ESA sydeemiin useampia säätövaihtoehtoja,liian kapea-alainen... sportti asetus ei ole tarpeeksi jämäkkä ja toiseen päähän menee jo liiankin pehmeeksi.
Lainaus käyttäjältä: jarZXa - 12.12.11 - klo:21:02ESA sydeemiin useampia säätövaihtoehtoja,liian kapea-alainen... sportti asetus ei ole tarpeeksi jämäkkä ja toiseen päähän menee jo liiankin pehmeeksi. Kolmenkympin huolto menossa, nappasin etuiskarin (ESA) pöydälle ja kiristin esijännitystä ihan reilusti, tuli selkeästi jämäkämpi. Kesällä sitten radalla nähdään että paraniko. Helppo juttu jos on syyläri pois edestä.
Lainaus käyttäjältä: hopeanuoli59 - 18.02.12 - klo:17:56Lainaus käyttäjältä: jarZXa - 12.12.11 - klo:21:02ESA sydeemiin useampia säätövaihtoehtoja,liian kapea-alainen... sportti asetus ei ole tarpeeksi jämäkkä ja toiseen päähän menee jo liiankin pehmeeksi. Kolmenkympin huolto menossa, nappasin etuiskarin (ESA) pöydälle ja kiristin esijännitystä ihan reilusti, tuli selkeästi jämäkämpi. Kesällä sitten radalla nähdään että paraniko. Helppo juttu jos on syyläri pois edestä.Tarttukaan ja vastatkaas viisaammat, mulla ei tietoa vaan "kaverilta kuultua": esijännityksen kirraaminen ei jäykistä jousta, vaan muuttaa painumaa. Jousi painuu kasaan saman verran tietyllä kuormituksella, jos jäykkyys ei riitä niin jousi on syytä vaihtaa jäykemmäksi. Näin valisti minua asiasta alan mies taannoin, kun iskareita huoltoon toimitin. (Tai sitten ymmärsin väärin)Progressiivisista jousista en osaa sanoa, kuinka paljon esijännitys vaikuttaa. Todennäköisesti niissäkin pätee pitkäli sama fysiikka.
Jaa-a, tällanen 90-kiloinen ei kaipaa lisää jäykkyyttä, keskiasento passaa. Eihän tuo keularatkaisu mihinkään radalle ole tehty, kuin ei koko pyöräkään.
Lainaus käyttäjältä: hidas57 - 19.02.12 - klo:10:07Jaa-a, tällanen 90-kiloinen ei kaipaa lisää jäykkyyttä, keskiasento passaa. Eihän tuo keularatkaisu mihinkään radalle ole tehty, kuin ei koko pyöräkään. Kiva sillä silti on radallakin reenata.Etenkin kyykyn jälkeen keula tuntuu aika holtittomalta.
Lainaus käyttäjältä: spk_1978 - 19.02.12 - klo:12:31Lainaus käyttäjältä: hidas57 - 19.02.12 - klo:10:07Jaa-a, tällanen 90-kiloinen ei kaipaa lisää jäykkyyttä, keskiasento passaa. Eihän tuo keularatkaisu mihinkään radalle ole tehty, kuin ei koko pyöräkään. Kiva sillä silti on radallakin reenata.Etenkin kyykyn jälkeen keula tuntuu aika holtittomalta.Niin eihän se mikään ratapyörä ole vai pitääkö olla ettei ominaisuuksia voisi yrittää parantaa. Etupää vaan ei tiukoissa jarruissa herätä luottamusta. Tämän pyörän iso vahvuus on ESA alusta, keppiveto sekä kohtuu tehokas moottori. Parempaa sport/tourinki pakettia en tiedä.