BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1600GT/GTL => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: Kartsa - 05.10.13 - klo:21:10
-
Oli gessukuume, kun tuli tuo vesives, eiku gs. Kävin kahdella ajelemassa, toinen oli 7 tkm ajettu ja toinen alle tonnin. RT:hän mulla oli silloin itellä. Pettymys oli suuri koeajojen jälkeen. Gessua kehuttiin tärinättömäksi, mutta kumpikin täristi ohjaustankoa niin, että kädet puutui, vaikka käytin vakkaria paljon. RT ei ikinä tärissyt, tutisi moottoritienopeuksissa joskus. Toinen asia, joka häiritsi, oli se, että äänet olivat kuin ducatissa, persoonallisuus mennyt.
Kävin sitten ajamassa K16GT:n ja sehän vei mennessään, hulluus iski taas, tää on nyt seitsemästoista moppeli mulla.
-
Kävin sitten ajamassa K16GT:n ja sehän vei mennessään, hulluus iski taas, tää on nyt seitsemästoista moppeli mulla.
Gongratulations ! shakehands
...et sitten LT:tä koskaan kokeillut?....
-
En, jotenkin ei ole iskenyt. Silloin, kun LT olisi ollut ajankohtainen, niin oli liian kallis.
-
kävimpäs muuan viikko sitten kokeileen 16gt.tä, hmm, lt.n jälkeen ristiriitaisia tuntemuksia. .Toisaalta Tietysti moderni fiksu mopo mutta. .tuli vaan mieleen et liikaa muistuttaa fjr.rää ynms. odotin enemmän "arvokkuutta" ehkäpä uusista ei parempaa löydy ku 16 gtl, miten lie 18 wingi?
-
Mulla on ollut kolme fjr:ää, ja täytyy sanoa, että ei pätkääkään muistuta sitä. FJR on karkea, huono jousituksinen ja tärisee just eniten käytetyissä nopeuksissa. Tämän vuoden mallia en ole ajanut. Jos väkisin täytyy japseista vertailukohta löytää, niin gtr on lähinnä, gt vaan liikkuu sulavammin.
-
Mun pyörä ( 1600 GT ) oli huollossa ja sain 1200 RT sijaispyöräksi.
RT:n värinät oli sitä luokkaa en tajuu miten sillä voi edes ajaa pitempiä matkoja, mutt silti on suosittu matkapyörä?
Varsinkin pienissä nopeuksissa tärinät oli hitonmoiset.
Eukkokin oli kyydissä ja totesi että ihan kuin olis piikin kyydissä tilojen puolesta. hesse_blink
Noh kuka tykkää mistäkin pyörästä hesse_blum
-
No onhan tuolla tien päällä kaikenlaista muutakin, joita täytyy ihmetellä. Vaatii oman huumorinsa vissiin. Ajaahan jotkut nissanillakin, yms. :D
-
Minulle kävi vähän sillain, että luulin haluavani K 16 GT:n ja sellaisen sitten 2011 loppukaudesta hankin. Jo heti kättelyssä alkoi arveluttaa, että mitähän oikein tulikaan tehtyä.. Ajattelin kuitenkin, että jospa sen kanssa seuraavana kesänä pääsisi sinuiksi.
Vaan en päässyt hedari ja vaihtoonhan se meni. Hieno pyörä, mutta ei vaan minulle se oikea. Sinänsä tuossa kokeilussa harmita kuin rahan meno.
-
Minulle kävi vähän sillain, että luulin haluavani K 16 GT:n ja sellaisen sitten 2011 loppukaudesta hankin. Jo heti kättelyssä alkoi arveluttaa, että mitähän oikein tulikaan tehtyä.. Ajattelin kuitenkin, että jospa sen kanssa seuraavana kesänä pääsisi sinuiksi.
Vaan en päässyt hedari ja vaihtoonhan se meni. Hieno pyörä, mutta ei vaan minulle se oikea. Sinänsä tuossa kokeilussa harmita kuin rahan meno.
Jotenkin haistelin syysmiitissä jo et sun hapitus on aavistuksen "sporttisempi", eikä mene kauaa kun K16GT menee vaihtoon ja oikeeseen osui. hesse_wink2
-
^Niin.. Rehellisesti sanoen on useammankin kerran käynyt mielessä kysymys "Miksi K 16" :-[
-
Mun pyörä ( 1600 GT ) oli huollossa ja sain 1200 RT sijaispyöräksi.
RT:n värinät oli sitä luokkaa en tajuu miten sillä voi edes ajaa pitempiä matkoja, mutt silti on suosittu matkapyörä?
Varsinkin pienissä nopeuksissa tärinät oli hitonmoiset.
Eukkokin oli kyydissä ja totesi että ihan kuin olis piikin kyydissä tilojen puolesta. hesse_blink
Noh kuka tykkää mistäkin pyörästä hesse_blum
Ehjä RT ei tärise, kuudella olen ajanut ja yhdellä niistä 31tkm. Tärinän syynä voi olla eturengas, kannattaa käyttää Misukkaa.
-
^Niin.. Rehellisesti sanoen on useammankin kerran käynyt mielessä kysymys "Miksi K 16" :-[
Piti tänään ihan käydä vielä testaamassa ja kyllähän se siinä on, se on paras. No, jollekin muulle voi olla joku muu.
-
Ehjä RT ei tärise, kuudella olen ajanut ja yhdellä niistä 31tkm. Tärinän syynä voi olla eturengas, kannattaa käyttää Misukkaa.
[/quote]
Obelixxx tarkottaa varmaan koneen tärinää ja tutinaa,boxeri ja vtvini tärisee ja tutisee jollain kierrosluvulla aina,vaikka tekis mitä,no ehkä jos kone tanko ja tapit kumitetaan irti rungosta niinkun monessa 70-luvun vehkeessä,niin ne ei tuntuisi matkustajille,mutta se vaan ei nykysin koneen osalta ole mahdollista koska se on osa kantavaa rakennetta.Minuakin on aina vaivanneet kaikki tärinät ja vapinat (myös viikon putken jälkeen) mutta ne on myös aika yksilö kohtaisia,siis pyörissä
-
RT:llä tutinaa on, jos vedättää alle 1500 rundin ja kuormaa on päällä tai ajovastusta, ei siinä muuta ole tullut vastaan.
-
Ainakin kaikki boxerit millä mie olen ajanut ovat joillain kieroksilla tärisseet,mikä on tuntunut satulassa,tapeissa tai ohjaustangossa,joissain on peilit sumentunu,esim, R1100S yli neljäntonnin alko sellaset värinät ettei paremmista väliä,kun taas -90 luvun alun naku R1000 värisi huomattavasti vähemmän,niinkuin tuossa edellisessä kirjotuksessa totesin,oon huomannu että värinät on erilaisia saman mallin eri yksilöidenkin välillä 03Biker
-
No joo, tarkennetaan, että vuosimalli -10:stä alkaen ei tärinöitä ole ollut.
-
Moi
Ei löytäny oikein muutakaan mihkä jutskaa uudesta bemusta siis mulle... 11 busa sai väistyä K16 tieltä ... alkukilometrit tuntuu loistavalta, ei muutakun latua pyytää
-
Tervetuloa porukkaan. Mukava pelihän tää on.
-
Joo. Tervetuloa joukkoon punaiseen. Tämän tuorreempi pyörä tuskin voi olla. tehtaalla meni tuotantoon viikolla 18 2011 ja luovutus toukokuun15 2011.