Lainaus käyttäjältä: Logger - 02.04.11 - klo:19:44Koko päivä tuli istuttua "koulun penkillä" saamassa oppia RR:n huoltamiseen. Hienoa, että amatöörimekaanikoillekin järjestetään oppia. Nyt on sitten hieman tietoa luistoneston toiminnasta, kokemukset vaan puuttuu Pitäis vaan päästä jo ajamaan...Missäs tämmöistä?
Koko päivä tuli istuttua "koulun penkillä" saamassa oppia RR:n huoltamiseen. Hienoa, että amatöörimekaanikoillekin järjestetään oppia. Nyt on sitten hieman tietoa luistoneston toiminnasta, kokemukset vaan puuttuu Pitäis vaan päästä jo ajamaan...
[ColWik racing järjesti maahantuojan tiloissa. Ihan asiallista infoa. Muuten, jos joku haaveilee kilpapyörän rakentamisesta, niin nyt pääsee aika hyvin alkuun HP (high performance) race kitillä. Siinä on Ackrapovicin täysputkisto ja tehtaan virittämä moottorinohjausyksikkö valmiina. Siinä jää voimakomentajaviritykset toiseksi
Takuu loppuu myös samalla hetkellä kun laittaa tuon HP:n boxin. Teholisä vain marginaalinen, ja tuskin sen parempi lopputulsos, kun PC + asiansa osaava säätäjä.Boxin kanssa pitää kai olla myös rataseokset, koska siinä on omat säädöt luistonestollekin.Tutkin tätä vaihtoehtoa, mutta kun sitten kuulin, että tätä boxia ei kannata laittaa, syystä että ei anna mitään hyötyä suorituskykyyn kotimaisilla radoilla. Tietolähteenä viime vuonna suomen mestaruuteen yltäneen tallin pyörittäjä.
Tuo HP boxi vaatii kaverikseen sen tuning kitin, jolla on mahdollisuus vaikuttaa paremmin asioihin kuin PC:llä. Luistoneston asetusten (olikohan 14 asentoa) säätö on yksi niistä. Muita asioita oli aika pitkä lista.Pelkän huipputehon sijasta boxilla saa periaatteessa samat huomattavat teho-/vääntöedut kuin PC:lläkin sinne keskialueelle, mikä parantaa ajettavuutta.Konseptina sinällään tuo HP-boxi on kankean oloinen, koska vaatii merkkiliikkeen kanssa asiointia, esim 'aktivointi'.
Kyllä toi käyrä mun silmään näyttää helkkaristi parantuneelta.Keskialue on nätti ilman yllätyksiä ja vääntöhuippu on huomattavasti loivempi.