BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => HP2 & R1200S & R1100S/RS & R1150RS/R => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: markkuviitala - 26.11.09 - klo:12:11

Otsikko: Öhlinsit huoltoon
Kirjoitti: markkuviitala - 26.11.09 - klo:12:11
Tjaajaa, reilut kaksi kesää on nyt ajettuna ja 36000 kilsaa. Taitaa olla aika vaihtaa litkut Öhlareihin. Pitää varmaankin viedä jonnekin firmaan iskarit irrotettavaksi, kun mun talvisäilössä ei ole tilaa touhuta eikä mahdollisuutta nostaa roikkumaan.
Otsikko: Re: Öhlinsit huoltoon
Kirjoitti: spk_1978 - 26.11.09 - klo:19:27
Juu kyllä noita kannattaa huollattaa siinä missä muutakin mopoo..
Moni sanonu noista vanhemmista rataohjuksista että niiden ajettavuus muuttuu totaalisesti kun laittaa pumput kuntoon.
Otsikko: Vs: Öhlinsit huoltoon
Kirjoitti: JTK - 17.04.12 - klo:00:00
Wanhaan aiheeseen: Öhlinssit kävi huollossa talven aikana MP-Racingissä. Oli erinomaisen asiakasystävällinen palvelu, aikataulu piti (mulla ei ollu kiire). Jousien pituuskin oli passattu just samaksi mikä oli huoltoon mennessä. hali_peukku MP-Racingin iskarihuoltaja on keskittynyt iskarien huoltoon eli homma vaikuttaa olevan hallussa.

Vaihdetuista osista tuli rivejä A4-arkki täyteen, antoi uskottavamman vaikutelman kuin monen huollon käyttämä "erittely": osat + työ + pientarvikkeet = yht.=xxx€  hesse_fool
Hintakin oli kohtuullinen osineen ja töineen yht. n. 250 € (sis. postimaksun). Se hyvä noissa ruottalaisten tekeleissä on, että kun ovat tarkoitettu huollettaviksi niin kaikki osat voi tarvittaessa vaihtaa.

Iskarit ei vuotaneet, eikä mun ymmärryksellä huomannu että ajotuntuman perusteella iskarit olis kaivanneet huoltoa. Mutta ehkä turhempikin juttuja tulee pyörälle tehdyksi.

Öhlinsin suositus huoltoväliksi on 3 vuotta tai 30 000 km.

Edit: Etuiskari on emulsiotyyppiä mutta takapampussa on kaasu(typpi) ja öljy erotettu välimännällä. Kaasun paine on (kuulemma) 10-12 bar angst pokserin takapampussa. Joten tiivisteiden on hyvä olla kunnossa.

 offtopic
Kisavehkeissä paineet suurin puolet tuosta (tai näin on viisaammat kertoneet), ehkä jollain on varmaakin tietoa.
Otsikko: Vs: Öhlinsit huoltoon
Kirjoitti: TommoKe - 17.04.12 - klo:11:10
Kerran kauteen keulaöljyt ja takaiskari talvella, kun on enempi aikaa. Keulasta tullu joskus myös vettä ulos hiukan. (Ei nykyisestä, vaan parista japsista aikanaan.)
Otsikko: Vs: Öhlinsit huoltoon
Kirjoitti: JTK - 30.05.12 - klo:20:58
Iskarihuollon jälkeen vaivaiset +1000 km maantiellä  ajelleena olen sitä mieltä että iskarien huolto oli hintansa arvoinen. Rata on kokeilematta mutta ainakin roudan raiskaamilla teillä pelaa. Ei täräyttele patit läpi, eikä lillu routaheitoissa. (Juu, ei tehnyt ennen huoltoakaan, mutta huollon jälkeen huomasi selvän eron.

Suosittelen kaikille, joiden pyörän iskarit on huollettavaa mallia. Iskareiden irroituksen ja paikoilleen asennus onnnistuu kotitallissakin. Varsinainen huolto kannattaa jättää ammattilaisille, mieluummin sellaiselle joka varmasti vaihtaa KAIKKI ao. työhön kuuluvat stefat, tiivisteet, jne. kuluvat osat.
Otsikko: Vs: Öhlinsit huoltoon
Kirjoitti: app - 31.05.12 - klo:07:29
Iskarihuollon jälkeen vaivaiset +1000 km maantiellä  ajelleena olen sitä mieltä että iskarien huolto oli hintansa arvoinen. Rata on kokeilematta mutta ainakin roudan raiskaamilla teillä pelaa. Ei täräyttäle patit läpi, eikä lillu routaheitoissa. (Juu, ei tehnyt ennen huoltoakaan, mutta huollon jälkeen huomasi selvän eron.

Suosittelen kaikille, joiden pyörän iskarit on huollettavaa mallia. Iskareiden irroituksen ja paikoilleen asennus onnnistuu kotitallissakin. Varsinainen huolto kannattaa jättää ammattilaisille, mieluummin sellaiselle joka varmasti vaihtaa KAIKKI ao. työhön kuuluvat stefat, tiivisteet, jne. kuluvat osat.

Eikä tule kalliiksikaan. Minun takaiskarini shimmattiin, eli sinne tehtiin rakenteellisia muutoksia sisään, vaimennuksen kapasiteetin lisämiseksi. Iskarin purku, shimmaus osineen ja kasaus 100 € (nyt en ole varma tuliko tuohon alv päälle, kun oli laskussa lista muutakin). Kari Vehniäinen Racing.