Eipä nuo ksenonmuutokset laillisia ole, jos umpiosta puuttuu hyväksymismerkintä. Puuttuu se ässänkin umpiosta, mutta ei tuohon ja aiempiinkaan auton sekä mp:n muutoksiin ole virkavalta osoittanut mielenkiintoa.
Kuvio on aika ok, mielestäni se ei poikkea juurikaan alkuperäisestä (joka voisi olla parempikin). Asennus on todella helppo, kunhan suosiolla irrotat vasemman puolen katteen. Sen alta löytyy tilaa ballastille, muualle sitä on melko mahdoton sijoittaa.
Kaukovalojen kanssa menee rakenteluksi, sillä jälkiasennusksenonit vaativat muutaman sekunnin ennen kuin täysi valoteho saavutetaan. Kyselin samaa ksenonkauppiaalta ja totesin, että liian hankalaksi menee..
Löytyi vielä vastauskin kysymyksiini
Hei,
kyllähän se CAN-väylä on aina haaste. Ns. normaali xenonballasti ei siinä edes toimi. Autoissa (BMW) ainakin pelaa Cobran sarjojen canbus-ballasti. Jotkut on bemarin pyöriinkin niitä tilanneet, mutta kukaan ei ole takaisinpäin antanut palautetta, että pelasiko suoraan niihin pyörän valojohtoihin johtoihin kytkettynä. Autosarjoihin (2
polttimoa) saa suoraan valittua verkkokaupasta sen ballastin, mutta jos lähivalossa on vain yksi polttimo, niin silloin MP-sarja ja niihin ei suoraan verkkokaupasta sitä canbus-ballastia saa valittua. Sellainen setti toki onnistuu.
Kylmä xenonlamppu syttyy aina himmeäksi ja kirkastuu sitä mukaa kuin kaasu polttimossa lämpenee. Kirkastumista voidaan nopeuttaa syöttämällä kovaa ylivirtaa lampulle, näin tehdään alkuperäisillä tehdasasennusxenoneilla. Jälkiasennuksessa ongelmaksi tulee sitten se suuri virrantarve. Valot pitäisi aina releistää, muuten sulaa johdot tai jos on CAN-väylä niin se vähintään sekoaa/katkaisee virrat. Ja jos on CAN-väylä ja releistetään, niin taas on ongelma kun väylä kuvittelee polttimon palaneen. Tarvitaan vikavalon ohitusvirityksiä yms. Eli nopeasti kirkastuvan xenonin asennus ei ole mahdotonta, mutta tapauksesta riippuen enemmän tai vähemmän kinkkistä.
Ystävällisin Terveisin/Best Regards
Tero Partanen
Xenonkauppa Finland
myynti@xenonkauppa.fi