No niin. Tiettävästi Hak77kin on modinsa asentanut.
Kiitoksia kovasti sinnekin!
Pariin asiaan kannattaa kiinnittää huomiota asennusvaiheessa noin yleisesti.
1. Osat on sovitettu 19 Nm kiristysmomentille jolloin testipenkissä välys on max noin 0.05 mm.
Vaikka osat ovat korkealujuuksista tavaraa, ne joustavat kiristyksen voimasta hoiukan.
Jos kiristysmomentti jää välille 10 Nm....19 Nm, välystä jää 0.05...0.1 mm. Tämä tuntuu polkimessa selvänä välyksenä polkimen päästä heilutettaessa.Ei sitä paljojn ole, mutta tuntuu kuitenkin.
Eli momenttiavain olisi ihan hyvä olla jotta kiristyksen saa oikeaksi.
Mutta tiedän että käytännössä useimmat vetävät setin käsin kireäksi. Toimii see toki niinkin. Eihän tämä mitään rakettitiedettä ole.
Ohjeissa 19 nm on toki asianmukaisesti ohjeistettu. Mutta nehän luetaan jälkikäteen, jos luetaan
2. Liiman kanssa kannattaa olla tarkkana
Yksi tapaus tuli jenkeistä vastaan, jossa kaveri oli asentanut setin punaisella Locktitella. Ohjeessa nimenomaan on annettu siniset liimatyypit, oli se sitten Locktite tai korvaava.
Erona näissä on se, että sinisellä liimalla tehty liitos on lukitseva, mutta se on purettavissa normaalein työkaluin.
Punainen taasen on suuren lujuuden liimaa, joka on lämmitettävä 250 asteeseen, jotta liitos aukeaa. Eli paikoissa jossa liitos on erityisen kovilla, käytetään punaista. En suosittele käyttämään sitä, etenkään tuon polkimen pultin liimaamiseen pyörän alumiinirunkoon.
No, kyllä tuo jenkki liitoksensa sai auki rikkomatta mitään. Onneksi. Sitä tarina ei kerro oliko syynä huonosti puhdistetut pohjat ennen liimausta.
Mopokelejä vaan kaikille.
t. Repa