Kirjoittaja Aihe: K1200S 30 tuhannen huolto  (Luettu 58065 kertaa)

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: Re: Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #45 : 22.09.10 - klo:07:41 »
A4 lappu oli melkein täynnä rukseja, joten asentaja on ollut tehokkaana.

Tai nopee kynä =)


Minulla ei ole mitään syytä kyseenalaistaa ko huoltoa. Reiluun kolmeen tuntiin kyllä ehtii tehdä nuo hommat ja tuolla hinnalla jopa kannattaa tehdä.
Pahimpia ovat yleensä essonbaareissa kehutut kyläsepät, jotka mukamas osaavat huoltaa ja korjata laitteet paremmin kuin kukaan ja melkein ilmaiseksi. Todellisuudessa koko huolto saattaa jäädä tekemättä ja korkeintaan vaihtavat muutaman ehjän osan.
Paras tapaus oli kun eräs Ylä-Savossa toimiva huoltoguru oli tehnyt "ison" huollon ja unohtanut jopa öljytkin vaihtaa pyörään. Oli siis säilyttänyt pyörää muutaman viikon eikä muuta. Oli kuulemma ollut kohtuuhintainen huolto ... kunnes pyörän omistaja oli tajunnut tapahtuneen.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #46 : 22.09.10 - klo:08:38 »
Oletus yli 5 h / meni reilut 3 h. Tuntiveloitus on varmaankin normitasoa 70:n ympäristössä. Tulpat, öljyä + suodatin koneeseen ja EXP öljyä perään sekä jäähdytysnestettä ja jotain pientä. A4 lappu oli melkein täynnä rukseja, joten asentaja on ollut tehokkaana.

Laittoivatko iridium-tulpat? Kuulemma Bemari suosittelee, samoin kuin sellasta vähän kalliimpaa öljyäkin, mikä se ny oli... Omaan pyörään laitettiin, toivottavasti on hyvät, mitään eroa en havainnut. No vaikeahan tuota tietysti on parantaakin. hesse_ok

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #47 : 22.09.10 - klo:09:28 »
Ei ole nyt tässä sitä kuittia, mutta pari kymppiä kipale oli ne tulpat. Kai ne jotain jalompaa ainetta siihen hintaan lienee. Oli se tyyppi merkattu kyllä kuittiin. Ja öljy oli jotain Castrolin power1. Pääasia ettei mitään T:llä tai D:llä alkavaa. Ja gw hakemus lähti nokkaketjun rallattimen uusimisesta. Saappa nähdä haluaako maahantuoja tulla vastaan siinä asiassa.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #48 : 22.09.10 - klo:11:09 »
Ei ole nyt tässä sitä kuittia, mutta pari kymppiä kipale oli ne tulpat. Kai ne jotain jalompaa ainetta siihen hintaan lienee. Oli se tyyppi merkattu kyllä kuittiin. Ja öljy oli jotain Castrolin power1. Pääasia ettei mitään T:llä tai D:llä alkavaa. Ja gw hakemus lähti nokkaketjun rallattimen uusimisesta. Saappa nähdä haluaako maahantuoja tulla vastaan siinä asiassa.

Luultavasti on sitten himoitut iridiumit kehissä. hesse_ok

Nokkaketjun kiristin menee melkoisen varmasti gw piikkiin.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #49 : 22.09.10 - klo:14:26 »
Ei ole nyt tässä sitä kuittia, mutta pari kymppiä kipale oli ne tulpat. Kai ne jotain jalompaa ainetta siihen hintaan lienee. Oli se tyyppi merkattu kyllä kuittiin. Ja öljy oli jotain Castrolin power1. Pääasia ettei mitään T:llä tai D:llä alkavaa. Ja gw hakemus lähti nokkaketjun rallattimen uusimisesta. Saappa nähdä haluaako maahantuoja tulla vastaan siinä asiassa.
Ja minkäs vuotinen on sinun ässäsi? Minun ässä on -05 ja gw ei mennyt läpi. Tälläinen vastaus tuli pyörän alkuperäiselle ostajalle myyneeltä r.m. heinolta.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #50 : 22.09.10 - klo:18:10 »
Ei ole nyt tässä sitä kuittia, mutta pari kymppiä kipale oli ne tulpat. Kai ne jotain jalompaa ainetta siihen hintaan lienee. Oli se tyyppi merkattu kyllä kuittiin. Ja öljy oli jotain Castrolin power1. Pääasia ettei mitään T:llä tai D:llä alkavaa. Ja gw hakemus lähti nokkaketjun rallattimen uusimisesta. Saappa nähdä haluaako maahantuoja tulla vastaan siinä asiassa.

Ja minkäs vuotinen on sinun ässäsi? Minun ässä on -05 ja gw ei mennyt läpi. Tälläinen vastaus tuli pyörän alkuperäiselle ostajalle myyneeltä r.m. heinolta.

Nuo anomukset kait menee suoraan saksaan, ja aika 50/60 näyttäisi olevan jos menee läpi.. riippu kait lähinnä kuun asennosta.
Oma on vm. -05 ja ei mennyt läpi..  tosin kovin kalliista osasta ei ole kyse vaikka sen joutuu itse maksamaan. Jonkin verran huoltoliike tuli tuossa vastaan joten hinnaksi jäi 105 euroa ja muun huollon ohessa kun tuo tuli vaihdettua niin mitään ylimääräisiä kuluja ei tullut sen suhteen.

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #51 : 22.09.10 - klo:18:28 »
Mopo on -06 malli.  Öljyt oli Castrol power 1 racing ja tulupat KR9CI.   knuppel2 
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #52 : 22.09.10 - klo:19:05 »
Mopo on -06 malli.  Öljyt oli Castrol power 1 racing ja tulupat KR9CI.   knuppel2

Hienoa jos noin halvalla selviää

nimin 30tkm huolto edessä, pitääkin alkaa varaileen heinolta aikoja
DrPaiN & K1200S -08

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #53 : 14.06.11 - klo:20:10 »
Tänän kävi omakin mopo 30 tkm huollossa, loppulaskuksi jäi 480,-
2/3 tuosta oli työn osuus, tunteja ei oltu eritelty mutta n. 4½ oli kokonaisaika johon
kuului myös linkun vaihto ja koeajo joten itse huoltoon kului kait semmoiset 4 tuntia.
Kalleimat osat oli tulpat á 19,- / kpl ja seuraavaksi öljy jolle tuli hintaa ruhtinaalliset 50 euroa  hesse_blink

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #54 : 14.06.11 - klo:21:27 »
Kalleimat osat oli tulpat á 19,- / kpl ja seuraavaksi öljy jolle tuli hintaa ruhtinaalliset 50 euroa  hesse_blink

EMC:llä öljy maksoi 74 €  angst Muuten huolto saman hintainen ilman jarrunesteen ja ilmanputsarin vaihtoa.
Öljyt alan jatkossa vaihtaan itse kun ei ole enään takuukaan voimassa.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #55 : 31.08.12 - klo:19:31 »
Tänään hain Heinolta Lahdesta 30 tkm:n huollosta, koneen öljyt vaihdoin aiemmin itse. Kustansi 349 euroa, tästä töitä oli 158 euroa (2h), loput 191 euroa osia (tulpat, venakopan tiivisteet, jäähdytinneste ja pienosat). Venttiilejä ei tarvinnut säätää, mittauspöytäkirja tuli oikein mukaan! Ja nyt voi (talviajokauden lähestyessä) seurata Sir Huurteen renkaanjälkiä kun pakkaskesto on -37 astetta :)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #56 : 31.08.12 - klo:21:58 »
MOi. 30000km huollossa vain 5% venttiilivälyksistä on sellaisia että, voi tehdä jotain, mutta ei tarvitse tehdä. On yli satatuhatta ajettuja eikä ole välyksiin koskettu.
Voiko joku kertoa että on säädetty ja milloin.         

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #57 : 01.09.12 - klo:20:07 »
Olen seurannut muutaman huollon toimintaa jonkin verran. Eräässä näistä hankittiin ässän säätöpaloja varastoon vasta kun niitä tarvittiin ensimmäisen kerran. Tämä tapahtui 60.000 km ajetun mopon kohdalla, johon tarvittiin yhtä säätöpalaa. 
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa RiKe

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #58 : 18.09.12 - klo:12:38 »
Hain R:ni 30k huollosta +perälaakerin vaihdosta.
Laakeri, stefat ja tiiviste yhteensä 183€. Koko hoito jarrunesteineen 828€.

Laakeri oli näin maallikonkin silmin valmis. Oli päässyt vettä sisään, ainakin todella pahasti ruosteessa ja välystä tolkuttomasti, onkohan bemari hankkinut luokattomia stefoja... Pienen mutkapätkän ajettuani huomasin osan renkaiden piikkiin pistämästäni huonosta ajettavuudesta johtuneen valmiista takalaakerista.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #59 : 18.09.12 - klo:15:33 »
Välystä? Tuntuiko kuinka selkeästi käteen vai miten todettu? Just äskettäin tunnustelin perää (...) enkä havainnut mitään väljyyttä (...). Oikeasti, 52tkm pyöritetty.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal