BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Renkaat => Aiheen aloitti: j@ck - 06.08.11 - klo:16:44

Otsikko: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: j@ck - 06.08.11 - klo:16:44
Useammat Metzelerin kutoset tullut kulutettua, niin aiemmalla K 12 RS:llä, kuin nykyisellä ässälläkin.
Nyt alla on Pilot Road kakkoset, kun halusin toistakin merkkiä kokeilla. Mutta, mutta..

Kuvittelenko, kun jotenkin tuntuu, että ässä on näillä PR 2 misukoilla ihmeellisen jäykkä ohjattava. Tarkoitan mutkateitä ja ihan normaalinopeuksia. Tankoa saa tuupata ihan kunnolla ja tarvitaan enemmän voimaa kuin Metzelerien kanssa. Vai iän myötäkö tässä vaan itse jäykistyn  hesse_wink2

Mielipiteitä ja kokemuksia, kiitos  hali_peukku
Otsikko: Vs: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: mp71 - 09.08.11 - klo:21:48
Pari edellistä takarengasta ja 1 etunen oli Metzeleri ja nykyiset on Pilot Road 2set. En oo kovin isoa eroa miltään osin huomannu normiajossa paitsi ehkä nuo Michelinit pitää hiukan paremmin varsinkin kiihdytyksessä märällä (vs. keskeltä sileä Metzeler).

Onhan tuo varmasti mahdollista kuitenki.

Onko sulla vahvistettu etunen alla? Vois kuvitella, että jos ei ole niin ois raskaampi kääntää samoilla paineilla kuin vahvistettu.
Otsikko: Vs: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: ville68 - 10.08.11 - klo:08:17
Luulen, että tuolla vahvistuksella on iso merkitys. Vaihdoin viime viikolla GT:hen Contin Road Attack 2:set, C-vavistuksella molemmat. Aiemmin oli takana Pilot Road 2:n ja edessä Bridgestone.  Ajotuntuma muuttui kertaheitolla mahtavaksi, linja-autosta takaisin moottoripyöräksi. Luulisi, että uusi rengas olisi kuitenkin lähes aina hyvä ajettava, kun ei ole kulmikkuutta vielä muodostunut.
Otsikko: Vs: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: j@ck - 10.08.11 - klo:17:29
Ei ole muistikuvaa vahvistuksista.. Pitäiskö renkaista siis löytyä C-merkintä, jos ne ovat vahvistettua mallia?
Otsikko: Vs: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: mp71 - 10.08.11 - klo:20:08
Mutuna tulee mieleen, että jossain Bemarihuollossa (+ ehkä muissakin pyörähuolloissa) varmaan pistävät suoraan alle aina vahvistettua rengasta Bemariin ja muualta, kuten rengasliikkeistä, täytyy pyytää vahvistettu erikseen.

En muista merkintää, mutta voin vilasta mitä mulla lukee. Reinforced on ainakin vahvistettu enkuksi.
Otsikko: Vs: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: macceS - 11.08.11 - klo:08:18
Mulle on kerrottu BMW-huollossa, että KS ja KR -malleihin ei ole mitään etua laittaa vahvistettua rengasta, koska normiajossa vahvistettu ei pääse oikeuksiinsa. Pitäisi ajaa koko ajan todella kovaa ja aggressiivisesti, ja vielä kuumalla kelilllä, jotta rengas alkaisi "toimimaan". Raskaimmissa malleissa  (kuten GT) asia voipi olla jo toisin...

Itsellä ei ole ollut vahvistettuja sitten Hondan Pannarin...
Otsikko: Vs: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: ville68 - 11.08.11 - klo:12:18
Joo, GT:n osalta lukee monien rengasvalmistajien sivuilla, että pitää olla vahvistus. Uusissa Road Attack:eissa on renkaan tyyppitekstin perässä samalla fonttikoolla kirjain C renkaan kyljessä. Lisäksi se oli muuten valmistajien tarrassa renkaan päällä. Continentalin merkintä oli mielestäni selvästi erottuva.
Otsikko: Vs: Pilot Road 2 vs Mezeler 6
Kirjoitti: hidas57 - 11.08.11 - klo:13:24
Noita 'vahvistuskoodeja' on monenlaisia, esimerkiksi Pilot Powereissa (ei "CT) on B eteen ja W taakse K12R:ssä. Z6:ssa taitaa olla U molemmat K12R-pyörään, jne. Kirjaimet ovat vielä pyöräkohtaisia, siis eri bemareissa erilaisia. Saksalaisten sivuilta löytyy noita koottuja listoja, reifen ->reifenfreigaben. GT:lle ei näitä olevan koottuja listoja, kuten muille on.
http://www.bmw-k-forum.de/portal.php (http://www.bmw-k-forum.de/portal.php)