Moi. Voiko joku kertoa mistä ihmisille on tullut käsitys että vanhaketju (hammas) on jotenkin heikompi kuin uusiketju (rulla).
onko nyt niin,ettei vanhalle ketjulle kannata vaihtaa uuden mallin kiristäjää.viime syksynä huollatin-05 57th ajetun,eivät vaihtaneet kiristäjää kun ei ollut hyllyssä.nyt on ruvennut pitämään rallatusta kylmänä tartatessa.öljy merkki vaihtucasrolin reisign 1.nyt sanovat huollossa ettei kannata vaihtaa pelkää kiristäjää?
MOi. Olisiko asentaneet ilmapurkin, jos olisi ollut hyllyssä. Kuinka mahdottomasti ajettu lisää, kun eivät enää halunneet asentaa purkkia. Mitä öljyä olet käyttänyt ennen muutosta. terv.
En ole purkanut Ässää tai Ärrää ku tykkään enempi ajaa mutta ihan insinöörimutuna:Rallatus johtunee edelleenkin siitä ettei kiristimellä ole paineita alussa?Jos ketju vaihdettu ja järkevä määrä maileja alla niin eiköhän se mene pelkällä kiristimen vaihdolla?Taitaa vaan työnä olla sellainen että se ketjun vaihto menisi siinä samalla kun purkamaan on alettu.On kyllä varsin häiritsevä ääni nätissä mopossa.
Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin.
Lainaus käyttäjältä: spk_1978 - 27.06.12 - klo:20:42En ole purkanut Ässää tai Ärrää ku tykkään enempi ajaa mutta ihan insinöörimutuna:Rallatus johtunee edelleenkin siitä ettei kiristimellä ole paineita alussa?Jos ketju vaihdettu ja järkevä määrä maileja alla niin eiköhän se mene pelkällä kiristimen vaihdolla?Taitaa vaan työnä olla sellainen että se ketjun vaihto menisi siinä samalla kun purkamaan on alettu.On kyllä varsin häiritsevä ääni nätissä mopossa.Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin. Pelkän kiristimen vaihto luokkaa 150€. Ketjun ja vähintään nämä osat. Rullaketju, 3 ratasta, mahdollisesti 2 liukua, kytkinkoppan tiiviste, kytkinkopan pultit (alumiini), venttiilikopan tiiviste, ketjun ylihyppimis suoja. Tämä tekisi pitkälti toista tonnia.
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 27.06.12 - klo:22:54Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin. Eikös originaali kiristin ollut sellaista mallia että se hukkas paineet jos pannu ei ole käynnissä?Rallatusti niin kauan kunnes kiristin sai paineet päälle? (tai taakse)Uudessa mallissa on joku maailman mysteeri nimeltään takaiskuventtiili tai jotain joka pitää peruskireyden päällä ja estää rallatuksen?Löysä ketju voi toki kulua nopeammin tuossa startin vaiheessa kuin peruskireydellä oleva.Good Will pyyntö maahantuojalle osasta, työt joutunee maksamaan.
Lainaus käyttäjältä: 1234 - 27.06.12 - klo:22:54Lainaus käyttäjältä: spk_1978 - 27.06.12 - klo:20:42En ole purkanut Ässää tai Ärrää ku tykkään enempi ajaa mutta ihan insinöörimutuna:Rallatus johtunee edelleenkin siitä ettei kiristimellä ole paineita alussa?Jos ketju vaihdettu ja järkevä määrä maileja alla niin eiköhän se mene pelkällä kiristimen vaihdolla?Taitaa vaan työnä olla sellainen että se ketjun vaihto menisi siinä samalla kun purkamaan on alettu.On kyllä varsin häiritsevä ääni nätissä mopossa.Uusi kiristin ei tuo painetta yhtää nopeammin. Pelkän kiristimen vaihto luokkaa 150€. Ketjun ja vähintään nämä osat. Rullaketju, 3 ratasta, mahdollisesti 2 liukua, kytkinkoppan tiiviste, kytkinkopan pultit (alumiini), venttiilikopan tiiviste, ketjun ylihyppimis suoja. Tämä tekisi pitkälti toista tonnia.Niin kuin SPK1978 vastasi, niin uusi kiristin jossa on korkea öljysäiliö, pitää öljynpaineet sisällään pitkään. Vanha kiristin tyhjeni hyvin lyhyessä ajassa omia aikojaan ja laski ketjun löysälle. Eli kuten 1234 vastasi öljynpaineet eivät nouse yhtään nopeammin uuden kiristäjän kanssa, mutta ero on siinä että ne eivät myöskään laske. Eli ketju pysyy kireällä pitkään.Kiristimen vaihtohan on työnä n. kymmenen minuutin juttu, mutta ketjun vaihto onkin sitten isompi remppa. Korjaan tuota 1234:sen kommenttia ketjupyörien määrästä. En nimittäin löydä ketjusta paikkaa kolmelle ketjupyörälle ("rattaalle"). Kaksi sinne saa helposti laitettua. Ketjun vaihto on useamman tunnin homma, mutta jos kone menee 30 tonnin huoltoon, niin siinä sivussa sen tekee varmaan parissa kymmenessä minuutissa. Eli suurin homma on katteiden, syylärin ja venttiilikopan kannen irroittamisessa ja kiinni laitossa. 30 tonnin huollossa nämä hommat tehdään joka tapauksessa joten ketjun vaihto kannattaa ajoittaa tähän. Jos haluaa ketjun vaihdon. Seuraava helppo mahdollisuus onkin sitten vissiin 60 tonnin huollossa.Kellä on vanha kiristäjä mopossa, niin sille suosittelen kiristäjän vaihdon kilometreistä piittaamatta. Nokkaketjun vaihdolle en henkilökohtaisesti osaa antaa mitään neuvoa. Itse jatkan toistaiseksi vanhalla konstruktiolla.