Kyllä näissä kytkin ongelmia on, itselläni myös -07, sain juuri vastauksen ei mene tehtaan piikkin. Täristää lähdöissä, ei kuitenkaan aina?
Eipä tullut tehtaalta lupaa kytkimen korjaukseen, linkut laitetaan maanantaina. Kytkin täristää ikävästi liikkellelähdössä, ei aina onko tietoa että mikä on varsinainen vika/syy. Katselin SMT:n kytkin settejä niin näyttäisi olevan vain 05-06:iin? Muuten pyörä tomii kuin unelma!
Tänään ajellessa olin "aistivinani" kytkimessä pikku tärinää ja sellaista luiston tapaista. Liikennevaloista hyvin hellästi ja nätisti liikkeelle niin siinä yhteydessä. Irrottaa muuten OK toimii yleisesti ajossa. Onko mulla vika päässä tai aistiharhoja? Pyörä 06 mallinen, menty n. 23000 km. Menee Heinolle ns. 20000 km huoltoon ja jarrunesteiden vaihtoon, koska huoltokirjan viimeinen merkintä 19000 km kohdalla huolto viime syksynä (ennen mopon minulle tuloa) Oli aikamoisia harakanvarpaita huoltomerkintä ja leimoista ei tietoakaan. Aiemmat tehty huoltokirjan mukaan Mototripissä, jokatapauksessa pikku edit: päässä on varmaankin vikaa mutta onko kytkimessä?
Lainaus käyttäjältä: hopeanuoli59 - 15.05.11 - klo:11:09Eipä tullut tehtaalta lupaa kytkimen korjaukseen, linkut laitetaan maanantaina. Kytkin täristää ikävästi liikkellelähdössä, ei aina onko tietoa että mikä on varsinainen vika/syy. Katselin SMT:n kytkin settejä niin näyttäisi olevan vain 05-06:iin? Muuten pyörä tomii kuin unelma!Heitin kommentin tuohon kytkinpuolen osastoon jo tästä aiheesta. Kytkimesi on uutta mallia, joten tehdas ei tule siinä vastaan. Se on joko kulunut tai koneessa väärät oljyt.Oletus: SMT:n luistokytkin käy tuon kytkimesi tilalle. Perustelu: 2006/3 BMW uusi kytkimen joka on sen jälkeen sama uudemmissa malleissa. Minulla on mielestäni 5/2006 valmistettu (en muista tarkasti enkä pysty nyt tarkistamaan) pyörä, eli alun perin tuolla uudemmalla kytkimellä oleva mopo, johon on SMT:n luistokytkin vaihdettu tilalle.t. Repa
Lainaus käyttäjältä: Repa - 15.05.11 - klo:14:59Lainaus käyttäjältä: hopeanuoli59 - 15.05.11 - klo:11:09Eipä tullut tehtaalta lupaa kytkimen korjaukseen, linkut laitetaan maanantaina. Kytkin täristää ikävästi liikkellelähdössä, ei aina onko tietoa että mikä on varsinainen vika/syy. Katselin SMT:n kytkin settejä niin näyttäisi olevan vain 05-06:iin? Muuten pyörä tomii kuin unelma!Heitin kommentin tuohon kytkinpuolen osastoon jo tästä aiheesta. Kytkimesi on uutta mallia, joten tehdas ei tule siinä vastaan. Se on joko kulunut tai koneessa väärät oljyt.Oletus: SMT:n luistokytkin käy tuon kytkimesi tilalle. Perustelu: 2006/3 BMW uusi kytkimen joka on sen jälkeen sama uudemmissa malleissa. Minulla on mielestäni 5/2006 valmistettu (en muista tarkasti enkä pysty nyt tarkistamaan) pyörä, eli alun perin tuolla uudemmalla kytkimellä oleva mopo, johon on SMT:n luistokytkin vaihdettu tilalle.t. Repa Valtuutetussa BMW:n huollossa vaihdettu öljyt Saksassa, pyörä tuli minulle niin pientä nypyttämistä oli myös niillä öljyillä. Itse olen aina pyörissäni käyttänyt mobil 4T racing 15W-50 öljyä ja aina on vaihteet +kytkin toiminut erinomaisesti, nämä öljyt myös tähän pyörään vaihdoin. Kytkin toimii välillä aivan hyvin ja välillä taas nypyttää. Hidas 57:lle oli kytkin vaidettu k12R -07:aan tehtaan piikkiin, näin ajattelin että ongelmat eivat ole kokonaan poistuneet näistä uudemmistakaan. Pyörällä oli ajettu vain 12890km kun se minulle tuli. Tämän kesän meinaan ajaa ja katsoa että kuinka toimii, talvella voi sitten askarrella uuden kytkimen jos alkaa pahenemaan tai ennen sitä jos on pakko. Jos kytkin kulunut niin uudet levyt vai tarviiko muutakin?
Mulle laittoivat 1300:n kytkimen jossain 30tkm paikkeilla, eli levyt ja uusi tiukempi kori. En kysellyt sen tarkemmin, josko jouset tms olisi vanhasta.Nypytystä oli selkeästi jostain 10tkm alkaen ja lisäksi sellainen mekaaninen kolina jos tyhjäkäynti sattui laskemaan 1000rpm kieppeille. Kolina johtui kuulemma väljästä kytkinkorista (?). Nyt on kyllä hyvä.