BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Renkaat => Aiheen aloitti: pthuone - 24.09.09 - klo:18:07
-
No niin, kokeillaan miten uusi foorumi toimii.
Ulkonäkö näyttää hyvältä ja selkeältä käyttää, tästä suuret kiitokset Jarskalle!! hesse_cool
-
Kiitoksia kehuista pthuone ja kiva kun porukkaa alkaa tulemaan, teitä tarvitaan jotta saadaan homma käyntiin. hesse_blushing
Aika paljon kuullut juttua ettei kuluisi niin herkästi kantikkaaksi kun pitää ylipainetta.
Tiedä sitten miten auttaa, ainaski noi Mezelerin Sportec M3:et on jo melkosen kantikkaat 6000 kilsan jälkeen.
-
Aika reilu lisäys varsinkin eturenkaaseen.
Nämä ilmeisesti pyörän oman näytön lukemia,vai.
Pitää viikonloppuna kokeilla kun pääsee taas tienpäälle. hali_peukku
-
Aika reilu lisäys varsinkin eturenkaaseen.
Nämä ilmeisesti pyörän oman näytön lukemia,vai.
Pitää viikonloppuna kokeilla kun pääsee taas tienpäälle. hali_peukku
Ihan Huoltiksen mittarin lukemia, ei ole painenäyttöä.
-
Itse käytän tehtaan suosituspaineita, milloin huoltiksen milloin oman kompuran mittaria. Mutta niiden tarkkuus on kysymysmerkki. Pari kertaa peräkkäisillä huoltamoilla olen mitannut ihan uteliaisuuden vuoksi ja mittaukset ovat heittäneet 0.4 barin luokkaa eikä kyse ole renkaan lämpenemisen aiheuttamasta paineenmuutoksesta. Eli absoluuttista painetta meistä tuskin kukaan saa täsmälleen oikeaksi.
No, minä ainakin saan noilla paineilla renkaat kantikkaiksi. Pitäisiköhän kokeilla korkeampia paineita?
t. repa
-
Kun hommasin pyörän kesällä niin ihmettelin saksasta ajaessani hiukan pyörän uraherkyyttä, kaikki tiepaikkauset siirtelivät pyörää sivusuunnassa.
Kun tarkistin paineet huoltamolla ne oli suht kohdallaan mutta vasta kotona aloin käyttää pyörän omaa painenäyttöä.
Se näytti noin 0.5 bar alipainetta, lisäsin tämän ja uraherkkyys hävisi lähes kokonaan. Osa johtuu varmasti renkaiden kuluneisuudesta n. 30% jäljellä.
Kävin toisella huoltamolla ja se näytti vielä 0.3 bar alipainetta, ei taida oikeaa löytyä mistään kuten repa mainitsi.
Nuo Jarskan ylipaineet ovat kyllä melkoiset, mielenkiinnolla kokeilen viikonloppuna kun tulee muutama 100km ajettua.
Pitää syksyn aikana löytää "oikeat" paineet ennen kuin vaihtaa kevääksi uudet renkaat. drinking22
-
Aluksi mulla oli tossa uudemmassa pyörässä hieman pienemmät paineet, 3.1 takana ja 2.9 edessä, silminnähden rupes meneen kantikkaaksi jo 3000 kilsan jälkeen.
Sen jälkeen lisäsin noihin suurempiin paineisiin, kantikkuus rupes selvästi lieventyyn, mut keskeltä kuluu nyt nopeemmin. hali_peukku
-
Minä olen omassa ässässä pitänyt takana 3.1-3.2 ja edessä 2.6 baria.
Seuraavaksi pitäisi kai kokeilla jotain vähän pitävämpää kumia, kun noita ratapäiviä alkaa kertyä suhteessa muuhun ajoon melko paljon.
Onko kenelläkään kokemusta Pirellin Supercorsista tai Mezlerin Raceteceistä ko. pyörässä?
Tähän astiset renkaat on olleet ensiasennus M-ykköset, Pirellin Diablo /corsa, tavallinen ja Rosso) sekä nyt alla olevat Michelin pilot sport 2ct:t.
Näillä nykyisillä pyörä kääntyy selkeästi herkemmink uin aikaisemmilla renkailla, mutta pitoa saisi olla vielä vähän lisää. Taakse meinasin kokeilla samalla 190/55-kokoa, kun se näyttää sinne mahtuvan.
-
Mites Ekku kulutuskestävyys noissa misukan pilot sport 2ct renkuloissa?
-
Mites Ekku kulutuskestävyys noissa misukan pilot sport 2ct renkuloissa?
Niillä on nyt ajettu sellaiset 6-7 tuhatta ja takarengas alkaa olemaan keskeltä loppu. Noista kilometreistä 4 on tullut yhdellä Euroopan reissulla ja ajo oli nopeaa ja pyörä painavaksi lastattuna. Ei muuten ole sateella mitkään pitävimmät mahdolliset renkaat, mutta mitkäpä olisi?
-
Taitaapi olla niin ettei kulutuskestävyyttä ja kunnon pitoa saa samassa paketissa. grin
Mä olen itelleni todistellut että laitan K13:een misukan pilot road 2:et, mutta silti uskoni horjuu vielä,varsinkin kun tuntuu että menettääkö jotain mutkissa kun ei saa koossa 190/55.
Mites Dunlopit (http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000006585/dunlop_190/55zr17_(75w)_qualifier_ii.html),biken testissä ainakin pärjäs hienosti.