BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => Muut mallit => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: tahvo - 03.05.11 - klo:19:21
-
No niin nythän nuo absit alkoi oikutella, eli eli.
Ajoin tuon mopottimen suht. syvään suohon josta tuo jouduttiin vetämään taljalla kyljellään pois, mopo yltäpäältä kurassa (mies myös ) ja apsi valo vilkutteli jo kotimatkalla.
seuraavana päivänä mopoa pesulle ja valo vilkkui edelleen myöskään tuo paljon parjattu servo tehostin ei toiminut, pesun jälkeen valo lakkasi vilkkumasta ja kaikki toimi ok! muutaman päivän.. Nyt taas on vika päällä servo ei toimi ja valo vilkuttaa, myös jarruvalo palaa kokoajan..
Onko ideoita mistä tuota lähtisi selvittelemään?? Sattuisiko kellään olemaan vikakoodien lukulaitetta, esim GS911 Tampereen lähettyvillä? Niin ja pyörähän on -06 GSA.
-
No niin hieman päivitystä.
Kävin aamusella tutkimassa tuota hiukan ja takajarrulle lisäsin hieman nestettä ( ei ollut minimissään vielä)
availin myös tuon takajarrupoljin hässäkän ja putsailin tuon metalliliuaskan sieltä. Pitäisikö tuolla takajarrulla olla myös tuo mikrokytkin jossain?? ( en löytänyt)
Etujarrukaan ei pitänyt tuota klik ääntä kahvaa painettaessa, säätelin tuonkin ja nyt pitää.
Etujarrun tunnistin anturi näyttää päällisin puolin ihan kunnossa olevalta myös tunnistin rengas..
Latasin myös akun; ihmeen nopeesti näytti laturi täyttä, olisiko tuo akku tiensä päässä?
No vika ei korjaantunut edelleen takajarruvalo palaa kokoajan ja apsien valo vilkuttaa tiheään.
Pitäisikö tuo nyt resetoida vai??
T:Teemu
-
.... Pitäisikö tuolla takajarrulla olla myös tuo mikrokytkin jossain?? ( en löytänyt)
Etujarrukaan ei pitänyt tuota klik ääntä kahvaa painettaessa, säätelin tuonkin ja nyt pitää.
...
No vika ei korjaantunut edelleen takajarruvalo palaa kokoajan ja apsien valo vilkuttaa tiheään.
Pitäisikö tuo nyt resetoida vai??
T:Teemu
Takajarrupolkimen liikettä nuuskii mikro (ei oo ny kuvaa, sorry), toleranssi on melko pieni
Jos jarruvalo palaa ja etujarrun kytkin on ok niin <=> takajarrun kytkin on jumissa/särki => syy ABS varovaloon?
-
Se kahvan mikrokytkimen säätö on ihan henkimaailman juttuja.
Periaatteena on kai että servon pitäisi käynnistyä noin nanosekunnin tarkkuudella samalla hetkellä kun takavalo syttyy. Eli kytkimen oikeaa paikkaa/asentoa saa etsiä aikas kauan :grin:
Kannattaa olla tarkkana ettei servo hyrrää koko ajan kun vika on päällä. Ainakin mulla se kuumeni merkittävästi, mikä ei lupaa pitkää käyttöikää.
Mulla ongelmat ABSien kanssa lakkas kun säädätin kytkimen Heinolla, ammattilaiselle parinkymmenen minuutin homma bowdown
-
Se kahvan mikrokytkimen säätö on ihan henkimaailman juttuja.
Periaatteena on kai että servon pitäisi käynnistyä noin nanosekunnin tarkkuudella samalla hetkellä kun takavalo syttyy. Eli kytkimen oikeaa paikkaa/asentoa saa etsiä aikas kauan :grin:
Kannattaa olla tarkkana ettei servo hyrrää koko ajan kun vika on päällä. Ainakin mulla se kuumeni merkittävästi, mikä ei lupaa pitkää käyttöikää.
Mulla ongelmat ABSien kanssa lakkas kun säädätin kytkimen Heinolla, ammattilaiselle parinkymmenen minuutin homma bowdown
No juu tuo kyllä naksahtaa heti kun koskee kahvaan.. Enpä usko et servo on käynyt pitkiä aikoja.. Vinkkejä otetaan vastaan..
-
Moro!!
Juu takajarrun mikrokytkin oli toimimaton, nyt homma pelaa taas.. Kiitos kaikille vinkeistä..
Seuraava ongelma Nyt kovassa jarrutuksessa ( vain etujarru) Syttyy Punainen kolmio näyttöön, mutta tuo taitaa johtua väärin asennetusta mikrosta etujarrulla!?
Eli tarviipa tuota vielä siirrellä hieman.. jossain näin jo kuvankin tuosta mikron etäisyydestä, kaikenkaikkiaan hyvällä mallilla!
Entelodontti tuosta jo hiukan vihjaskin..
-
Koitetaas laittaa muutama kuva palkkioksi tuosta absit rikkoneesta reissusta!! Toki nyt siis jarrutkin kunnossa.. Hiki tuli!!
https://lh3.googleusercontent.com/_egk5B3MFgBs/TckzLOPtg8I/AAAAAAAAASk/1cZgz449cfI/s800/17042011034.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_egk5B3MFgBs/TckzMLd_hAI/AAAAAAAAASs/aTr-G0Yl7WU/s800/28042011047.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/_egk5B3MFgBs/TckzMU0fgyI/AAAAAAAAASw/ASwn1F0c77g/s800/28042011049.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_egk5B3MFgBs/TckzNadYhSI/AAAAAAAAAS4/ZXeXrELNOjA/s800/28042011051.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_egk5B3MFgBs/TckzN6uyqsI/AAAAAAAAATA/EDrDMhiatIA/s800/28042011054.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_egk5B3MFgBs/TckzOnVzS-I/AAAAAAAAATI/9vxisMPYiq4/s800/28042011059.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_egk5B3MFgBs/TckzOz-6IsI/AAAAAAAAATM/w41WcaFNKB8/s800/29042011062.jpg
-
Koitetaas laittaa muutama kuva palkkioksi tuosta absit rikkoneesta reissusta!! Toki nyt siis jarrutkin kunnossa.. Hiki tuli!!
MOT.
Paskaisin reitti pisteestä A pisteeseen B on enduro.. :mrgreen: :)
-
Eihän sitä tuonne mutaan olis kannattanut ajaa... airrev
Hienoja kuvia oli! Olen aina ajatellut että vain itselle sattuu noita "erikoistilanteita", mutta näköjään muillekin.
-
Sori Tahvo. En huomannut lukea tätä viestiä aikanaan. Olisihan minulla ollut tuo GS-911.
Mutta hyvähän se nyt on kertoa...
-
Eihän sitä tuonne mutaan olis kannattanut ajaa... airrev
Hienoja kuvia oli! Olen aina ajatellut että vain itselle sattuu noita "erikoistilanteita", mutta näköjään muillekin.
Juu ei olisi (kiitti vinkistä) shakehands . No toihan nyt kävi hiukka yllättäin oops2 Pitkään kovapintaista eikä kosteudesta hajuakaan, mutta reps reps sinnehän se humpsahti.
Repa Juu ei enään tarvetta tuolle härvelille, mutta kiitos kummiskin.