Tuo 55 sarjan rengas muuttaa ehkä hieman ajokäyttäytymistä eikä minun mielestä parempaan suuntaan. Jotenkin joutuu hakemaan kaarteissa kun aiemmin istui kerralla kohdalleen. Tähän kyllä vaikuttaa aika moni muukin seikka, kuten kuorma ja jousituksen säädöt, joten kovin pitkälle meneviä päätelmiä ei kannata näiden persdynotestien perusteella ehkä tehdä.
Oma kokemus 55 sarjan renkaasta vs. 50:een on positiivinen. Pyörästä tuli mielestäni ketterämpi. Taituu mutkiin paremmin 55 sarjalaisella.
PR3 ensituntuma: vakaa ja mukava, mutta etupää kangistuu alkaen 90km/h. Etupään jarrutuspito ainakin vielä heikko. Takana 190/55 toimii hyvin. Pyörä kallistuu enempi sivutuella. Maantiellä siis hyvä jos jarrhutusteho kohenee.
Nyt rengas vinkuu kuuluvasti ja luistelee siten että abs-toiminnan havaitsee selkeästi. Levottoman tuntuista. Voihan tuo vielä muuttua, kun renkaan pinta vähän kuluu. Mutta jos ei muutu, niin ei anna luottoa ainakaan radalla.
Laitoin pari viikkoa sitten alle Dunlopin Qualifier II -renkaat. Siitä on vuosia, kun viimeksi ajoin jollakin muulla kuin Metzelerillä. Edellinen tuttavuus taisi olla Bridgestonen Battalax tms. ensiasennusrenkaat Speed Triplessä. Kokemuksia Q2:sta. Lämpeävät nopeammin kuin M3, huomattavasti vähemmän uraherkkyyttä, herkemmät kääntymään, vaikka nyt on alla leveämpi kumi (50/190). Kaiken kaikkiaan nyt on vaikea enää muistaa, miksi ihmeessä halusin aina Metzelerit.Dunlopien kuluminen on vielä mysteeri.
Tunlopin 'myyntimiehet' saivat nyt minutkin lopullisesti vakuuttuneeksi. Jossain vaiheessa aiemminkin oli nuo SportSmartit mielessä, mutta että Q2 myös on noin hyvä. Q2 näyttää olevan halvempi noista ja Roadsmart kallein. Tai, no riippuu koostakin, 190/55 on vähän hintavampi. SportSmartin kuviokin on oikein racing-henkinen. Tykkään tuollaisesta missä kuvio ei mene aivan laitaan saakka.Joko tilaan, onhan noilla PR3:lla jo pari sataa ajettu?