BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Aiheen aloitti: mikeeta1 - 04.08.14 - klo:20:27
-
niin onnistuuko jarrujen ilmaus itse tehdä ilmaus laitteet on ym työkalut pyörä on ruvennut vilkuttelee/välillä palaa abs merkkivako punaisena mittristossa
mopo: bmw k 1200 r sport 2008 jaettu n 11000 km en muista/tiedä onko ko nesteitä koskaan
vaihdettu !! nehän pitäisi vaihtaa 2 vuoden välein tiedän kyllä pikaista tieto odottelen
t: tyyppi vantaalta
-
niin onnistuuko jarrujen ilmaus itse tehdä ilmaus laitteet on ym työkalut pyörä on ruvennut vilkuttelee/välillä palaa abs merkkivako punaisena mittristossa
mopo: bmw k 1200 r sport 2008 jaettu n 11000 km en muista/tiedä onko ko nesteitä koskaan
vaihdettu !! nehän pitäisi vaihtaa 2 vuoden välein tiedän kyllä pikaista tieto odottelen
t: tyyppi vantaalta
Onnistuu ja ei onnistu. Itse olen kaverin kanssa ilmattu servojarrut muutaman kerran ja hyvin onnistui. Sunnuntaina juttelin yhden LT kuskin kanssa ja hän sanoi ettei onnistunut normihuoltomieheltä. Piti pakulla viedä merkkiliikkeeseen ja siellä kesti 8h. Tuli vähän laskua. Pääpointti jarrunesteiden vaihdossa on, ettei missään vaiheessa pääse hörppäämään ilmaa. 2 ukkoa ja onnistuu. Yksin ei kannata yrittää. horisko
-
Vein merkkiliikkeeseen tuollaisen Sporttini ilmattavaksi JA jarrunesteiden vaihtoon. Jotain 46€ maksoi ja samana päivänä tehtiin kun kysyin asiaa, eli kyllä kannattaa turata itse...
-
Ok kiittos tiedosta kun on noin halpa niin vien kyllä sen vaikka rm heinolle
-
Onko -08:ssa vielä servojarrut?. Ässästä jäi pois -07. Jos ei servot niin helppo juttu ilmata.
-
Onko -08:ssa vielä servojarrut?. Ässästä jäi pois -07. Jos ei servot niin helppo juttu ilmata.
Kuvassa k1200S servomötikkä
-
Ei ole Sportissa ollut servoja. 2007 niitä ei enää käytetty.
-
moikka jarru juttuja edelleen minun mielestä omassa mopossa on servo jarrut nyt nesteet on vaiheddu jaa abs merkkivalo palaa edelleen
vika koodeja:005DA4,005DFO,005DF3,005DF4,009309,009D69,00D947
TEXTINÄ;rear wheel-speed sensor,pump motor voltage supply*2,abs voltage suply*2,kombi undertension,dwa undertension,dwa can bus fault
mitä nää jutut takoittaa onko joku perillä näistä koodeista jos niin
kertokaa ihmeessä
toi kertaa 2 tarkoittaa vain et ne on kahteen kertaan vika listalla
nesteet vaihettiin mopo liikkeessä espoossa,,,
onko abs yksikkö sanonut sopparinsa irti eli hajonnut prk,,, jos on
on varmaan kallis kyllä vähän mopon laatu on huonoa vasta n 11t km ajettu
aina säilytetty lämpimässä taalissa talvet ei pitäisi olla mitään hapettumis ongelmia
-
Kerkesin jo kirjottaa, mutta sitten onneks tutkin tekstin tarkemmin ja pyyhin sepustukseni pois
-
Niin, siis Sportissa ei ole ollut koskaan servojarruja, ei 2007 eikä 2008 mallissa. Etukahva vain vaikuttaa tietyin rajoituksin myös takajarruun, mutta mitään sähköistä tehostinta=servo ei ole.
Mitä vikakoodeihin tulee, niin ilmeisesti et käyttänyt merkkiliikkeessä, koska olisivat ne tulkanneet yms? Joka tapauksessa outo homma noilla kilsoilla, lähtisin merkkiliikkeen kanssa neuvottelemaan ns good will työstä, eli ei kustannuksia.
-
moikka jarru juttuja edelleen minun mielestä omassa mopossa on servo jarrut nyt nesteet on vaiheddu jaa abs merkkivalo palaa edelleen
vika koodeja:005DA4,005DFO,005DF3,005DF4,009309,009D69,00D947
TEXTINÄ;rear wheel-speed sensor,pump motor voltage supply*2,abs voltage suply*2,kombi undertension,dwa undertension,dwa can bus fault
mitä nää jutut takoittaa onko joku perillä näistä koodeista jos niin
kertokaa ihmeessä
toi kertaa 2 tarkoittaa vain et ne on kahteen kertaan vika listalla
Koska suurin osa vikakoodeista viittaa jännitteeseen lähtisin hakemaan vikaa akusta. Eli akku lataukseen ja katsoo josko sen jälkeen lähtee toimimaan, vaihtoehtoisesti mittaa akun kunnon ja uusii tarvittaessa.
-
moikka jarru juttuja edelleen minun mielestä omassa mopossa on servo jarrut nyt nesteet on vaiheddu jaa abs merkkivalo palaa edelleen
vika koodeja:005DA4,005DFO,005DF3,005DF4,009309,009D69,00D947
TEXTINÄ;rear wheel-speed sensor,pump motor voltage supply*2,abs voltage suply*2,kombi undertension,dwa undertension,dwa can bus fault
mitä nää jutut takoittaa onko joku perillä näistä koodeista jos niin
kertokaa ihmeessä
toi kertaa 2 tarkoittaa vain et ne on kahteen kertaan vika listalla
Koska suurin osa vikakoodeista viittaa jännitteeseen lähtisin hakemaan vikaa akusta. Eli akku lataukseen ja katsoo josko sen jälkeen lähtee toimimaan, vaihtoehtoisesti mittaa akun kunnon ja uusii tarvittaessa.
Näin olen ottanut uuden akun käyttöön:
https://www.youtube.com/watch?v=3BcmpuapHR0&list=UUpSTHrwBeCoaSCFMeXzhJng
-
moikka jarru juttuja edelleen minun mielestä omassa mopossa on servo jarrut nyt nesteet on vaiheddu jaa abs merkkivalo palaa edelleen
vika koodeja:005DA4,005DFO,005DF3,005DF4,009309,009D69,00D947
TEXTINÄ;rear wheel-speed sensor,pump motor voltage supply*2,abs voltage suply*2,kombi undertension,dwa undertension,dwa can bus fault
mitä nää jutut takoittaa onko joku perillä näistä koodeista jos niin
kertokaa ihmeessä
toi kertaa 2 tarkoittaa vain et ne on kahteen kertaan vika listalla
Koska suurin osa vikakoodeista viittaa jännitteeseen lähtisin hakemaan vikaa akusta. Eli akku lataukseen ja katsoo josko sen jälkeen lähtee toimimaan, vaihtoehtoisesti mittaa akun kunnon ja uusii tarvittaessa.
Näin olen ottanut uuden akun käyttöön:
https://www.youtube.com/watch?v=3BcmpuapHR0&list=UUpSTHrwBeCoaSCFMeXzhJng
moikka akku on uusi yuasa ytx14bs uusittu huhtikuussa kävin rm heinolla mut oli pe ilta ilmeisesti kaikilla kiire kotiin mut kyllä keskustelin korjaamo "päällikkötären" kannssa asiasta jaa hän lupasi palata asiaan on kyllä silti bemsun laatu aikamoinen pettymys mitkään jarru jutut ei sais kyllä rueta grnämään näin pian ja pienillä kilsoilla
see servo juttu ei oo servoo on vain yhdistelmä jarrut
toivottavasti selviää pian ja saan goodwilinä jarrut kuntoon
t: tyypi vantaalta
-
Hiukan kommenttia... Ei ole BMW vika, mikäli pyörää ei ole huollettu huoltoohjelman mukaisesti, eli vika lienee käyttäjässä ei laadussa.
Mutta asiaan, mittaa ensin lataus ja akun kunto niin kuin bin laden ehdottaa. Toinen mahdollisuus abs valon vilkkumiseen on varsinkin etupyörän abs anturin etäisyyden muuttuminen renkaan vaihdon yhteydessä. Tarkista molempien antureiden etäisyys. Yksi koodeista viittaa takarenkaan anturiin, se saataa olla viallinen. Muut koodit ovat saattaneet tulla jo ennen akun vaihtoa. Huomioksi se että eturengasta vaihtaessa ei saa löystää anturin puoleista holkkia.
-
Laitteet tykkää, kun niitä käyttää. Tärkeää on aina silloin tällöin jarruttaa sen verran perkeleesti, että absit rutisee. Itse teen tuon melkein joka lenkillä ihan tarkoituksella.
Minun mielestäni pienet kilometrit noinkin "vanhalla" mopolla ovat ennemminkin haitaksi kuin hyödyksi.