BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Jouni K - 27.05.11 - klo:18:37

Otsikko: K1200RS -97 kytkin luistaa
Kirjoitti: Jouni K - 27.05.11 - klo:18:37
Noinh, tulihan se tuokin sitten eteen eli alkoi kytkin temppuilemaan. Rauhallinen kiihdytys ja kytkin toimii normaalisti mutta kun käännetään miehen lailla niin kuulostaa skootterilta eli kierrokset nousee mutta kiihtyvyys ei päätä huimaa.

Kysymys kuuluukin millainen projekti tuo levyn vaihto on ajallisesti ja pitääkö kone ottaa alas pakettina että pääsee kytkimeen käsiksi? Sitten tietysti jos se stefa vuotaa mites sen vaihto ajallisesti? En ala itse edes yrittämään vaan vien sen vaikkapa Kuvamp:lle...
Otsikko: Vs: K1200RS -97 kytkin luistaa
Kirjoitti: Kunkku - 29.05.11 - klo:22:36
   Olikohan tuo kytkinremontin kustannusarvio osineen 600€:n paikkeilla pari vuotta sitten. Karkeasti ottaen se on tuota luokkaa. Työtä on aika paljon.
   Kokeilepa luistattaa kytkintä paikallaan oikein kunnolla, niin että haju tuntuu selvästi. Miksi? Todennäköisesti syy on, kuten itsekin epäilit, vuotavan tiivisteen kautta levylle päässyt öljy. Sopivalla luistatuksella öljy voi palaa pois ja kytkin pitää taas normaalisti. Näin minä tein ja ajelin tyytyväisenä useamman kuukauden ja tuhansia kilometrejä ilman kytkimen luistamista. Talvella on sitten paremmin aikaa tehdä remonttia...
Otsikko: Vs: K1200RS -97 kytkin luistaa
Kirjoitti: Jouni K - 30.05.11 - klo:06:39
Pitääpä kokeilla tuo luistatushomma, vois tosiaan auttaa. Kiihdyttäessä 1-3 vaihteilla luistamista ei huomaa mutta 4 :sta ylöspäin pieniltä kierroksilta väännättäessä se tulee esiin muutamaksi sekuntiksieli levyllä tapahtuu luistamista. Huomasin myös että sieltä kytkimen sivuilta tihkuu jotain pois...  :'(

Kiitos neuvosta!
Otsikko: Vs: K1200RS -97 kytkin luistaa
Kirjoitti: j@ck - 30.05.11 - klo:10:48
Muistelen, että merkkikorjaamon ohjeaika olisi 8 tunnin luokkaa. Mattimeikäläiselle päivä ei riittäne.. Edelleen muistinvaraista.. Vaihdeaski irtoaa jollain konstilla moottoria irrottamatta.
Noi vanhemmat K-sarjalaiset on tarkkoja mööttoriöljyn määrän suhteen. Ei pidä ylitäyttää yhtään, muuten stefa pettää ja sitten onkin öljyt on kytkimessä.
Sivutuella seisonnan jälkeiset savuttelutkin vähenee, kun pitää öljyn pinnan silmän puolivälissä. Öljyn määrä kannattaa tarkistaa vasta kun pyörä on seissyt keskituella ~ 10 min. Vielä varmempi, kun tarkistaa öljymäärän kylmänä - ennen ajoon lähtöä siis..