Huomasin vasta nyt ja pyörä näemmä hankittu, mutta kirjoitetaan silti
.
Ostin pyörän Heinon Lahden myymälän loppuunmyynnistä n. 30000tkm ajettuna. Siihen tehtiin huolto, mutta takajarrupalat olivat kyllä sittenkin ihan finaalissa, raudoilla parin tuhannen kilometrin jälkeen. Ensimmäinen oma pyörä, joten ei tullut tarkistettua tuotakin. Vuosihuollot olen sen jälkeen tehnyt itse, ja 40tkm huollon teetin matkalla.
Noin muuten olen ollut tyytyväinen pyörään, olen ajanut sillä noin 20tkm vajaassa kolmessa kesässä. Pisin reissu oli kun ensimmäisenä kesänä kävin Bulgariassa, tuossa vaiheessa olin vaihtanut vakiopleksin MRA Touring-malliin, josta olin poistanut lipan matkan ajaksi. Toimi hyvin eikä koko matkalla mitään teknisiä murheita. Jousitus toimi matkalla hyvin, mutta huonommilla teillä olisi kaivannut lisää herkkyyttä. Ohjausiskarillekin tuli tarvetta, kun Romaniassa oli iso möykky kurvissa. Kokeneempi olisi varmaan tajunnut väistää sen jo aiemmin. 40tkm huollon teetätin Slovakiassa merkkiliikkeessä; toimi hyvin ja onnistuivat hoitamaan odottaessa. Vain ilmansuodatinta ei ehtinyt tuossa saamaan, joten sen vaihdoin itse myöhemmin. Tuntihinta ei ihan hirveästi poikennut muuten Suomesta, mutta uusien pyörien hinta sitäkin enemmän, kun ulosmyyntihinta oli alempi kuin Suomalainen "veroton". Matkan pisin päivämatka muuten oli n. 1100km ~16 tunnissa. Penkki on mielestäni mukava, ja tangon tärinäänkin tottui. Tuli huomattua se, että matka-ajossa tuo jäljellä olevan matkan mittari on hyvin suuntaa antava. Tankillisella ajaa enimmillään sen n. 350km, mutta ensimmäiset 100-150km se näyttää >200, sen jälkeen ajetaan suunnilleen mittarin tahdissa, n. 100km kohdalla syttyy valo, ja kun on 30km jäljellä bensa on käytännössä loppu - voi sammua. Nyrkkisäännöksi otin, että viimeistään 100km kohdalla tankataan seuraavassa eteen tulevassa paikassa. Tämä sen jälkeen, kun Slovakiassa kaksi ensimmäistä huoltamoa oli illalla jo kiinni ja range rupesi näyttämään <50km lukemia.
Tänä keväänä vaihdoin renkaiksi Metzelerin 01:t, tilasin omilla mitoilta Wilbersin takaiskarin ja Ricor Intiminatorit. Tein itse asennuksen, ja vaihdoin samalla ohjauslaakerit, kun tuntui selvä pykälä. Alustan päivitys tuntuu onnistuneelta ja tasapainoiselta. Menee mutkiin hyvin, ottaa paljon paremmin tien epätasaisuudet ja mutka-ajo on vaivattomampaa. Nyt on kokeilussa myös kiinalainen ohjausiskari, toistaiseksi toiminut sekin ihan hyvin. Pyörällä on nyt ajettu 50tkm. Pyöräkuumetta kuitenkin olisi erityisesti paremman katteen perässä, mutta nykyisellään tuo on niin hyvä ajaa, että jos saa tämän Suomen kesäsään paremmin hallintaan, niin on vaikea löytää parempaa vehjettä kohtuuhinnalla.
Harkinnassa on tuon MRA Vario Touringin korvaaminen Xcreen-lisälipalla vakiopleksissä ja mahdollisesti ohjaustangon korotussarja. ja BMW:n takalaukku tai sissy bar, jos nuo lapset kohta kasvaisivat kyytiläisen kokoiseksi.