BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => S1000RR => Renkaat => Aiheen aloitti: Matso - 18.02.10 - klo:17:07
-
Minulla tuli Metzelerin Racetec rengastuksella tuo RR:ä.
Ei voi valittaa vaikka ei varsinaisesti juuri tuosta kumista ole kokemusta niin eiköäs aika vastaavanlainen kun Pirellin Supercorsa ?
(http://www.bmwsportbikes.fi/gallery/0/75_17_02_10_6_51_10.jpeg)
-
Näyttää kyl aika liukkaalta reunoista jos sataa... hedari
-
Noissa on silikonit vielä pinnassa, pitoo on kyllä, kunhan saat ensipinnan kulutettua pois.
Sateella tollanen uusi rengas on ihan helkkarin liukas.
Se hyvä puoli että chicken stripesit näkyy pitkään =)
Onnea mopolle, you can't beat the feeling niinku ne sanoo.. ja sitten se vasta on kivaa kun on lumet sulaneet.
-
Eikös muuten siinä Heinon esittelypyörässä ollut Contin Sport Attackit?
Mullon nuot contin uuret ässän alla ja näyttää ihan yhtä "limasilta" ja pluikkailta.
-
Raceteceillä on hyvä lähtee sille Europan tourneelle.. Saattaa olla karvan kulmikkaat kun pääsee alpeille.
KS syö niitä varmaan ihan aamupalana..
-
Oikeastaan juuri muutamasta käytännön syystä meillä meni koko kalusto tallissa uusiksi.
R6ssa oli noita Diablo supercorsia ja nyt RR:ssä racetecia.
Olis euroopan reissulle tullu aika paljon hintaa jo pelkästään rengaskustannuksissa nimim renkaat kestää sen 3000km kovempaa ajoa jos sitäkään.
joten ens Pe julkastaan lisää tämän talouden vehkeitä.
-
Mulla oli HP2 Sportissa noi K3:t ensiasennusrenkaina. Sekalaista vuoristopyörittelyä kestivän n. 3500km, kun kuluivat aika tasaisesti koko pinnalta. Vaihdoin jossain välissä vähän pehmeämmät K2:t ja ne kestivät suurinpiirtein 500km vähemmän. Muuten on kyllä hyvä kumi ja pitoa riittää ilman yllätyksiä. Jos johonkin tourinkiin lähtee ja tarkoituksena sorvata koneteitä pitkiä matkoja, niin ei voi kyllä ihmeempää kestoa odottaa.
-
Mulla oli HP2 Sportissa noi K3:t ensiasennusrenkaina. Sekalaista vuoristopyörittelyä kestivän n. 3500km, kun kuluivat aika tasaisesti koko pinnalta. Vaihdoin jossain välissä vähän pehmeämmät K2:t ja ne kestivät suurinpiirtein 500km vähemmän. Muuten on kyllä hyvä kumi ja pitoa riittää ilman yllätyksiä. Jos johonkin tourinkiin lähtee ja tarkoituksena sorvata koneteitä pitkiä matkoja, niin ei voi kyllä ihmeempää kestoa odottaa.
Juu ei voi odottaa hedari
Ja väkisin joutuu koneteitä tulemaan rostockista alpeille (1000km) suuntaan niin johan siin on yhdet renkaat neliönä kun pääsee perille matkavarustuksessa angry
No joo...toi asia korjattiin nopeasti hankkimalla matkapeli taloon jolla voi auttavasti myös pyörähtää radalla. ajelu
-
No sano ny s***tana
-
Tjah, onko tuo nyt sitten ongelma siellä reissussa. Katot vaan etukäteen seuraavan rengassetin tyypin valmiiksi ja vaihdatat siellä halpojen renkaiden maassa. Eli mieluiten valkkaat myös potentiaaliset rengasliikkeet valmiiksi, ja eikun kurvaten pihaan ja uutta alle. hesse_ok
Ajon mukaanhan ne uudet renkaat kannattaa sitten valita. Nyt näyttää löytyvän jo hyvin 190/55-renkaita, esim misukalta. Laittaisin ite kyllä Power Puret tuohon pyörään...
Ei siinä renkaan reunassa ne kuviot niin hirveästi vaikuta, enempi on seoksesta kiinni. Moottoripyörässä se renkaan tiehen koskettava alue on joka tapauksessa niin pieni (kapea), että vesiliirto ei ole erityinen ongelma. Ja eturengas käytännössä auraa siihen veteen uran ennen takarengasta.
-
Tjah, onko tuo nyt sitten ongelma siellä reissussa. Katot vaan etukäteen seuraavan rengassetin tyypin valmiiksi ja vaihdatat siellä halpojen renkaiden maassa. Eli mieluiten valkkaat myös potentiaaliset rengasliikkeet valmiiksi, ja eikun kurvaten pihaan ja uutta alle. hesse_ok
Ajon mukaanhan ne uudet renkaat kannattaa sitten valita. Nyt näyttää löytyvän jo hyvin 190/55-renkaita, esim misukalta. Laittaisin ite kyllä Power Puret tuohon pyörään...
Ei siinä renkaan reunassa ne kuviot niin hirveästi vaikuta, enempi on seoksesta kiinni. Moottoripyörässä se renkaan tiehen koskettava alue on joka tapauksessa niin pieni (kapea), että vesiliirto ei ole erityinen ongelma. Ja eturengas käytännössä auraa siihen veteen uran ennen takarengasta.
No kyllä se on ongelma jos 2 supersporttia joudut rengastamaan 4 viikon reissulla 2 kertaa, tai ainakaan minun lompakolle se ei sovi. hesse_blink
Ja kyllä renkaanvaihto operaatiot on ihan tuttua heinää noilla reissuilla ja hintahan on 300 - 500€ per pyörä. angry
Tuo vesijuttu oli ihan täysin huumoria....kyllä noi katurace renkaat toimii myös märällä oikein hienosti hesse_blum
-
No kyllä se on ongelma jos 2 supersporttia joudut rengastamaan 4 viikon reissulla 2 kertaa, tai ainakaan minun lompakolle se ei sovi. hesse_blink
Ja kyllä renkaanvaihto operaatiot on ihan tuttua heinää noilla reissuilla ja hintahan on 300 - 500€ per pyörä. angry
Achso, siitäkö se puristaakin. Korostan entistä enemmän etukäteen suunniteltua rengasliikkeen valintaa. Ei se nyt paljon yli 300 voi olla, mitä sakemannifoorumeilta olen lukenut. Kotimaassakin menee setti alle 300€:lla, kun kumit on ensin itse tilannut sieltä Saksasta.
Tietysti kovin pehmeä rengas kuluu nopeasti ja käy kallimmaksi. Vähän kestävämmälläkin renkaalla voisi tulla toimeen?
-
Jos moisella pelillä meinaa ampua radalla ja lähteä kesieurooppaan niin mä melkein käyttäisin eri rengassettiä.
Jos lompakko sallii niin osta extra vanteet, helppo itse sitten vaihdella tarpeen mukaan.
Mutta mikä on se tulossa oleva mopo?
Villi veikkaus: Vifferiä alle?
-
Jos moisella pelillä meinaa ampua radalla ja lähteä kesieurooppaan niin mä melkein käyttäisin eri rengassettiä.
Jos lompakko sallii niin osta extra vanteet, helppo itse sitten vaihdella tarpeen mukaan.
Mutta mikä on se tulossa oleva mopo?
Villi veikkaus: Vifferiä alle?
Juu diablo corsaa olen harkinnut reissulle jos RR:llä lähden.
Ja oikein meni veikkaus, pyörästä ei ole vielä luovareita kirjoitettu mutta kauppa on jo sovittu eli 800 VFR Vtec 2002 lähti aika edullisesti matkaan ja R6 menee vaihdossa.
Kahta ratapeliä kun ei vain tarvitse.
Ja jos meinaan tulla noihin pohjosen miitteihin niin kyllä tuo nenä edellä meneminen alkaa ahdistamaan pidemmän päälle.
-
Onks Kemora pohjosessa? hesse_blink
Varmaan saa porukalla kasaan jengin pakettiautoon tai vastaavaan niin ei tartte urheilla itseensä tappiin jo menomatkalla.
Laitat orkkisvanteille diablo corsat matkagummeiks ja tilaat edulliseen 2500 punnan hintaan überpornot hiilikuituvanteet ratakäyttöön. jumpie
-
Onks Kemora pohjosessa? hesse_blink
Onks Kukkaismäki Jämsä pohojosesa? hesse_blink hesse_blum
-
Kuwait on pohjoisessa jos tolle linjalle lähdetään.
On kyllä itselläkin ratamopokuume pahaa luokkaa, ei edes muista millasta kyykyllä on matkaa ajaa.
Josko toi Mototollon vuokramopo on vielä ajokunnossa kun lomaillaan niin tarvii kyllä ottaa se koeajoon.
-
Onks Kemora pohjosessa? hesse_blink
Varmaan saa porukalla kasaan jengin pakettiautoon tai vastaavaan niin ei tartte urheilla itseensä tappiin jo menomatkalla.
Laitat orkkisvanteille diablo corsat matkagummeiks ja tilaat edulliseen 2500 punnan hintaan überpornot hiilikuituvanteet ratakäyttöön. jumpie
Juma ku ois pro meininki...
Koko varikko mukana autossa miehistöineen ja RR:ä paksissa, vaihtovanteet ja race bensat tottakai.
alustaa sävelletään koko foorumin voimalla ja jokainen käy vähä naksauttamassa omaa "viisautttaan alustaan".
Moottorinohjauksen hoitaa "jarksa the keula" jotta varmasti lähtee kurvista täysiä.
spk hoitaa teippauksen ja virtaviivasemman pleksin kun on aerodynamiikan diplomi mestari.
Rengaspaineet arvotaan Iltalehdestä.
Ja tottakai hiilikuituosat ruuvataan ennen lämmittelykierrosta ja renkaanlämppärit on huutannu tottakai jo koko matkan Kotkasta - Kemora/Botnia akselille joten rataan tutustumisen voi periaatteessa hoitaa vaikka suoraan paksista suoraan radalle.. 03Biker
Ja sit syytetään pyörää kun kierrosaika on 3min luokkaa oops2
-
Mä olen ajellu rataa Racetecin K2 seoksella ja ei ole mun vauhdissa loppunu pito kesken. Tuo K3 on ns. street versio ja hieman kovempi, toivon mukaan mulle tulevassa RR:ssä on ensiasennuksena myös sama, sisäänajo ja ratapäivä-pari ja sitten K2 taas alle hesse_biggrin
-
Tänään haettiin omamme Tre Heinolta kaverin kanssa: mul K3 ja kaverilla Contit.
Kuinkahan monta merkkiä on ensiasennusrenkaana..?
-
Ikävä kyllä mullakin tuli alle Contit, tänään hain pyörän eka huollosta ja renkaat vaihtuu racetec:iin
-
Contit oli mullakin alla ja nyt on sitten varastossa ässään hankitut Misukan Power Puret, meinaan tukkia ne tuon alle kunhan entiset loppuu, tiedä sitten miten toimii.
-
Mun vuokraamassa R1:ssä oli Power Puret alla.
Hyvin toimi.
-
Mun vuokraamassa R1:ssä oli Power Puret alla.
Hyvin toimi.
No hyvä, tänks infosta, asennan ne sitten tuon RR:n alle kunhan contit loppuvat. jumpie
-
Contit on mullakin ja seuraavat on ihan arvonnassa , pitäiskö mun testaa uus dunlop hali_peukku
-
Seuraavaksi palleroksi tod.näk joko Metz M5
-
Tänään vaihdatin taakse alle Misukan Power Puren.
Etusenkin meinasin samalla vaihdattaa, mut tuttu autokorjaamon pitäjä, joka itekkin kova mopomies meinas ettei noin hyväkuntoista etusta kannate vielä vaihtaa.
Mä olen aina vaihdattanut kerralla molemmat ja nyt sitten jäi vielä joksikin aikaa Contin sport attacki eteen, onko tuosta nyt sitten haittaakaan vaikka eripari gummit?
-
Paljonko kesti ajoa toi Contin Attacki takanakkina?
-
... kova mopomies meinas ettei noin hyväkuntoista etusta kannate vielä vaihtaa....
Ettei olis keulittu :mrgreen:, (sori, oli ihan pakko kysyä)
-
Paljonko kesti ajoa toi Contin Attacki takanakkina?
5300 kilsaa ja sitten oli kyllä jo keskeltä melkosen loppu.
-
... kova mopomies meinas ettei noin hyväkuntoista etusta kannate vielä vaihtaa....
Ettei olis keulittu :mrgreen:, (sori, oli ihan pakko kysyä)
Hahaa, arvasin että tää tulee, en kerro mitä olen tehnyt mutta etunen on kuin uusi. :mrgreen:
-
Paljonko kesti ajoa toi Contin Attacki takanakkina?
5300 kilsaa ja sitten oli kyllä jo keskeltä melkosen loppu.
Hyvin on tullu kilsoja.
Vantaallako sä käyt kaupassa?
Seuraaviin sitten reilummin kulutusta reunoille knuppel2
-
Melkeen 2000 kilsaa nyt takana uusilla Power Pure renkailla, radalla en ole vielä noilla käynyt, mutta maantieajossa toimii minusta hiton hyvin RR:ssä.
Mun ajolla ei tosin kauheesti huomaa kevenikö ja nopeutuko ohjaus entisestään verrattuna Contin Sport attack gummeihin, sanotaanko et ainakin tuntuu siltä. :mrgreen:
Katotaan nyt miten kestää kulutusta verrattuna Conteihin, toivottavasti vähän enemmän kuin 5300km.
-
Tänään meni alle uusi takanen mallia Power Pure uudelleen, kesti 7300 kilsaa ja sitten oli jo melkosen ohkasta keskeltä.
Sentäs 2000 kilsaa paremmin kesti kuin Contin Sport Attackit, taitaa tulla myös seuraava setti tuota samaa.
-
Tänään meni vaihtoon racetek k3, kilometrejä 2380. Oikealla puolella ei kuviota jäljellä, vasemalla ok. Tourinkia olis viel voinut ajella 2-3 tuhatta kilsaa. Radalle ei mitään asiaa, vasenta ovaalia tosin olis viel ajanut :mrgreen:
Nyt takana k2, saas nähä miten pitää/kestää...
-
`Pitäskö puujahkeen ja Jarskan ostaa renkaat kimpassa, ja vaihtaa päikseen aina ennenkuin laittaa uutta alle?
-
Kun tuota matka-ajoa on tullut mittariin rapiat 13000km, niin mitä arvon bemaristit tuumaa uskaltaisiko ensi kaudella kokeilla tätä (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000007099/michelin_190/55zr17_(75w)_p.road_2.html).
Menetänkö kuitenkin liikaa pitoa, eikä uskalla enää radalle tolla laisinkaan, saatikka hieman reippaammilla vauhdeilla mutkapätkillä alkaa lipsua? oops2
-
No mikä ettei. Rengas itsessään on kyllä kehuttu, joskin RR-pyörät syövät yleensä toisenlaista gummia.
Pilot Road 2 on Saksassa 'hyväksytty' RR:n alle, etukumi mallia 'D':
-
No mikä ettei. Rengas itsessään on kyllä kehuttu, joskin RR-pyörät syövät yleensä toisenlaista gummia.
Pilot Road 2 on Saksassa 'hyväksytty' RR:n alle, etukumi mallia 'D':
Katoppas vaan, kiitos tiedosta, tiedä vaikka tilais ens kaudeksi ja kokeilis.
-
Kun tuota matka-ajoa on tullut mittariin rapiat 13000km, niin mitä arvon bemaristit tuumaa uskaltaisiko ensi kaudella kokeilla tätä (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000007099/michelin_190/55zr17_(75w)_p.road_2.html).
Menetänkö kuitenkin liikaa pitoa, eikä uskalla enää radalle tolla laisinkaan, saatikka hieman reippaammilla vauhdeilla mutkapätkillä alkaa lipsua? oops2
Mä laitoin tollasen alle kun toi Racetec kului takaa nahoille alta 5kkm. Kyllä toi hieman enemmän tuntuu lipsuvan,
mutta toi luistonesto tuntuu toimivan niin tehokkaasti ettei suurempia vaaratilanteita toivottavasti sen takia tule.
Toi etunenkaan ei taida kestää toista 5kkm, sen tilalle en kyllä tollasta meinaa laittaa.
-
Ostin juuri Pirelli Supercorsa BSB renkaat. Edelliset (Gigserissä) olivat Supercorsa SP:t. Osaisiko joku kertoa, mitä eroa on näillä renkailla, vai onko mitään?
Koitin guuglettaa itse, mutta en sitten millään löytänyt selvää vastausta tähän kysymykseen.
-
Kun tuota matka-ajoa on tullut mittariin rapiat 13000km, niin mitä arvon bemaristit tuumaa uskaltaisiko ensi kaudella kokeilla tätä (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000007099/michelin_190/55zr17_(75w)_p.road_2.html).
Menetänkö kuitenkin liikaa pitoa, eikä uskalla enää radalle tolla laisinkaan, saatikka hieman reippaammilla vauhdeilla mutkapätkillä alkaa lipsua? oops2
Mulla oli kawassa nuo ja näyttävät keskiryhmässäkin noilla vetävän radalla, tuskin se rengas heti kesken loppuu meitin vauhdeilla. Tai niin joo, sähän oot nopee sen RR:n kanssa. Tourinki kumi se on, kestää kyllä, reuna on hiukan pehmeempää et mutkassakin pärjää, mut en mä sillä nyt mitään rataennätyksiä lähtis ajamaan. Itse päädyin niihin pilot power 2ct kumeihin, hiukan pehmeemmät kun toi road 2:nen.
-
Ostin juuri Pirelli Supercorsa BSB renkaat. Edelliset (Gigserissä) olivat Supercorsa SP:t. Osaisiko joku kertoa, mitä eroa on näillä renkailla, vai onko mitään?
Koitin guuglettaa itse, mutta en sitten millään löytänyt selvää vastausta tähän kysymykseen.
Jaa-a, tuo näyttää olevan kyllä perin lähellä aivan racing-rengasta, siis slicksiä. Brittien superbike-sarjan renkaan (vakioitu?) pohjalta kehitetty katulaillinen versio, jossa muutama ura. Varmaan hyvä ratarengas ainaski. Lämpöähän nuokin taitaa vaatia toimiakseen.
-
Unohtui muuten mainita että Power Pure kumien kanssa sietää olla varovainen 7000 kilsan jälkeen, menee todella pehmeäksi keskeltä ja kun sormella paineli tuntui ettei paljoa tarvii kun posahtaa peukku läpi.
Asentaja vaihdon yhteydessä oikeen näytti et tuus kokeileen tuosta tyhjää wanhaa rengasta, oli kuin polkupyörän sisuskumi. hesse_blink
Olisko painon vähennyksen tiimoilta karsittu jotain, kun ei tuntunut olevan kumin alla juur mitään tukea.
Noh, aikani pähkäilin tuon Pilot Roadin pidon/kulutuskestävyyden kanssa ja laitoin kuitenkin tilaukseen setin jolla päästään eleffanttijahtiin. innocent
-
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.
Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.
-
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.
Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.
Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi. :mrgreen:
-
Sportsmartit on kyllä keränneet kehuja järjestäen testeissä.
Brittibikessa roadsmartit kehuttiin sporttourerien aateliksi.
Sportsmart on seuraava kokeilu.
-
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.
Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.
Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi. :mrgreen:
Ja oli sitten ihan varmaan tämä uusi SportSmart eikä esim SportMax?
Tuossa väitetään olevan joku NTEC-systeemi, jonka ansiosta voi normaalia paremmin sovittaa (alennetulla paineella) käytöksen rata-ajossa.
-
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.
Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.
Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi. :mrgreen:
Ja oli sitten ihan varmaan tämä uusi SportSmart eikä esim SportMax?
Tuossa väitetään olevan joku NTEC-systeemi, jonka ansiosta voi normaalia paremmin sovittaa (alennetulla paineella) käytöksen rata-ajossa.
Kyllä ne ne vaan oli, tosin luulen että siinä säädettiin sen verran noitten paineiden kanssa että taisi mennä sen takia... innocent
-
Laittakaa nyt joku se Tunlopin Sportsmart, että kuullaan kokemuksia. Testien mukaanhan se on hyvä ajettava ja kestää.
Jos ei muu auta, niin pitää itse ostaa ne, kunhan saisi nykyiset ensin kulutettua. Enää 8tkm.
Ei uskalla laittaa kun kaveri sulatti ne radalla alle. Ja haukkui ihan kauheiksi. :mrgreen:
Ja oli sitten ihan varmaan tämä uusi SportSmart eikä esim SportMax?
Tuossa väitetään olevan joku NTEC-systeemi, jonka ansiosta voi normaalia paremmin sovittaa (alennetulla paineella) käytöksen rata-ajossa.
Mä mistään Runlopeista mitään tiedä, mutta eikös liki kaikissa lue SportMax ja varsinainen tyyppi perässä? Dunlop esite kliks (http://www.dunlop-tires.com/dunlop_euen/Images/2010_Sportmax_Flyer_EN_tcm386-78050.pdf)
Liekö tuotelinja tuo SportMax? vrt. Metzelerin -tec pääte, Contin Attack, Misukan Pilot ja Power? withstupid
-
Tossa googlettaessa tuli käytyä oolraitin sivuilla. Myyvät edullisesti SportSmart takakummia, vaan 277,90€. reps reps reps
-
Mä mistään Runlopeista mitään tiedä, mutta eikös liki kaikissa lue SportMax ja varsinainen tyyppi perässä? Dunlop esite kliks (http://www.dunlop-tires.com/dunlop_euen/Images/2010_Sportmax_Flyer_EN_tcm386-78050.pdf)
Liekö tuotelinja tuo SportMax? vrt. Metzelerin -tec pääte, Contin Attack, Misukan Pilot ja Power? withstupid
Jaa, heitin lonkalta tuon tyypin, kun ei Runlop ole tuttu. Korjattakoon heittoni muotoon 'joku muu Dunlop'.
-
Ensimmäiset kilsat Mezelerin M5 alla kun käväisin huollossa.
Täytyy sanoa jotta tuohon mopoon sopii minusta hyvin, ei lähellekkään niin uraherkät kuin Power Puret, tosi nopean ja terävän tuntuset gummit.
Paineet ihan suosituksen mukaan, edessä 2,5 ja takana 2,9, ei tuntunut mitenkään kovilta vaikka olen kuullut moitteita.
Ilmeisesti nämä on sekä mopokohtaisia, että valmistuseräkohtaisia, yms. juttuja kun en ainakaan vielä löytänyt mitään moitittavaa.
-
Ton misukan power puren kuviotakin kun jo katsoo, saattaa arvata että urat, niitten paikkaukset ja keväiset "lumiauramiehen diploomit" saattaa hiukan korostua...
-
Tänään oli niin komee aurinkoinen ilma et kävin kunnolla kokeileen noita uusia Mezin M5:a.
Mutkissa on kuten aiemmin totesinkin, paljon nopeemmat ja herkemmät kääntyyn kuin Power Puret, selkee ero, ihan sama vaikka muuttaa kuin ajolinjoja kesken mutkan, kyllä kääntyy ja vikkelään. tongue2
Hieman on pintakovemmat kuin Misukat mut vapiskaa app ja JTK, täältä tullaan ens kevään ratakeikoille. :mrgreen:
-
Äää, huonot ne on kuitenkin. Tokihan nyt aina uusi kummi käytetyn voittaa. :mrgreen:
Paljonkos oli entisillä päästelty ja oliko susipari vai vihitty, ts samaa sarjaa ja samalla kertaa asennettu?
Mukavaa kun ei itsellä ole renkaiden hankinta edessä keväällä, niin ehtii kuulostelemaan muiden kokemuksia.
-
Paljonkos oli entisillä päästelty ja oliko susipari vai vihitty, ts samaa sarjaa ja samalla kertaa asennettu?
Entisillä meni n.6000-7000 kilsaa, kolme settiä kokeilin, samaa sarjaa, kaksi seteistä yhtäaikaa vaihdettu joten ehti siinä jo kokemusta tulla. hesse_wink2
-
Tuossa ohessa valmistajan muitakin RR:ään 'hyväksyttyjä' renkaita.
-
Tänään oli niin komee aurinkoinen ilma et kävin kunnolla kokeileen noita uusia Mezin M5:a.
Mutkissa on kuten aiemmin totesinkin, paljon nopeemmat ja herkemmät kääntyyn kuin Power Puret, selkee ero, ihan sama vaikka muuttaa kuin ajolinjoja kesken mutkan, kyllä kääntyy ja vikkelään. tongue2
Hieman on pintakovemmat kuin Misukat mut vapiskaa app ja JTK, täältä tullaan ens kevään ratakeikoille. :mrgreen:
Jostain luin että on tämä uusi M5 parempi, kuin Racetek K3, joka oli mulla ensiasennusrenkaana.
M3 tuntui muuten hyvältä, mutta takakumi nyppi koko ajan mutkista lähtiessä. Toisaalta se oli sellaista aika turvallisen tuntuista nypyttelyä, johon tottui. Niillä tuli ajettua aika paljon maantielläkin, kun oli pari 1000+ km reissua, ja kestivät melkein 6000 km.
Siiten vaihdoin alle Supercorsa BSB:t, ja niillä lähti Ahvenistolla heti omasta parhaasta ajasta 3,5 sek pois, edellisenä sunnuntaina ennen Kemoran ratapäivää. Siinä on mukana aloittelijan kehittymmistäkin, mutta aivan selvä ero pidossa kantattaessa ääriasentoon. Toisaalta Mezelereillä pääsin Alastarossa heinäkuun lopussa 1.36** aikaan, mutta Pirelleillä kuukautta myöhemmin vaan 1.35**, josta olis vainut lähteä enemmänkin, mutta kun heti seuraavalla, vasta päivän toisella tai kolmannella ehjällä kierroksella, menin sitten nurin. Pirellin takakumi kesti 2500 km, ja siitäkin n. 2000 maantiellä. Oikean sivun kulumaura oli täysin hävinnyt ulkoreunasta lopussa. Kemorasta tultua oli jo ne reunan urat häviämässä, mutta piti vielä 1 ratapäivä kokeilla seuraavalla viikolla. 4 päivää radalla, ja arviolta 150-160 kierrosta kesti Supercorsa meikäläisen ajossa. Nopeilla kuskeilla kuulemma kestää perusseosrenkaat 30-60 kierrosta.
On melkeni mahdoton verrata rengästa toiseen, kun ne tulee tällaisessa katu/maantie/rata-ajelussa ajettua aika loppuun ennen vaihtoa, ja se uusin tuntuu tietysti sitten pitävän paremmin, kuin vanha kulunut koppura.
Se on kyllä varma juttu, että en enää kokeilemalla katso, kuinka kauan se kumi pitää, vaan laitan vaihtoon hyvissä ajoin. 1 lippa kesässä mahtunee harrastuspudjettiin, kun ole vakuutusmaksujen miinus - bonuksilla halpaa lystiä ajella.
-
HP2 Sportissa oli kanssa ensiasennuskumeina Metzeler Racetec K3. Nyt on alla Bridgestone BT-003 Racing Street ja ovat kyllä uskomattoman hyvät kumit. Kestosta ei ole vielä tietoa, mutta noin 1000km:n jälkeen ovat selvästi jo hieman kuluneet.
-
Omat kokemukset M3:sta on app:n mainitseman nypytyksen (mutkasta lähtö) osalta samanlainen. Kallistettuna annettu reippaampi kaasu sai renkaan ikäänkuin hypähtelemään sivuttain. Ja pintakovat ne oli, ym. M5 on tietty eri rengas.
Kulutuskestävyyksiä tuskin voi verrata kuin saman kuskin ja pyörän osalta.
-
HP2 Sportissa oli kanssa ensiasennuskumeina Metzeler Racetec K3. Nyt on alla Bridgestone BT-003 Racing Street ja ovat kyllä uskomattoman hyvät kumit. Kestosta ei ole vielä tietoa, mutta noin 1000km:n jälkeen ovat selvästi jo hieman kuluneet.
Taisin sotkea edellisessä merkkejä keskenään, mutta nimenomaan namä samat oli RR:ssäkin ensiasennusrenkaina. Korjaan tuota viestiä hiukan.
lisäys: Kävin lunttaamassa Mezelerin sivuilta, ja niihän se oli että Mezeler Sportek M5, ja Mez Racetek K3 ovat eri renkaat.
-
Omani kun hankin,oli alle laitettu super corsa pro eteen ja rosso corsa taakse.Takanen oli viä virheellisesti 190/50/17 koossa.
Kaveri oli sit duellin rengas koulutuksessa jossa paikalla jokin saksalainen inssi kertoilemassa renkaista.Oli tullut puhetta s1000rr:n rengastuksesta ja luistonestosta.Insinööri oli väittänyt että tuo orkkis luistonesto olisi äärimmäisen tarkka renkaan koosta.Sekoamis vaara jos koko on väärä.
Täten vaihdoin uusien pirellien tilalle jo entuudesta tutut k3:t.Oikeassa koossa.Itsellä pyörinyt useampi sarja racetec k3:a kwaakku 10r:n alla ja toimii kun junan vessa.Kulutus kestävyydeltään ei parasta mahdollista laatua mutta pitoa on joka tilanteessa ja lämpiää radalla nopeeta ilman lämppäreitä.Yksi setti pyöri myös m5:akin eikä pöllömmät olleet nekään.Pystyssä pysyi radalla niilläkin:)
-
En tiedä tarkemmin räärään sielunelämästä, mutta olen ymmärtänyt että K-sarjalaiset mittaa liikkeelle lähtiessä renkaista tulevat pulssit jonka mukaan luistonesto ja ABS toimii.
Saattaa olla että radalle tehdyssä RR:ssä on hiukan eri tekniikka?
-
Mitäs rengaspaineita porukka on käyttänyt Racetech K3:ssa radalla S1000RR:n alla? (käytössä ei oo rengaslämppäreitä)
-
Mitäs rengaspaineita porukka on käyttänyt Racetech K3:ssa radalla S1000RR:n alla? (käytössä ei oo rengaslämppäreitä)
Mulla oli muistaakseni kuumapaineina 2.1 eteen ja 2.0 taakse ja nimenomaan suoraan setin jälkeen mitattuna, ilman lämppäreitä.
-
26 & 28 PSI kylmänä oli mulla K3:ssa hiukan lämpöisemmissä oloissa.
-
26 & 28 PSI kylmänä oli mulla K3:ssa hiukan lämpöisemmissä oloissa.
Ok, eli koitan jotain luokkaa 1,8 baria eteen ja 1,9 taakse.
Ensi viikonloppuna olisi pari päivää pyöritystä Motoparkissa, jos vaan säät sallivat.
-
Pistä toisinpäin.
Eteen isompi paine kuin taakse, lämpöisenä on suurinpiirtein samat.
-
K3 eteen KUUMANA suoraan radalta 2.2-2.4 ja taakse samanaikaisesti 1.9-2.1. Riippuen pinnasta että miten sulaa.
-
K3 eteen KUUMANA suoraan radalta 2.2-2.4 ja taakse samanaikaisesti 1.9-2.1. Riippuen pinnasta että miten sulaa.
Ja riippunee myös kuskin vauhdeista, itse ajelen viel hitaassa ryhmässsä fiilistellen ^-^:)
-
Riippuu vauhdeista joo.
Noi painehommelit on hiukan henkimaailman juttuja.
Riippuu myöskin rajusti sieltä mistä roikkuu, eli renkaasta.
Kannattaa kokeilla reippaasti ja seurata myöskin renkaan lämpöä ainakin käsituntumalla setin jälkeen.
=> Onko lämpöisempi keskeltä kuin reunalta yms..
Korkeammalla paineella tuntuu ohjaavan herkemmin, pienemmällä on enempi pitoa mikä auttaa luottoon kun vauhti paranee, toisaalta saattaa aiheuttaa epävarmuuttakin kun tuntuu pehmoiselta. (riippuu paljon taas renkaasta, toiset ei ole kovinkaan paine herkkiä, Michelinit tuntui olevan)
Toisaalta ei kannata lämpösyklejä kulutella pienillä paineilla jos kovemmillakin pärjää.
Itse ajoin yhdet M3:t (ei kovin erikoinen rengas kylläkään) loppuun turhan nopeasti.
Toi Jarskan sanoma 2,2 saattaa olla hyvä starttikohta. Siitä vähentelet ja tunnustelet miltä meno maistuu.
Ja maistuuhan se.
Aina löytyy joku joka tuuppaa Banditilla ohi matkalaukut kiinnitettynä matkapaineilla ja hyvällä säkällä kaksi päällä. =)
Nää nyt taas ihan amatöörin ideoita.
-
K3 eteen KUUMANA suoraan radalta 2.2-2.4 ja taakse samanaikaisesti 1.9-2.1. Riippuen pinnasta että miten sulaa.
Ja riippunee myös kuskin vauhdeista, itse ajelen viel hitaassa ryhmässsä fiilistellen ^-^:)
Komppaan TommoKea. Itse laittaisin eteen jopa 2,5 lämminpainetta. On täsmällisempi ohjata eikä mulju. Erityisesti hieman hitaamman kuskin on helpompi ajaa korkemmalla paineella ja paremmin ohjautuvalla renkaalla. Pito ei tuolla paineella lopu vielä nopean ryhmän hitaammallakaan puoliskolla. Taakse sitten juurikin tuo TommoKen suosittelema 1,9 - 2,1 lämminpainetta.