BMW Sportbikes Finland
Uutiset:
Etusivu
Foorumi
Ohjeet
Kirjaudu
Rekisteröidy
BMW Sportbikes Finland
»
Forum
»
Sporttipyörät
»
K1200S & K1300S
»
Viat & Huollot
»
1200S käynnistyshäiriö
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: 1200S käynnistyshäiriö (Luettu 8648 kertaa)
Bem-Ari
The spirit of adventure lives.
ûber HP
Viestejä: 1017
exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
1200S käynnistyshäiriö
«
:
26.09.09 - klo:20:26 »
No niin,kyllä tää 1200S taitaa olla hyvä peli,kunnei kukaan oo sitä täällä mollannu.Oma pyörä teki tällä kaudella 3 kertaa sellaisen tempun,että seistyään taivasalla vesisateessa (rankassa),niin lähti ensin hyvin käyntiin.Kävi epätasaisesti hetken (3-4sek),sitten sammui.Virrat pois ja uudestaan tulille,sama juttu.Tämä toistui 3-4 kertaa,sitten jäi käymään ja toimi normaalisti.Normaalin pesun jälkeen ei ole milloinkaan ollut moisia oireita.Sumuttelin kahvojen katkaisijoihin jotain multisprayta ensiavuksi,en tiedä oliko niissä vikaa (tappokytkin),mutta ihan niinkuin olisi auttanut ??.
Tuolla orgin puolella oli ollut vähän samoja ongelmia.Jotenkin vaan tuntuu,ettei se tappokytkin voi olla niin avonainen rakenteeltaan että sinne kosteus/muut aineet pääsisi sisään.
«
Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:08 kirjoittanut jarska
»
Kirjattu
Man cannot live on beer only.
mp71
HP
Viestejä: 361
K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Re: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #1 :
27.09.09 - klo:17:01 »
Voisko se vetää vettä jotenki ilmanputsariin tms.?
Kirjattu
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)
Bem-Ari
The spirit of adventure lives.
ûber HP
Viestejä: 1017
exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Re: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #2 :
27.09.09 - klo:19:19 »
En tiedä,jotenkin tuntuisi sähkövialta.Voisikohan sadevesi päästä jotenkin virtalukkoon siitä avaimenreiästä?Tai sitten siinä ajonestojärjestelmässä on joku kosteudelle arka paikka?Kumma,kun mopo ei painepesunkaan jälkeen ole oikutellu mitenkään.Viimeksi sitä starttailtiin Saariselällä varmaan 5-6 kertaa,kun oli yöllä lionnu vesisateessa.Sen jälkeen on toiminut taas kuin ihmisen mieli.
«
Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:09 kirjoittanut jarska
»
Kirjattu
Man cannot live on beer only.
j@ck
ûber HP
Viestejä: 699
S 1000 XR
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #3 :
07.03.10 - klo:12:42 »
Joo, ainakin minun pyörässä on noita ongelmia esiintynyt. Jos seisoo kunnon sateessa yön, niin menee jopa parikymmentä kilsaa, ennen kuin alkaa käydä kunnolla ja pysyy tyhjäkäynnillä. Pesun jälkeen samat ongelmat, mutta ei ehkä yhtä voimakkaina.
Viime huollossa asiasta mainitsin, mutta eivät löytäneet vikaa, eikä ollut jäänyt mitään vikailmoituksiakaan muistiin.
Saa nähdä (jos nuo lumet edes ikinä sulaa) auttoiko tulppien vaihto asiaan..
Eikö kenelläkään muulla ole ollut K 12/13 ässässsä vastaavia kosteus-käyntihäiriöitä?
Kirjattu
jarska
Ylläpitäjä
ûber HP
Viestejä: 2988
K1300S -14
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #4 :
07.03.10 - klo:14:11 »
K13S sai viime kesänä niskaansa surutta vettä, sekä pesussa että reissussa + väliin kovaa hellettä, ei mitään oireita, ainakaan vielä.
Kirjattu
Repa
ûber HP
Viestejä: 1209
K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #5 :
07.03.10 - klo:15:29 »
Noita oireita ei itselläni ole ollut, mutta tulisi kyllä ensimmäiseksi mieleen sivuseisontatuen katkaisija. Niissä on ollut arkuutta kosteudelle jonkin verran. Ja sadevesi valuu parkissa suoraan katkaisijan yli.
Ilmanputsariin ei kyllä mene vettä satamalla. Pesurilla sinne sa vettä kun oikein yrittää. Eli tämä ongelma on poissuljettu.
Voi ne olla nuo katkaisijatkin, mutta en usko ihan heti. Ovat kahvan sisällä kumitutilla suojattuja. Eli ei ne spraytkään sinne katkaisijaan pääse, vaikka miten suihkuttelisi. Toisaalta, onhan BMW saanut leivottua noita katkaisijaongelmia K13:seenkin, niin kai niitä katkaisijaongelmia noissa K12:sissakin voi vastaan tulla.
t. Repa
Kirjattu
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
j@ck
ûber HP
Viestejä: 699
S 1000 XR
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #6 :
07.03.10 - klo:18:03 »
En oikein usko sivutuen kytkimeen, mutta toisaalta täytyypä tuokin mahdollisuus eliminoida. Sivutuen kytkin on kyllä kertaalleen vaihdettu, syystä että silloin matkanteko loppui kokonaan..
Myös kahvojen ja virtalukon teippausta / pussitusta pesun ajaksi kokeilin, ei mitään vaikutusta oireisiin. Pesun jälkeen käy hetken aikaa ihan normaalisti, sitte tupsahtaa sammuksiin. Tätä jatkuu paikallaan käytellessä niin kauan, kunnes flekti on lähtenyt pariin kertaan pyörimään. Jos lähtee ajamaan, niin oireet häviää muutaman kilsan matkalla..
Pyörässä PC, pitääkö vikaa etsiä siltä suunnalta..? Tosin sekin boksi on paikassa, johon ei vettä juurikaan pääse ja huollossa tsekkasivat PC:n johtoliitoksetkin.
Sadekelillä, siis rankkasateessakin ajellessa ei mitään oireita. Ongelmat esiintyy vain ja ainoastaan yön yli sateessa seisomisen ja pesun jälkeen..
«
Viimeksi muokattu: 07.03.10 - klo:18:10 kirjoittanut j@ck
»
Kirjattu
spk_1978
ûber HP
Viestejä: 1333
K1300R
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #7 :
07.03.10 - klo:19:05 »
Jos rankkasade ajaessa ei vaikuta niin lämmin moottori haihduttanee kosteuden ja ajoviima pitää lopuista eron.
Yön aikana johonkin pääsee kosteutta siirtymään. ECU/PC? jossain siellä moottorin lämmön lähellä se syy lienee?
Kirjattu
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-
j@ck
ûber HP
Viestejä: 699
S 1000 XR
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #8 :
06.04.10 - klo:13:43 »
Taisi olla vika tulpissa.. Tuossa perjantaisen ajolenkin päätteeksi pesin pyörän, eikä mitään oireita enää - tai ainakaan toistaiseksi. Huollossa eivät löytäneet mitään vikaa, eli tulpanvaihto lienee auttanut.
Tarina jatkuu, jos oireet palaavat
Kirjattu
Repa
ûber HP
Viestejä: 1209
K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
«
Vastaus #9 :
06.04.10 - klo:18:48 »
Olisikohan päässyt tulpanjohdon liitin löystymään. Liitin on tiivisteellinen mini liitin, joka joudutaan irroittamaan tulpanvaihdon yhteydessä. Voisi päästää kostealla läpi, jos pistoke ei ole pohjassa.
Toivottavasti ongelmat hävisivät kokonaan.
t. Repa
Kirjattu
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
BMW Sportbikes Finland
»
Forum
»
Sporttipyörät
»
K1200S & K1300S
»
Viat & Huollot
»
1200S käynnistyshäiriö
Uusimmat viestit
500000 km Ässällä
kirjoitti
zzhot
10.09.24 - klo:09:22
Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n syksyn 2024 koulutapahtumat alkoivat
kirjoitti
macceS
11.08.24 - klo:10:21
Bemun kytkin kuntoon
kirjoitti
KapteeniMahtava
12.07.24 - klo:09:19
Äänimerkki ei toimi
kirjoitti
Bemujammu
22.05.24 - klo:18:26
Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat!
kirjoitti
macceS
29.04.24 - klo:15:18
Mp-näyttely -24
kirjoitti
Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30
K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen?
kirjoitti
mp71
15.02.24 - klo:16:03
Onko mahdollisesti virtalukon pohja?
kirjoitti
KMC91011
09.02.24 - klo:10:49
BMW Sportbikes support-tour to PARIS....
kirjoitti
mchuurre
09.01.24 - klo:10:52
1200gt ja bensamittari
kirjoitti
mp71
03.07.23 - klo:12:49
Keulan pallonivelet
kirjoitti
hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24
Jarrunestesäiliö vuotaa
kirjoitti
KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27
Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi
kirjoitti
jukkis14
23.05.23 - klo:15:58
Tulppien momentti k1300s
kirjoitti
Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47
Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat!
kirjoitti
macceS
28.04.23 - klo:10:43
Powered by
EzPortal