Kirjoittaja Aihe: Carbon modit  (Luettu 30139 kertaa)

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Re: Carbon modit
« Vastaus #45 : 19.01.10 - klo:12:34 »
Otetaanpas pikkaisen päivitystä tilanteeseen.

Lokasuojan jatkeen kanssa otin vähän takapakkia. Nyt on niin monta erilaista kappaletta tullut tehtyä, että päätin pysähtyä miettimään. Lopputulema on se, että päätin tehdä vielä kerran kunnollisen lujan muotin. Sillä pitäisi alkaa jo syntymään oikeanlaista tavaraa.

Olen testaillut eri paksuisia jatkeita, erilaisia leikkauksia, erilaisia hiilikuitukankaita ym.  ja lopputulema on se että aika pienellä tavaramäärällä se menee jo todella jämerän tuntuiseksi. Tuntuisi siltä, että pyörässä tuo jatke saisi kyllä joustaa hiukan.  No menen huomenna vielä sovittamaan pyörään noita osia nähdäkseni minkä paksuinen jatke mahtuu vielä renkaan kanssa sopusoinnussa paikallaan olemaan.

Huggeriprojektin panin päältäkiilloituksen jälkeen vähän lepäämään. Mokasin tuon kappaleen hiomalla pintaa liikaa. No, helppohan siihen on uusi pinta laminoida ja homma tulee kuntoon, mutta mietin vielä pitäisikö aloittaa huggeri alusta ja tehdä toisella tekniikalla. Se saattaisi olla työmäärältään suurin piirtein samanlainen kuin tuon uuden nahkan laitto. No, nämä ovat ajatuksia tällä hetkellä.

Muista osista en kerro vielä mitään.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Carbon modit
« Vastaus #46 : 26.01.10 - klo:15:43 »
Suokaa anteeksi, on ollut vähän hiljaista tällä saralla mutta tämä hiilariprojekti vaan vie vähän aikaa. Ja etenee.

Kunnollisten osien tekeminen omaan käyttöön yksittäiskappaleina onnistuu aika helposti, tosin kovan työn kanssa. Olen vääntänyt noita osia niin, että niitä voisi sitten panna vaikka vähän enmmänkin jakeluun, niin vaatimukset muoteille ovat aika kovat. Ja olen kokeillut muottimateriaaleinakin vähän halvempia materiaaleja. Hemmetin huonolla menestyksellä. Pitää alkaa varmaan vääntämään muotitkin teräksestä...

Vartokaa vähän vielä.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Carbon modit
« Vastaus #47 : 26.01.10 - klo:15:52 »
Varrotaan varrotaan, ei tässä mitään hätiä ole. innocent

Jätä ne sekstailut ja oopperat vähemmälle, niin kohta on joka pojalla hiilarihuggerit. :mrgreen:

Nojuu, kauhee määrä työtä varmasti tollasessa. bowdown

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Carbon modit
« Vastaus #48 : 30.01.10 - klo:20:40 »
Odotellaan,hiljaa hyvä tulee.Kyllä sitä varmaan ton hiilipölyn keskeltä välillä haluu rentoutuunkin ja vähän sekstaileenkin. hesse_biggrin
Man cannot live on beer only.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Carbon modit
« Vastaus #49 : 30.01.10 - klo:21:22 »
No tunnustetaan, että vaimo on välillä käynyt vähän ylikierroksilla.
Niin, ei makuuhuoneessa, mutta tuosta hiilikuituprojektista.
No, joka tapauksessa lokarinjatkeet ovat nyt jollakin tavalla esittämiskelpoisia.
Pari muuta osaa alkaa olla aika hyvässä mallissa.

Täytyy sanoa, että noiden muottien hierominen on kyllä vihoviimeistä hommaa.Mutta kun niistä on kiinni koko lopputulos.
Sen takia tuo huggeriprojektikin kestää. Ja sen kanssa menee vielä vähän aikaa.

Huomenna pitäisi tulla kuvia.

t. repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Carbon modit
« Vastaus #50 : 31.01.10 - klo:20:03 »
Lupailin kuvia, mutta kyllä ne vielä vähiin jäävät.
Ekat kappaleet uros-naarasmuottiyhdistelmällä ovat vielä kovettumassa, joten ei pääse kuvaamaan.

Noista lokarin jatkeiden kuvista ei paljon kostu, mutta pannaan nyt kuitenkin.

Alkavat olla ok valmistuksellisestikin.

Hiilikuidun lisäksi minua kiehtoo ruostumaton teräs ja päätinpä kokeilla niiden yhdistämistä. Tässä on eka proto, joka vaatii vielä viimeistelyä. Harmi vaan, etten omista K1200R:ää, sopisi semmoiseen paremmin kuin tuohon äSsään...





Kunhan saan vähän enemmän vielä kokemusta, niin sitten tartun kunnolla tuohon huggeriprojektiin. Mutta on parempi harjoitella ensin vähän pienemmillä osilla.

Alkuviikosta tulee lisää kuvia.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Carbon modit
« Vastaus #51 : 31.01.10 - klo:20:07 »
Näyttää halvatun hienoilta. bowdown


Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Carbon modit
« Vastaus #52 : 31.01.10 - klo:21:46 »
Menisköhän toi lokarinjatke R12S:ään?
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Carbon modit
« Vastaus #53 : 31.01.10 - klo:23:39 »
Menisköhän toi lokarinjatke R12S:ään?

Enpä osaa sanoa. Pane osoite tulemaan privana, niin panen jatkeen kokeiltavaksi. Jos ei sovi, niin voit palauttaa sen.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Carbon modit
« Vastaus #54 : 01.02.10 - klo:20:34 »
Noita keskeneräisiä osia alkaa kertyä nurkkiin sellaisella vauhdilla, että pitänee palkata pari kiinalaista viimeistelemään/kiilloittelemaan niitä.
Tavaraa syntyy tuohon vaiheeseen helposti, mutta tämän jälkeen on niin vielä paljon tekemistä, että siitä syntyy pullonkaula tuotantoon. Pitää vissiin alkaa laajentamaan.

Pannaan nyt keskeneräisestä tuotannosta kuvia kun on tavaksi tullut.





t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Carbon modit
« Vastaus #55 : 01.02.10 - klo:20:45 »
Sun pitää tosissaan ruveta palkkaan porukkaa duuniin ja joku iso varastohalli vuokralle. :mrgreen:

Ai että, tuossahan on jo ihan selvästi akun päälle tuleva kansi tulossa. tongue2

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Carbon modit
« Vastaus #56 : 01.02.10 - klo:22:56 »
Ihmemies tää Repa...ihmemies  bowdown
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Carbon modit
« Vastaus #57 : 01.02.10 - klo:23:15 »
Sun pitää tosissaan ruveta palkkaan porukkaa duuniin ja joku iso varastohalli vuokralle. :mrgreen:

Ai että, tuossahan on jo ihan selvästi akun päälle tuleva kansi tulossa. tongue2

Tai siis 3 sellaista.
Pitäisköhän tehdä varaus, en oo kyllä yleensä pitänyt carboneista mutta kun Repa niitä vääntää niin nekin
näyttävät paremmilta. jumpie
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Carbon modit
« Vastaus #58 : 02.02.10 - klo:00:39 »
Itse olen muuten täysin eri mieltä. Nuo näyttävät ihan kauheilta. Etenkin kun katsoo luupin kanssa.

Mutta tuo hiilikuitu itsessään on upea materiaali. Oikein kädet syyhyää tehdä jotakin kivoja juttuja siitä. Yksilöllisiä sivukatteita yms.
Niin, ja moposta putoaa joka osasta sitten yli puolet painosta pois oitis. Ei haittaa, vaikka olisi keskituki mopossa, näillä kompensoi sen painon lisääntymisen.
Niin ja kai sen keskituenkin voisi hiilikuidusta tehdä??? No, eihän se tietenkään olisi niin hienoa radalla. Kun ion perinteinen teräksinen keskituki, niin siitä lähtee kantatessa hien kipinäsuihku. Hiilikuituisesta vain katoaa osa pois. Eihän sillä mitää rispektiä saa...

t. repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Carbon modit
« Vastaus #59 : 02.02.10 - klo:11:07 »
Vai vielä kipinäsuihkuja ja rispektiä. Miten olis magnesium implantit siihen keskitukeen. Maailmalla myyvät urhon tappeja jotka lyö kauheesti kipunaa. En oo löytänyt niin pitkiä että ylettyis omilla kallistuskulmilla maahan. R12S:ssä on kyllä venakopat magnesiumia mutta toivon ettei tarvi nähdä niiden kipinöintiä, olettavasti silloin on kumit irti maasta.
Quot homines, tot sententiae.

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Bemujammu
30.04.24 - klo:18:27

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal