Kirjoittaja Aihe: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec  (Luettu 45161 kertaa)

Nasu

  • Vieras
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #45 : 13.08.10 - klo:10:13 »
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.

Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.

Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi.  :mrgreen:

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #46 : 13.08.10 - klo:11:21 »
Sportsmartit on kyllä keränneet kehuja järjestäen testeissä.
Brittibikessa roadsmartit kehuttiin sporttourerien aateliksi.

Sportsmart on seuraava kokeilu.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #47 : 13.08.10 - klo:14:04 »
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.

Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.

Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi.  :mrgreen:

Ja oli sitten ihan varmaan tämä uusi SportSmart eikä esim SportMax?

Tuossa väitetään olevan joku NTEC-systeemi, jonka ansiosta voi normaalia paremmin sovittaa (alennetulla paineella) käytöksen rata-ajossa.

Nasu

  • Vieras
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #48 : 13.08.10 - klo:14:24 »
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.

Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.

Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi.  :mrgreen:

Ja oli sitten ihan varmaan tämä uusi SportSmart eikä esim SportMax?

Tuossa väitetään olevan joku NTEC-systeemi, jonka ansiosta voi normaalia paremmin sovittaa (alennetulla paineella) käytöksen rata-ajossa.

Kyllä ne ne vaan oli, tosin luulen että siinä säädettiin sen verran noitten paineiden kanssa että taisi mennä sen takia...  innocent

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #49 : 13.08.10 - klo:14:40 »
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.

Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.

Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi.  :mrgreen:

Ja oli sitten ihan varmaan tämä uusi SportSmart eikä esim SportMax?

Tuossa väitetään olevan joku NTEC-systeemi, jonka ansiosta voi normaalia paremmin sovittaa (alennetulla paineella) käytöksen rata-ajossa.
Mä mistään Runlopeista mitään tiedä, mutta eikös liki kaikissa lue SportMax ja varsinainen tyyppi perässä? Dunlop esite kliks
Liekö tuotelinja tuo SportMax? vrt. Metzelerin -tec pääte, Contin Attack, Misukan Pilot ja Power? withstupid
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #50 : 13.08.10 - klo:14:41 »
Tossa googlettaessa tuli käytyä oolraitin sivuilla. Myyvät edullisesti SportSmart takakummia, vaan 277,90€. reps reps reps

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #51 : 13.08.10 - klo:14:45 »
Mä mistään Runlopeista mitään tiedä, mutta eikös liki kaikissa lue SportMax ja varsinainen tyyppi perässä? Dunlop esite kliks
Liekö tuotelinja tuo SportMax? vrt. Metzelerin -tec pääte, Contin Attack, Misukan Pilot ja Power? withstupid

Jaa, heitin lonkalta tuon tyypin, kun ei Runlop ole tuttu. Korjattakoon heittoni muotoon 'joku muu Dunlop'.
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:18:21 kirjoittanut JTK »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #52 : 22.09.10 - klo:15:55 »
Ensimmäiset kilsat Mezelerin M5 alla kun käväisin huollossa.

Täytyy sanoa jotta tuohon mopoon sopii minusta hyvin, ei lähellekkään niin uraherkät kuin Power Puret, tosi nopean ja terävän tuntuset gummit.

Paineet ihan suosituksen mukaan, edessä 2,5 ja takana 2,9, ei tuntunut mitenkään kovilta vaikka olen kuullut moitteita.

Ilmeisesti nämä on sekä mopokohtaisia, että valmistuseräkohtaisia, yms. juttuja kun en ainakaan vielä löytänyt mitään moitittavaa.

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #53 : 22.09.10 - klo:17:09 »
Ton misukan power puren kuviotakin kun jo katsoo, saattaa arvata että urat, niitten paikkaukset ja keväiset "lumiauramiehen diploomit" saattaa hiukan korostua...
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #54 : 03.10.10 - klo:21:46 »
Tänään oli niin komee aurinkoinen ilma et kävin kunnolla kokeileen noita uusia Mezin M5:a.

Mutkissa on kuten aiemmin totesinkin, paljon nopeemmat ja herkemmät  kääntyyn kuin Power Puret, selkee ero, ihan sama vaikka muuttaa kuin ajolinjoja kesken mutkan, kyllä kääntyy ja vikkelään. tongue2

Hieman on pintakovemmat kuin Misukat mut vapiskaa app ja JTK, täältä tullaan ens kevään ratakeikoille. :mrgreen:

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #55 : 04.10.10 - klo:08:51 »
Äää, huonot ne on kuitenkin. Tokihan nyt aina uusi kummi käytetyn voittaa. :mrgreen:

Paljonkos oli entisillä päästelty ja oliko susipari vai vihitty, ts samaa sarjaa ja samalla kertaa asennettu?

Mukavaa kun ei itsellä ole renkaiden hankinta edessä keväällä, niin ehtii kuulostelemaan muiden kokemuksia.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #56 : 04.10.10 - klo:08:55 »
Paljonkos oli entisillä päästelty ja oliko susipari vai vihitty, ts samaa sarjaa ja samalla kertaa asennettu?

Entisillä meni n.6000-7000 kilsaa, kolme settiä kokeilin, samaa sarjaa, kaksi seteistä yhtäaikaa vaihdettu joten ehti siinä jo kokemusta tulla. hesse_wink2

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #57 : 04.10.10 - klo:11:12 »
Tuossa ohessa valmistajan muitakin RR:ään 'hyväksyttyjä' renkaita.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #58 : 04.10.10 - klo:14:17 »
Tänään oli niin komee aurinkoinen ilma et kävin kunnolla kokeileen noita uusia Mezin M5:a.

Mutkissa on kuten aiemmin totesinkin, paljon nopeemmat ja herkemmät  kääntyyn kuin Power Puret, selkee ero, ihan sama vaikka muuttaa kuin ajolinjoja kesken mutkan, kyllä kääntyy ja vikkelään. tongue2

Hieman on pintakovemmat kuin Misukat mut vapiskaa app ja JTK, täältä tullaan ens kevään ratakeikoille. :mrgreen:

Jostain luin että on tämä uusi M5 parempi, kuin Racetek K3, joka oli mulla ensiasennusrenkaana.
M3 tuntui muuten hyvältä, mutta takakumi nyppi koko ajan mutkista lähtiessä. Toisaalta se oli sellaista aika turvallisen tuntuista nypyttelyä, johon tottui. Niillä tuli ajettua aika paljon maantielläkin, kun oli pari 1000+ km reissua, ja kestivät melkein 6000 km.
Siiten vaihdoin alle Supercorsa BSB:t, ja niillä lähti Ahvenistolla heti omasta parhaasta ajasta 3,5 sek pois, edellisenä sunnuntaina ennen Kemoran ratapäivää. Siinä on mukana aloittelijan kehittymmistäkin, mutta aivan selvä ero pidossa kantattaessa ääriasentoon. Toisaalta Mezelereillä pääsin Alastarossa heinäkuun lopussa 1.36** aikaan, mutta Pirelleillä kuukautta myöhemmin vaan 1.35**, josta olis vainut lähteä enemmänkin, mutta kun heti seuraavalla, vasta päivän toisella tai kolmannella ehjällä kierroksella, menin sitten nurin. Pirellin takakumi kesti 2500 km, ja siitäkin n. 2000 maantiellä. Oikean sivun kulumaura oli täysin hävinnyt ulkoreunasta lopussa. Kemorasta tultua oli jo ne reunan urat häviämässä, mutta piti vielä 1 ratapäivä kokeilla seuraavalla viikolla. 4 päivää radalla, ja arviolta 150-160 kierrosta kesti Supercorsa meikäläisen ajossa. Nopeilla kuskeilla kuulemma kestää perusseosrenkaat 30-60 kierrosta.

On melkeni mahdoton verrata rengästa toiseen, kun ne tulee tällaisessa katu/maantie/rata-ajelussa ajettua aika loppuun ennen vaihtoa, ja se uusin tuntuu tietysti sitten pitävän paremmin, kuin vanha kulunut koppura.

Se on kyllä varma juttu, että en enää kokeilemalla katso, kuinka kauan se kumi pitää, vaan laitan vaihtoon hyvissä ajoin. 1 lippa kesässä mahtunee harrastuspudjettiin, kun ole vakuutusmaksujen miinus - bonuksilla halpaa lystiä ajella.
« Viimeksi muokattu: 04.10.10 - klo:17:38 kirjoittanut app »

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: S1000RR ensiasennuskumit Metz racetec
« Vastaus #59 : 04.10.10 - klo:14:27 »
HP2 Sportissa oli kanssa ensiasennuskumeina Metzeler Racetec K3. Nyt on alla Bridgestone BT-003 Racing Street ja ovat kyllä uskomattoman hyvät kumit. Kestosta ei ole vielä tietoa, mutta noin 1000km:n jälkeen ovat selvästi jo hieman kuluneet.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal