BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => F800S/ST/R => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: jandp - 10.06.12 - klo:16:59
-
Eli palo ajovalopoltin, ja tietsikka ilmotti näytössä siitä ja oranssi symboli syttyi palamaan.
Uusi poltin paikallaan, mutta tuo vikavalo ja ilmotus ei lähde pois, pitääkö käyttää huollossa nollaamassa vai voiko tuon ite nollata esim pitämällä jännitteettömänä?
-
Oisko muitakain polttimoita palanut? Takavalo esmes tai parkki.
-
en tiedä, että onko tuossa jo ledeillä takavalot. Jos on normipolttimot, niin takavalo jos palaa, niin alkaa käyttää jarruvaloa pienemmällä jännitteellä.
-
Kaikki polttimot on ehjiä..
Ajovalopoltin siis paloi ja antoi tuon vian, ja se on uusittu.
-
Olet siis käyttänyt kaukovalon, vilkut, jarruvalon jne. päällä ja tarkistanut että KAIKKI palaa?
Eikä ole mitään LED-lamppuja käytössä?
-
Väärä wattimääräkin uudessa polttimossa voi riittää siihen, että vikavalo palaa edelleen. Jos kaikki polttimot on ehjiä ja oikeanlaisia niin vikavalon pitäis polttimon osalta kyllä sammua ilman kuittaamisia.
Monesti vaan, ku yksi polttimo palaa niin samalla palaa jännitepiikistä johtuen myös joku toinen polttimo ajovalon lisäksi esim. takavalo tai parkki-. Siksi tässä monikin kyseli onko kaikki polttimot ehjiä.
-
Kaikki polttimot on ehjiä..
Ajovalopoltin siis paloi ja antoi tuon vian, ja se on uusittu.
Onko se takavalo tuossa lededillä vai hehkulampulla? Jos takavalo palaa, niin ilmoittaa polttimovikaa, mutta näyttää olevan kunnossa, koska takavalo on korvattu jarruvalolla, mutta palaa vain pienemmällä jännitteellä. Näin siis bemareissa, jos on hehkulamppu takavalona. Jos siis Tarkista.
-
Mikä häly mittaristossa tarkalleen palaa?
Edittiä: Taitaa näyttää vain "LAMP" eikä erittele missä vika on.
Tosiaan kannattaa tsekata takavalon toiminta. Siellä on kaksi poltinta.
Itsellä oli kerran taka-ajovalo sökö ja Ässä käytti jarruvaloa alennetulla jännitteellä.
Pirun vaikea huomata.
-
Joo lamp siellä palaa. Pitää tsekata vielä tuo takavalo lähemmin.
Ja ihan normipoltin on palaneen tilalla, oisko 55wattinen ollu.
-
No niin, takavalosta löytyi sitten vika, eli lamppu oli palanut, ja sitä ei huomannut ennenkuin aukaisi lasin irti siitä. Eli näytti täysin toimivalta kun käytti sitä jarruvalon puolta ajopolttimona niinkuin tuossa jo aiemmin totesikin joku.
Kiitos avusta kaikille!
-
Insinööri on aika viheliäs eläin, etenkin BMW-insinööri.
Tuo F-sarjalaisen vikakoodi taitaa olla hiukan epätarkempi kuin K-sarjassa?
Muistanko väärin että K-sarjalainen osaa eritellä vian eteen/taakse?
Hyvä että tuli kuntoon.
Repa tuon olisi löytänyt heti, tosin siinä vaiheessa mopossa ei olisi enää renkaita eikä vaihdelaatikkoa. hali_peukku
-
Joo ei tule näissä näyttöön kuin teksti lamp ja vikavalo syttyy.
Olihan tuo aika jännä homma kun aikalailla yhtäaikaa paloi etuvalopoltin sekä takavalopoltin.