguard-exclusive/item/lever-guard-all-r1200-models-bru-leverg)
-
Ei vielä oo laitettu mutta kun Repan linjalta alkaa tuleen hapatusta ulos niin sitten alkaa kilpa varustelu hesse_yahoo
-
No on hiukan, eli mulla on monopostona oma R1200S. Takajalkatapit otin pois ja takapehvanalustimen korvasin peiteosalla. Hiilikuitua mulla on sylinterinkannen suojissa. Ehkä ens kesälle peitelevyt niiden läppärunkojen peitteeksi. Loppupätkä pakoputkesta äänenvaimentimineen tekisi mieli vaihtaa kevyempään. Äänillä ei mulle (oon melkein kuuro) ole merkitystä.
-
Terve,
itsekin tuumin äänentoiston takia vaimentimen vaihtoa, mutta perustelin hommaa kavereille että titaanipönttö olis kevyempi innocent. Arvelivat että kuski vois laihduttaa helposti 10-15 kg eikä näyttäis silti laihalta hedari ja rahat voisin antaa heille virkistyskäyttöön hesse_kalja.
-
Just. Mulla sama, eräs naistuttavani oli nähnyt kuvan meikäläisestä nahkoissa. Totes ystävällisesti, että jos ne olis vihreät, olisin ilmetty Kermit. ashamed No eikös se Kerit oo ihan hyvää pataa sen miss Piggyn kanssa, mutta en kylläkään ole mitään sellaista hälle vihjaillut. Ja mun moottoripyörät on jatkossakin yksipaikkaisia. withstupid Semmonen 10-15 kiloa vois olla halvinta keventää itsestä.
-
Moi,
isä horisko sano ettei kokkapuheisiin vastata. Niinku siihen että onko mun nahkapuku tehty valaannahasta vai karjalaumasta.
-
Päivitetty talven aikana hiilareita ja vähän tekniikkaakin. kuvaus löytyy tämän ketjun alusta.
-
Minkä version acceleratorista laitoit ja onko jo jakaa kokemuksia? Olen harkinnut extended-versiota, josko sillä saisi tyhjäkäyntiä vähän siistimmäksi...
Entä tuo "pikakaasu", onko hintansa väärti?
-
Extended versio, oli helppo asentaa. Laitoin anturin "yläkolmion" alle virtalukon lähelle. Kokemuksia on vasta n. 400 km mutta vaikutelma on positiivinen hali_peukku, tuntuu hesse_blink että matalien kierrosten nykiminen (Konstant Fahr Ruckeln) lähes kokonaan.
"Pikakaasu" on sekin ok ja asennuskin oli helppo. Lyhentää kaasukahvan liikettä, joten "täyskaasu" angst on himpun "ranneystävällisempi". Mulla on PECO:n tekele, ilmeisesti Schwabenmaxin tuote on vielä "nopeempi". hesse_blink KATSO (http://www.schwabenmax.de/Navigation/Hauptnavigation%20Kurzhubgasgriff%20English.htm)
-
"Pikakaasu" on sekin ok ja asennuskin oli helppo. Lyhentää kaasukahvan liikettä, joten "täyskaasu" angst on himpun "ranneystävällisempi". Mulla on PECO:n tekele, ilmeisesti Schwabenmaxin tuote on vielä "nopeempi". hesse_blink KATSO (http://cgi.ebay.it/Kurzhubgasgriff-Throttle-kit-BMW-K-1200-R-S-S-Sport-/300519863628)
Eikö saksan seisojaan sopivissa pikakaasuissa tule niitä "puolia" mukaan useampia "nopeuksia"?
Noihin japseihin sopivissa (kaiketi joku yleismalli) tulee puolia mukana nivaska, siitä saapi valita sopivan nopeuden.
-
"Pikakaasu" on sekin ok ja asennuskin oli helppo. Lyhentää kaasukahvan liikettä, joten "täyskaasu" angst on himpun "ranneystävällisempi". Mulla on PECO:n tekele, ilmeisesti Schwabenmaxin tuote on vielä "nopeempi". hesse_blink KATSO (http://cgi.ebay.it/Kurzhubgasgriff-Throttle-kit-BMW-K-1200-R-S-S-Sport-/300519863628)
Eikö saksan seisojaan sopivissa pikakaasuissa tule niitä "puolia" mukaan useampia "nopeuksia"?
Noihin japseihin sopivissa (kaiketi joku yleismalli) tulee puolia mukana nivaska, siitä saapi valita sopivan nopeuden.
Juu ei tule, paketissa ei ole ylimääräisiä osia.
-
Extended versio, oli helppo asentaa. Laitoin anturin "yläkolmion" alle virtalukon lähelle. Kokemuksia on vasta n. 400 km mutta vaikutelma on positiivinen hali_peukku, tuntuu hesse_blink että matalien kierrosten nykiminen (Konstant Fahr Ruckeln) lähes kokonaan.
"Pikakaasu" on sekin ok ja asennuskin oli helppo. Lyhentää kaasukahvan liikettä, joten "täyskaasu" angst on himpun "ranneystävällisempi". Mulla on PECO:n tekele, ilmeisesti Schwabenmaxin tuote on vielä "nopeempi". hesse_blink KATSO (http://cgi.ebay.it/Kurzhubgasgriff-Throttle-kit-BMW-K-1200-R-S-S-Sport-/300519863628)
Ok, lähti pikakaasu tilaukseen. Peco tulee tännekin kun oli muutakin tarvetta boxer-designilta... Ja extended accelerator lähtee myös tilaukseen, jos tuolla hintaa saa helpotusta niin pakkohan se on ainakin kokeilla.
-
Laitetaas jatkoksi omaa puuhastelua. Tässä siis mun viime keväänä ostettu R12S matkalla kaupasta kotiin:
(http://personal.inet.fi/private/w3/r12s/images/20110505_ride_home_r.jpg)
Aluksi tuli hommattua R&G:ltä kaatumatatit etuhaarukkaan ja swingiin, sitten ilmbergeriltä karbooninen takahuggeri. Tämän ketjun innoittamana asensin myös acceleraattorin, mutta pikakaasu jäi toistaiseksi pöydälle, en saanut säädettyä sitä toimivaksi ekalla yrityksellä. Ja seuraava yritys tehdään luultavasti schwabenmaxilla, tuo pecon kuori on niin törkeän näköinen... Venakoppien suojiksi laitoin JTK:n pyörästä bongatut boxer-designin suojat, nuo ovat mielestäni kohtuullisen kliinit.
Sitten kun pakolliset kuviot oli hoidettu, alkoi kosmetiikka kiinnostamaan. En oikein päässyt sinuiksi tuon keltaisen värin kanssa eikä ole tuttuja maalareita, joten oli keksittävä jotain muuta... No, ebay se on bemumiehen ystävä, Saksasta löytyi mustat sivu- ja peräkatteet kohtuuhintaan, jenkeistä tekarbonilta kuituinen etulokarin kuori. (Mainittakoon että tekarbonin tekelettä joutui sovittamaan viilalla eikä istu sittenkään kliinisti ja huomasin että mattokin oli niin harvaa että päivä paistaa läpi eli eipä tarvi sieltä tilailla enää.) Lisäksi surffaillessa osui silmään että Stormilla oli alennuksessa MRA:n savupleksi ja pitihän se sieltä käydä hakemassa. Myös vilkunlasit vaihtuivat kirkkaiksi versioiksi.
Tilanne tänään on tämä:
(http://personal.inet.fi/private/w3/r12s/images/20110812_black1.jpg)
(http://personal.inet.fi/private/w3/r12s/images/20110812_black2.jpg)
Talven aikana koetan luultavasti bongata mustan nokkakatteen jostain, myös kate tuohon takasitsin tilalle saattaa olla ostoslistalla.
-
hali_peukku hesse_ok
-
Laitetaas jatkoksi omaa puuhastelua. Tässä siis mun....
...
Tilanne tänään on tämä:
Hieno! respekt hali_peukku
-
Mä olen aika tyytyväinen tuohon mustaan, pyörä näyttää pienemmältä ja hoikemmalta kuin keltaisena.
-
Löysin Saksasta käytettynä loputkin osat mustana ja nyt on mopedi kokonansa mustissa muoveissa. Ihan kliini, mutta... Tuli mieleen että pitäisköhän vaihtaa toinen kylki keltaiseksi, ihan noin niinku piruuttaan idea3 Katteet löytyi profisell.eu -nimisestä putkasta, mielestäni suht. edullisesti, etukate 99e, tankinsoiro 75e, etuloksu 64e ja toimituskulut tuolle melko isolle paketille 32e. Tavara oli kunnossa, joten omasta puolestani voin suositella.
Ei kuulu tähän threadiin, mutta mitä öljyä ässiin on yleensä kaadeltu? Ohjekirjasta luin, että alle 10kkm:ssä pitäisi käyttää 20w50 mineraaliöljyä, joten hain motonetistä motul 3000:sta pänikän.