BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: jussi60 - 20.10.09 - klo:21:52
-
No niin. 59 tkm vasta takana ja aina on kotiin tultu, siis K1200 GT:llä vm 07. Jotain pikkuvikoja korjattu takuuseen: vaeltavaa tyhjäkäyntiä, vaihteen näyttö, etujarrupalojen kuluneisuuden anturi, rallattava nokkaketjun kiristin, takalaukun lukkoa korjattu. Vaan viime kesänä ei mitään kun ei ollut enää takuutakaan.
Huollot maksanut 180e-430e välillä ja renkaitakin muutama kulutettu. Tällä taidetaan mennä eteenkinpäin, sillä väliraha uuteen oli jo viime talvena uuden Banditin luokkaa. Mitenkäs muilla? 03Biker
-
Muistin virkistykseksi JARRUVIKA RECALL (http://news.bbc.co.uk/go/em/fr/-/2/hi/business/10123403.stm) -uutinen koskee 122 000 bemaria, jotka on valmistettu 2006-2009.
Koko juttu em. linkistä, mutta BBC:n mukaan: ".... Those involved are the R 1200 GS Adventure model, the R 1200 GS, the R 1200 R, the R 1200 RT, the R 1200 ST and the K 1200 GT. ..."
-
Käytiin takuukorjauksessa K 1200GT. Vaihdettiin etulevyt ja jarrupalat uusiin
myös jarruputki kampanja. Yllättävän nopeasti jarrulevyt menivät kieroksi....
Nyt uudet hidastimet alla.
-
Takajarrupalat uusiksi, mittarissa n.73000km. Näytti olevan sintteripalat, vanhat sekä uudet. Etupaloja vielä runsaasti jäljellä. Moottoriöljyt ja suodatin vaihtui myös.
-
Onko kellään tietoa Service valon nollauksesta pitääkö mennä merkkiliikeeseen nollauttamaan ???
Vai olisko piraattiversio ........
-
Nyt ei oikeaa tietoa löydy, mutta olettaisin nollauksen onnistuvan ainakin GS-911:lla.
Koetappas löytää joku käsiisi, jolla sellainen löytyy, niin saa testattua.
Yritin tarkistaa omasta GS-911:sta tuon nollauksen, mutta kun minulla on ohjelmana testitarkoituksessa beta-versio, niin se ilmoitti että lataappa uusi versio koneeseen eikä antanut avata tuota versiota enää. Ja salasanat ovat kotona, joten en pääse nyt lataamaan uutta softaa. Joten en tarkista sitä nyt. Muistelen, että ohjelmassa on tuo toiminto.
t. Repa
-
Muistin virkistykseksi JARRUVIKA RECALL (http://news.bbc.co.uk/go/em/fr/-/2/hi/business/10123403.stm) -uutinen koskee 122 000 bemaria, jotka on valmistettu 2006-2009.
Koko juttu em. linkistä, mutta BBC:n mukaan: ".... Those involved are the R 1200 GS Adventure model, the R 1200 GS, the R 1200 R, the R 1200 RT, the R 1200 ST and the K 1200 GT. ..."
Onkos kellekkään tullut kutsua tai tehty jo tarkastus? Oma rassi kuuluu haarukkaan ja tuuminkin että kannattaako ruveta vaihtamaan jarrunesteitä jos aukovat paikkoja tai vaihtavat jotain kikkareita?
-
Onko kellään tietoa Service valon nollauksesta pitääkö mennä merkkiliikeeseen nollauttamaan ???
Vai olisko piraattiversio ........
UudenVuoden pyhinä kokeiltua..... hali_peukku
Huoltomuistutuksen nollaus ja uuden ajankohdan/ kilometrilukeman asetus onnistuu ainakin GS-911 -testerillä, harrastajaversiossa VIN-numeroitten määrä rajoitettu,.... tietääkseni. 633
Samalla "vehkeellä" saa luettua ja nollattua vikacooditkin. icon_rooki
-
Muistelen, että halvemmassa versiossa on kymmenen VIN-numeroa sallittu. Itse otin tuon halvemman version koska sen saa upgreidattua. Otin bluetooth -tekniikalla, jota en saanut edellisen nokian kanssa pelaamaan. Nykyisen kanssa en ole edes yrittänyt.
Vikakoodien luku ja nollaus käyvät tuolla vehkeellä kädekäänteessä.
t. Repa
-
offtopic
Saakos tommosella härpäkkeellä esim. luistoneston tapahtumia näkyviin tai laskettua? (Tais olla just RR-osastollakin luistoneston / ranteen toiminnasta pohdintaa)
Katselin joltain nettisivuilta että "kaikenlaista ja paljon" on-line tietoakin tuommosella näkee. Mainoksissa luvataan paljon mutta täyttyykö lupaukset käytännössäkin?
Kertokaahan käyttäjät mitä kaikkea esim. GS-911:llä "näkee".
-
Mistä GS-911:sen saa sopivimmin hankittua? Löytyykö Suomesta? Sinihammas versio kiinnostaa! T. Jukka
-
Mistä GS-911:sen saa sopivimmin hankittua? Löytyykö Suomesta? Sinihammas versio kiinnostaa! T. Jukka
Touratec taitaa olla "lähin" paikka mistä voi tilata, meren takaa tulee tietysti samalla vaivalla.. Itselle tuli "POZO:n" kimppatilauksella muutama vuosi sitten. Käyttöä olen kokeillut vain kerran, tuossa joulun alla, kun piti huoltomuistutinta entrata. Ehkä olisin käyttänyt aikaisemminkin, mutta käyttöohjelman latauksessa oli jotakin "hässäkkää", enkä saanut (osannut) ohjelmaa toimimaan oikein. withstupid
-
Tilasin tuolta http://www.biketec.ie/biketec_shop.html, Maksu paypalin kautta kuluineen 310€. (GS911-BLU Enthusiast)
Jukka
-
Apuva!
Laitoin K1200GT -04:n (aiemmin japsipyöriä)ja nyt askarruttaa muutama asia;
Kylmänä startatessa "pölähtää" suhtkoht sankka savupilvi ilmoille... hesse_ok Onko tämä BMW:n ominaisuus vai onkohan kyseessä suuri vika?? Toinen; onko BMW:n tyhjäkäyntiääni "rouheampi>" kuin japseissa (ominaisuus vai vika...)??? Kertokaa uudelle Bemaristille....
ZeiAar
-
Nou hätä!
Samanlaisen BMW:n omistaneena, ne on ominaisuuksia. " Pölläykseen" käynnistysen jälkeen vaikuttaa öljypinnan korkeus, ja onko pyörä sivujalalla, vai keskijalalla. Savua saattaa tulla vaikka parikin "korttelin" mittaa .... oops2 "Joutokäyntikalinakin kuulostaa" normaalille.... smiley_hitler-t
-
Thanks!
Kyllä helpotti..... Pelkäsin jo venttiiliremontin olevan nurkan takana withstupid.
Vielä kysymyksiä; onko ko pyörään jostain Suomesta saatavilla korkeampaa pleksiä?? Itte olen suht pitkä ja takapenkkiläinenkin moitiskeli vähän tuulen aiheuttamia ulinoita. Eli, jos jostain löytys nettisivuja tms. => olisin kiitollinen.... jumpie
-
^Kaksi RS:ää omistaneena ja kuten joskus aiemminkin olen kirjoittanut..
Seisota pyörää pitemmät ajat keskituella. Pidä öljyn pinta silmän puolivälissä, niin savutukset vähenee, tai loppuu jopa kokonaan. Älä ylitäytä moottoriöljyä yhtään myös siksi, ettei kampiakselin stefa hajoa > öljyvuoto > kytkinremontti.
20W-50 mineraaliöljy on sopivaa, ohuempaa en laittaisi.
Korkeampaa pleksiä joskus kokeilin ja muutos oli vaan huonömpaan suuntaan, eli suhinat pahenivat Onhan pleksejä erilaisia, mutta sopivan löytäminen voi teettää työtä.. Suomen kaupoista en tiedä, mutta ainakin Wunderlichiltä löytyy ko. pyörään vaikka mitä.
RS:än (käytännössä sama pyörä kuin vanhempi GT) tyhjäkäynti on "rouhea" jo uutena. Todennäköisesti siis ei hätää. Paljonkos pyörään on kertynyt kilometrejä?
-
Pyörä on K 1200 GT -04 ja kilometrejä on 77000 (jo!).
Itse olen ajanut vasta muutaman päivän, joten pyörä on minulle täysin uusi tuttavuus (entiset japanin ihmeitä...).
Katteita kokeilin aikanaan japseihin ainakin tusinaa erilaista ja joku sopi, mutta suurin osa oli aivan kelvottomia. Ajattelin, että löytyiskö jostain BMW:n omaa tuotantoa olevaa vähän (about 10 cm) korkeampaa ja mahd. leveämpää pleksiä. Yksin ajaessa tuo vakiopleksi ei pahasti aiheuta suhinoita, mutta kun mamma istuu taakse se vähän muuttuu. Tässä loppukesä harjoitellaan Bemaristiksi... bmw2_smilie 03Biker
ZeiAar
-
Eikös tuossa vanhemmassa GT-mallissa ollut sähköisesti säädettävä pleksi - vai muistanko ihan väärin..? Jos on, niin eikö säädöstä ole apua?
Ja sisäänajokilometrithän nuo vasta.. bmw2_smilie