Kirjoittaja Aihe: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)  (Luettu 15056 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #75 : 08.05.13 - klo:10:59 »
Uskomatonta. Ja varmasti on sitten tuo ketju joka ääntää?

Huollon homma olisi kyllä saattaa laite kuntoon, vaan itsekin olen autopuolella havainnut sellaisen olevan nykyään luksusta.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #76 : 08.05.13 - klo:12:03 »
Vahvana mutuna kuullostais, että uusi kiristäjä on viallinnen tai sitten jostain syystä tukossa esim. joku tulppa, paskaa, metallilastu tms. joka estää öljynvirtauksen ja paineennnousun (tai joku jousi jäänyt pois).
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #77 : 08.05.13 - klo:16:30 »
Uusi nokkaketju ja rattaat vaihdettu. Ainoa muutos on Se että nyt ketju rallattaa jatkuvasti!!! Siis myös yli 2800rpm...

Huhuh... No ei tuosta varmaan tarvii mitään maksaa... Kannattanee vaihtaa huoltoliikettä, lienee ainoa vaihtoehto R.M. Heino ja siellä pyytää Guy Wikströmin katsomaan asiaa. Mikäli annat tuon liikkeen yrittää vielä, niin nythän se on niiden moka ja vähin mitä sulle kuuluu on veloitukseton sijaispyörä.

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #78 : 09.05.13 - klo:07:16 »
Juu sain sijaispyörän ja tuli tutustuttua tuohon kurapyöräilyyn jo ihan kunnolla... Pirun hauskaa touhua sekin!
Mulla on nyt vähän semmonen kutina että nyt Biketeam ottaa "vakavissaan" sen tekemäni Good Will -pyynnön sekä pyöräni kuntoon saamisen (Eli että mun ei tarttis maksaa niistä rattaista + ketjusta). Puhelimessa huoltomies nimittäin lupasi tänään (helatorstai) mennä ihmettelemään sitä kiristäjän toimintaa ja etsiä mahdollista tukosta.
gozamite.com

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #79 : 11.05.13 - klo:06:16 »
Mun nokkaketjun kiristäjä/ nokkaketju keissi on nyt saatettu päätökseen! Tylsää on Se että lopullista ongelman aiheuttajaa ei saatu selville... Pyörään vaihdettiin siis ensin kiristäjä ja sitten ketju+rattaat... Rallatus jatkui tai oikeastaan paheni! Viimeisenä keinona pyörälle annettiin valohoitoa!! Toisin sanoen kerran asennetut uudet osat otettiin irti ja laitettiin takaisin kiinni -ja kas! Kaikki toimii kuin unelma!!!
Biketeam tuli hienosti vastaan kustannuksissa! Aikaa meni varmaan 6-7 tuntia, mutta maksoin vain 2,5 tunnista ja osatkin taisin saada puoleen hintaan...
Loppulauseena voin sanoa että kaipa ne siellä Biketeamissä ymmärtää asioita myös asiakkaan kannalta eikä ainakaan minulle tästä jäänyt mitään hampaankoloon!
gozamite.com

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #80 : 11.05.13 - klo:17:48 »
Hyvä, että tuli kuntoon.  hali_peukku

Jos kiristimen öljyreikään ois jääny joku muovitulppa, kestäiskö asentajan kantti sanoa että semmonen unohtui sinne. Monella ei kestäis. Mutta ihan 100% spekuloinniksi menee.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #81 : 11.05.13 - klo:18:10 »
Olisko nyt niin että vanha ketju oli kaput ja kun uusi ketju laitettiin paikoilleen niin ei startattu sen jälkeen muutamaa kertaa, kunten nokkakerjun vaihto-ohjeessa käsketään tekemään. Ensimmäisellä käynnistyksellä tuo räklättää ihan hirveesti ja kerää painetta, mutta ei kiristy "tarpeeksi" pyörivää ketjua vasten. pari kertaa sammuksiin ja sit homm bueno...

"Note: After installation, start the engine briefly three times in succession (to fill the
oil reservoir)."
DrPaiN & K1200S -08

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #82 : 11.05.13 - klo:22:48 »
Kuulostaa järkevältä, jos pyörä ei ollut ajossa. Luulin, että pyörä oli ajossa remontin jälkeen ja vika vain jatkui.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Juspa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #83 : 27.05.13 - klo:21:26 »
ilmottaudutaan tähän porukkaan mukaan kans...omassa nimittäin tyhjäkäynnillä kuuluu välillä sellasta mekaanista rahinaa...hetkittäin eikä aina, kun kierroksia hiukan lisää loppuu äänet..

tämäkin viittaa ilmeisesti tohon kiristimeen? ootteko mistä niitä tilaillu? olisko kellään varaosanumeroa nii vois sakemanneista vaikka suoraan? mistäs tuo kiristin löytyy vaihtoa ajatellen?

oma o0n noita 05 vuoden alkupään vehkeitä ja ajettu 36tkm

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #84 : 27.05.13 - klo:21:38 »
ilmottaudutaan tähän porukkaan mukaan kans...omassa nimittäin tyhjäkäynnillä kuuluu välillä sellasta mekaanista rahinaa...hetkittäin eikä aina, kun kierroksia hiukan lisää loppuu äänet..

tämäkin viittaa ilmeisesti tohon kiristimeen? ootteko mistä niitä tilaillu? olisko kellään varaosanumeroa nii vois sakemanneista vaikka suoraan? mistäs tuo kiristin löytyy vaihtoa ajatellen?

oma o0n noita 05 vuoden alkupään vehkeitä ja ajettu 36tkm

Kytkimestäkin voisi ääntä kuulua. Nokkatketjun kiristin ei liene maksa maltaita marmorillakaan. Vaihto onnistuuu kun irrottaa oikeanpuoleisen katteen. Mm. tämän ketjun sivulla 3 viestin nro 41 liitteenä on vaihto-ohje.

Poissa Juspa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #85 : 27.05.13 - klo:21:59 »
kiitti

täytyy kokeilla kuuluuko sitä ääntä kytkin painettuna... mikähän siel vois sitte sellasta mekaanista ääntä aiheuttaa...

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #86 : 27.05.13 - klo:22:20 »
ilmottaudutaan tähän porukkaan mukaan kans...omassa nimittäin tyhjäkäynnillä kuuluu välillä sellasta mekaanista rahinaa...hetkittäin eikä aina, kun kierroksia hiukan lisää loppuu äänet..

tämäkin viittaa ilmeisesti tohon kiristimeen? ootteko mistä niitä tilaillu? olisko kellään varaosanumeroa nii vois sakemanneista vaikka suoraan? mistäs tuo kiristin löytyy vaihtoa ajatellen?

oma o0n noita 05 vuoden alkupään vehkeitä ja ajettu 36tkm

Osanumero: 11317717287
Reilun satasen se muistaakseni maksoi...
DrPaiN & K1200S -08

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #87 : 27.05.13 - klo:22:27 »
Yleensä levyjen päittäisvälys kasvaa, kun kytkin kuluu - kytkinkoriin voi tulla pienet kolot tai levyihinkin eli levyt pääsevät kiertymään hiukan ja hakkaavat tyhjäkäynnillä kytkinkorin urien reunalta toiselle. Jos kytkin toimii normaalisti en kyllä hötkyilis, mikäli ääni on lievä. Jos kuuluu ketjusta en hötkyilis, jos ei kuulu rääkäisyä starttauksen jälkeen.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #88 : 28.05.13 - klo:18:16 »
Pelkän kiristimen vaihdolla saattaa lyödä kirveen kiveen, kuten tästä viestiketjusta selviää. Suosittelen kokoremonttia. Ketju, rattaat, kiristin ja hampaanylityksenestin. Noista viimeinen kuuluu saada ilmaiseksi ja loput osat ja työt ovat kiinni omasta neuvottelutaidoista.

Poissa Juspa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #89 : 28.05.13 - klo:20:40 »
sen verran tuli tänään tutkittua tätä asiaa että todellakin ääntä ei kuulu ollenkaan kun kytkin on painettuna pohjaan...lienee siis noissa levyissä kulumaa sen verran jo paljon että on varmaankin vaihto jossain vaiheessa edessä...vaikka hiukan menee OT niin minkähänlainen homma on levyjen uusinta itse tehtynä taikka hinnaltaan jossain teetettynä?

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal