BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: bin laden - 22.12.14 - klo:10:51

Otsikko: BMW K1300s osto-opas
Kirjoitti: bin laden - 22.12.14 - klo:10:51
Törmäsin tällaiseen juttuun netissä.  BMW K1300s osto-opas. Minun BMW K1300S pyörälläni on nyt ajettu 61000 km.  Itse en ole vaihtanut kuin EWS anturin virtalukon alapuolelta. Takuisiin on vaihdettu molemmat kahvat, nokkaketjun alaheittosuoja ja bensatankin luona oleva o-rengas. Nämä kannattaa tarkistaa, jos on ostamassa käytettyä K1300S mallia. Muut jutut löytyvät PDF tiedostosta, näitä vikoja ei meikäläisen pyörästä ole löytynyt.
Otsikko: Vs: BMW K1300s osto-opas
Kirjoitti: seppalat - 29.12.14 - klo:18:50
Kiitos tästä! Kiinnostava juttu.
Minulla on 40 000 ajettu 2011 eikä noista ole mitään muuta kokemusta kuin starttikytkimen pettäminen. Ja se meni valmistajan piikkiin. Ja hinausauto vakuutusyhtiön...
Joskus keski-Euroopan kaupunkeja läpi ajaessa 30 asteen helteessä on ollut hyvin lämmintä, mutta ei kone ole liian kuumana käynyt.
Ehkä se on siellä 30+ sitten...

Ilmeisesti öljynkulutus on niin normaalia, ettei siitä ole edes mainintaa.

Otsikko: Vs: BMW K1300s osto-opas
Kirjoitti: j@ck - 29.12.14 - klo:20:45
Mikä ihmeen öljynkulutus? Kertaakaan ei ole tarvinnut lisännyt öljyä K 12 ja K 13 ässän koneeseen.. Vaihtovälit olleet käytännössä kerran vuodessa = minulla näköjään aina noin 10 tkm.
Tarkistathan öljyn määrän niin kuin se tulee tehdä?
Otsikko: Vs: BMW K1300s osto-opas
Kirjoitti: Jussipolo - 29.12.14 - klo:23:45
K1200S pyörässä 83000 km takana ja ei ole öljyä tarvinnut lisätä. Yhden kerran Saksassa lisäsin jarrunestettä hieman etujarrusäiliöön. Ikinä ei selvinnyt mihin se yön aikana hävisi. Ei vuotoja ja eikä ole tarvinnut korjata. Sen jälkeen ei ongelmia. Autobaanalla tuli kiusattua koko päivä. Siitäkös sitten suuttui. Tapahtui vuonna 2011.
Otsikko: Vs: BMW K1300s osto-opas
Kirjoitti: seppalat - 01.01.15 - klo:22:34
Kyllä mulla vaan kuluttaa. On kuluttanut uudesta saakka.
Ensimmäisen kerran havahduin asiaan reissussa kun öljykannu alkoi loistaa mittaristossa.

Aluksi olin huolissani, sitten aloin vain lisätä öljyä tarpeen vaatiessa. Litra pari per öljynvaihtoväli on minusta ihan normaalia...
Otsikko: Vs: BMW K1300s osto-opas
Kirjoitti: Tumppi678 - 02.01.15 - klo:20:02
Kyllä mulla vaan kuluttaa. On kuluttanut uudesta saakka.
Ensimmäisen kerran havahduin asiaan reissussa kun öljykannu alkoi loistaa mittaristossa.

Aluksi olin huolissani, sitten aloin vain lisätä öljyä tarpeen vaatiessa. Litra pari per öljynvaihtoväli on minusta ihan normaalia...
tsiisus jos olis normaalia et menis litra pari öljynvaihtovälillä.... Jotain vikaa kyllä olis....  hesse_blum
Otsikko: Vs: BMW K1300s osto-opas
Kirjoitti: seppalat - 06.01.15 - klo:12:08
No en tiedä siitä... Tuskin siinä mitään vikaa on kun se on noin pitkään kestänyt moitteetta.
Kun öljyn pinta laskee, laitetaan koneeseen lisää eikä anneta asian häiritä.
Joillain tätä ominaisuutta on ja toisilla ei.
Eikä sitä öljypurkkia tarvi koko ajan mukana kantaa, kunhan välillä muistaa tarkastella asiaa.

Pidemmillä reissuilla pitää kyllä lisätä, mutta toistaiseksi on öljyä saatu. =)