Meinasin omalla pyörälläni ja sen perällä ajaa niin kauan kuin se kestää tai takapyörässä alkaa tuntumaan klappia.Pyörä on K1200S -05.Öljyt on vaihdettu kerran vuodessa tai 10 tuhannen välein.Jos se ei noilla opeilla kestä lähemmäs 100 tuhatta kilometriä, niin eipä siinä silloin ole paljon kehumista.
Voihan olla, että Ukko BMW on käyttänyt kasauksessa kaikkia osia mitä hyllystä on löytynyt. Saattaahan olla, että kiireinen markkinoille tulo on vaatinut tälläisen järjestelyn. Ehkä tämä on ollut syy siihen, että piirimyyjät eivät saa avata vaihdettavia periä, vaan on toimitettava tehtaalle tutkimuksiin tai "naurettavaksi". Mitähän keräily osia pyöristä vielä löytyy.
K1200GT -06, n. 44000km. Akseliputkella oleva "neulalaakeri" alkoi ahdistamaan ja koko pyörä tärisi kuin horkassa, pakko oli lopettaa ajaminen ensimmäiseen kohdalle osuneeseen autobahnliittymään. Tunnin jäähdyttelyn/ihmettelyn jälkeen pääsi taas n. 20-30km. "Yön yli jälkeen toimi siten, että pääsi varovasti ajelemalla Saksasta pois. Uusin perään kaikki tiivisteet ja laakerit, sen jälkeen pyörällä ajettu yli "toinen mokoma" oireitta.
Lainaus käyttäjältä: perttip - 05.01.12 - klo:08:31K1200GT -06, n. 44000km. Akseliputkella oleva "neulalaakeri" alkoi ahdistamaan ja koko pyörä tärisi kuin horkassa, pakko oli lopettaa ajaminen ensimmäiseen kohdalle osuneeseen autobahnliittymään. Tunnin jäähdyttelyn/ihmettelyn jälkeen pääsi taas n. 20-30km. "Yön yli jälkeen toimi siten, että pääsi varovasti ajelemalla Saksasta pois. Uusin perään kaikki tiivisteet ja laakerit, sen jälkeen pyörällä ajettu yli "toinen mokoma" oireitta. MOi. perttip voisitko vastata vielä muutamaan kysymykseen. 1 oliko pyörässä paljon kuormaa. 2 Oliko ilma viileä / kylmä. 3 kun lähdit liikkeelle, tarviko Sinun ajaa kauan hiljaista nopeutta. 4 kun / jos pääsit isolle tielle, ajoitko suurta nopeutta. 5 oliko perässä jotakin tunnettua öljyä. Jos voisit laittaa myös noin numerotietoja.Kiitos etukätee.