BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => S1000RR => Modaukset => Aiheen aloitti: Anatooli - 16.04.10 - klo:19:23

Otsikko: Tankkilaukku?
Kirjoitti: Anatooli - 16.04.10 - klo:19:23
Ihan vakavasti alkaa kiinnostamaan tuo s1000rr apupyörä kaveriksi maailman kolmanneksi parhaalle moottoripyörälle [k1200s].

Varustepuoli taitaa olla vähän hakusessa. Naveista ei myyjä oikein voi kertoa mitään. Orkkis tankkilaukku on aivan säälittävän kokoinen. Mahtuukohan siihen edes omenaa sisälle?

Lienee kuitenkin kiistaton tosiasia, että jopa sporttipyörissä käytetään naveja. Sen lisäksi on varmaan melko todennäköistä, että useat haluaisivat liittää kokoonpanoonsa myös tankkilaukun. Ehkä joku reppu pitäisi vielä hirttää takapenkkiin. Haluaisin ratkaista mahdollisen tankkilaukkuongelman kahdella eri tavalla. Onkohan kokeneemmilla tietoa tästä asiasta?
a. Hankin samanlaiset kiinnikkeet kuin k1200s:n pienessä tankkilaukussa on ja käytän sitä molemmissa pyörissä. Olisi muuten logistisesti varsin toimiva ratkaisu. Onko kukaan muu kokeillut modata vanhaa laukkua kiinni?
b. Hevosenkenkätankkilaukku. Siinähän on varsin kätevä ja helposti irroitettava mekanismi! Näyttää vaan siltä, että korkista on onnistuttu tekemään niin eksoottinen, että ei edes lähes universaali hevosenkenkälaukku (Bags Connection) ei taida käydä.

c. Joku ihan muu tankkilaukku? Pystyykö kukaan suosittelemaan. Mangneettilaukuista en oikein lämpene.
d. Joku muu viritys?

Näyttäisi jotenkin siltä, että jakeluketjusta olisi tehty maksimaalisen selektiivinen (Porter). Ja olisi palattu pari askelta taaksepäin strategiselta polulta, uudessa asemassa olisi pyritty maksimaaliseen erilaistamiseen, eksotismiin ja kermankuorintahinnoitteluun.

Pari esimerkkiä.
1. Mopo sisäänajo-ohjelma. Sillä varmistetaan, että jakeluketjun ulkopuolelta ei tule tavaraa.
2. Tuo tankin korkki. Universaaliratkaisu ei tehoa.
3. Eksotismi varusteissa. Pyörä on niin-niin sportti, että tankkilaukunkin pitää olla minimalistinen.
4. VAKUUTUKSET! Jumakeuta!!! Kysäisin IF:stä vakuutusta (25% bon liikenne & 70% bon vapaaehtoinen). Vakuutustarjous oli n. 1200 euroa (!) kallliimpi kokonaisuudessaan kuin honda cbr600rr:ssä! Ja noin 1500 euroa kalliimpi kuin k1200s:ssä. Noh, myyjäliikkeestä saa suunnilleen samaan Hondan tasoon vakuutuksia. Tästä seuraa, että IF:in vakuutuksia em. peleihin tuskin myydään mistään muualta kuin myyvästä MP-liikkeestä.

En ole valittamassa, vaan totean. Ehkä meidän täytyisi keskimääräistä enemmän tukea toisiammin? (Tai ainakin, että viisaammat jaksaisivat vastailla tyhmempien kysymyksiin).

Haen kuitenkin oman kappaleeni huomenna.
Otsikko: Vs: Tankkilaukku?
Kirjoitti: Pepsi - 17.04.10 - klo:13:50
"Hevosenkenkä" ja Bags Connection tankkilaukku ratkaisu toimii.
Sopiva tankring on SW Motech, TRT.00.475.12700

Yläkolmion reiässä olevaan RAM palloon saa kiinni Navin, kameran, tutkanpaljastimen tai mitä nyt itsekukin haluaa.
Navigaattorin kiinnitykseen useitakin vaihtoehtoja mutta itse päätynyt RAM:n palloon
RAM MOTORBIKE YOKE MOUNT BASE WITH 1" BALL RAM-B-342 (SKU 3599)  (http://www.buybits.com/product/sku_3599.aspx)

Sähköt Naviin otettu BMW plugista (oikealla yläällä katten alla). Vastakappale plugi BMW varaosatiskiltä.
Plugi passaa vain yksinpäin ja ulos tulee 3 keltaista johtoa, jotka numeroitu 1,2,3.
Jännite 3:sen [ + ] ja 2:sen [ GND ] välissä


 offtopic Vakuutukset £380/vuosi, fully comprehensive, +9years no claims bonus.

Edit: Täydennyksiä paremmalla ajalla...
Otsikko: Vs: Tankkilaukku?
Kirjoitti: Anatooli - 20.04.10 - klo:22:41
Noinhan se just menee kun Pepsi esittää!

Kävin hakemassa Heinolta uuden hevoskenkäkappaleen ja hienosti laukku meni tankkiin kiinni.
Voin suositella myös muille. Tankkilaukku on kyllä kiva noin nojaamis aspektistakin. Kiva siinä on lepuuttaa ylävartaloa.
Käsiinhän ei kunnolla saa painetta...