BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => Muut mallit => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Kartsa - 15.10.15 - klo:11:49
-
Kävipä moppeli 10tkm:n huollossa, jossa todettiin, että takapalat vaihtokunnossa. Kumma juttu, kun en hirveästi takajarrua käytä, paitsi mitä yhdistelmäjarru käyttää, ja käytän paljon moottorijarrutusta.
Takarengaskin on vielä ensiasennusrengas.
Asentaja mainitsi, että näissä on ollut ongelmia. Onkos muut törmänneet vastaavaan?
Tulihan tuosta n. 120€ lisää huoltoon.
Korjaamopäällikkö lomalla, joten täytyy ensiviikolla kysellä lisää.
-
Taitaa olla vesipäiden ominaisuus.
Vesipääkessussa sama piirre "kestää" huonoimmillaan jopa alle huoltovälin.
Jostain vieraskielisestä lehdestä luin että takapaloihin tuli lisää paksuutta 2014 ja sittenkin lehti arvioi palojen kestävän "lähes" huoltovälin.
-
Oisko siinä orgaaniset palat takana? Oma peli on kyllä K16GT -12 ja siinä takapalat kesti 25'000km, etupalat kuin uudet. 47'000km oli takapalat taas loppu, etupaloissa (alkuperäisissä) oli vielä jonkin verran kulutettavaa, mutta vaihdoin molempiin päihin motonetin Ferodo sintteri palat. Myöhemmin huollossa selvisi, että takana on vakiona orgaaniset palat jotka ei kestä ja uusi suositus on myös taakse sintterit, näin ainakin K16GT:ssä.
Mare
-
Edellinen mopo oli K16GT ja siinä etupalat vaihdettiin 30tkm huollossa, takapalat oli vielä OK. 35tkm ja pyörä vaihtui nykyiseen. Tänään katsoin noita takapaloja ja näytti, että vaihdettu vain vasemmanpuoleinen pala. Voipi tulla vääntöä huollon kanssa, jos eivät osaa kunnon selitystä antaa.