Juu, kyllä. Kokemusta ei ole ko. toimenpiteestä, mutta intoa on niin kuin peräruiskeen antajalla Tuo imuvaihtaja ainakin pitää hommata. Tuossa mainitsitkin joistakin tarkkuutta vaativista asioista, kuten puolista yms. DIY ohjeet ei kyllä haittais ollenkaan.
Lyhyesti:
Irroita sivukatteet ja alakate. Tarvitset torxeja.
Laske jäähdytysnesteet ulos.
Irroita jäähdyttimen sähköjohto
Irroita jäähdytin rungosta (pikalukitus) ja letkuista (pikaklemmarit).
Vedä jäähdyttimen päälllä oleva ohjainlevy pois.
Irroita huohotinputkenpäähän tuleva kurttuputken pikaliitin.
Irroita huohtinputken torxit.
Nosta huohotinputki pois. Huohotinputkesta menee venttiilikopan kanteen kolme putkea, joissa on O-rengastiivistys. Nuo O-renkaat ovat tiukat. Nosta putkea varovasti. Se on ohutseinäinen ja helppo rikkoa tässä vaiheessa.
nyt pääset käsiksi puoliin. Löysää puolan pistokkeen kiinnityslippa (tosi ohut, erittäin helppo rikkoa) ja vedä pistoke irti. Siihen ainoaan suuntaan, jonne eivät kädet eivätkä työkalut mahdu!
Nosta puolat ylös. Ne ovat tiukat. Niissä on urat nostotyökalulle. BMW:llä on oma erikoistyökalu tätä varten, mutta tuohon tekee helposti lattaraudasta työkalun itsekin. Ja nousevat ne siirtoleukapihdeilläkin, joskaan en itse käyttäisi niitä. Alla kuvassa näkyy puola ja sen nosto-ura.
Nyt pääset tulppiin käsiksi, kunhan käsillä vain on räikkä, pitkäjatkovarsi ja tulppahylsy.
Vaihda tulpat ja pane kaikki takaisin kasaan.
Tuosta jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta on pari kuvaa tuolla 30.000 km huolto -viestiketjussa.
t. repa