BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: juhis - 24.05.10 - klo:19:02
-
Eilen kurkkailin penkin alle ja huomasin että takapyörän jarrunestesäiliö on melkeistä tyhjä. Heti tuli mieleen että oisko takaisin kutsun jarruviasta kysymys hedari No oikeesti kuitenkin takakalikat ovat lopussa. Onkos raattilaisilla kokemuksia tarvikepaloista? Aika nirkoisesti näyttäisi olevan tarjontaa? Kaiketi GT:ssä (vm 2007) on eri jarrut takana kuin muissa Pemareissa? Ei kai alkuperäiset ole sintteri palat withstupid
-
Ei ole paljon tietoa noista, mutta eri jarrut GT:ssä on kuin äSsässä ja äRrässä. Sekä edessä että takana.
GT:ssä takana ilmeisesti ei ole sintteripalat, mutta edessä on.
t. Repa
-
Mahtaako olla merkitystä levyn kulumisen suhteen jos taaksekkin laittaisi sintteri kalikat?
-
Menee arvailun puolelle. Jokin hyvä syyhän siihen on, että takana ei ole sintteripaloja. Takajarru on näissä mopoissa ollut alunperin aika tehoton ja jotenkin voisi kuvitella (asiasta täysin tietämättömänä) että sintteripalat eivät ainakaan paranna tilannetta.
t. Repa
-
Dodiin loppujen lopuksi nyt takana on sitten Brembon sintteripalat. Olisihan vahoissa paloissa ollut vielä parisen milliä pintakin jäljellä ja niillä olisi kaasutellut taatusti useita tuhansia kilsoja. Eikä vielä edes merkkivalo palanut. Mutta päätin kuitenkin vaihtaa, kun kohta ajellaan suolepätkiä Alpeilla, jossa varsinkin kaks päällä tarttee kohtuullisen paljon takajarrua 03Biker Nyt sitten rupes mittaristossa killumaan palojen kuluneisuuden varoistusvalo, kun näissä paloissa ei sitä piuhaa. Näkyy varoitusvalo hässäkkä toimivan sillä logiikalla että palassa oleva piuha kuluu poikki niin rupee valo killutteleen. Ei kai sentään tossa orggispalan piuhassa ole mitään vastuksia tms, eli piuha oikkariin ja valon pitäisi sammua hesse_blink Vai pitääkö viedä huoltoon valon nollaukseen? No pitänee huomenna tehdä oikosulkukytkentöjä innocent
-
No just tässä mopossa en ole noita johtoja joutunut kopeloimaan, mutta autossa (BMW) on joskus tullut kokeiltua (jarrupalat tuli, anturi meni jälkitoimitukseen) tinata piuhat yhteen vanhasta anturista. Tuli kerralla kuntoon. En usko tuossa olevan mitään vastusta, vaan ainoastaan virran kulkemista tutkitaan on/off tyyppisesti. Jos jollakulla on asiasta oikeaa tietoa, kertokoon sen oitis. Jos menet nollauttamaan valon oletan että siitä ei pitkäaikaista iloa ole mikäli piiri ei ole suljettuna anturilla.
t. repa
-
Itse itselleni (ja Repalle) vastaten:
Nyppäsin varoitusvalon piuhan orggispalasta. Lähtee ihan nostamalla. Kyllä se on pelkkä kylmä piuha. Sitten tökkäsin töpselin takas ja muutaman sadan metrin ajon jälkeen merkkivalokin sammui ajelu