Toisaalta sulkuläpällä pyritään väännön parantamiseen alakierroksilla. Avara putki tai avara ilmanotto kun yleensä vievät väännön alakierroksilta. Toinen tarkoitus on melun vähentäminen kohtuullisessa luukuttamisessa, eli käytännössä melumittauksen alueella. Jammuhan näitä läppiä (EXUP) on käyttänyt pitkään. Korkeilla kierroksilla läpät on auki, koska huipputehoa ei muuten tule.
Sitä en muista onko tässä S1000RR:ssä imupuolella lisäläppiä tai muuttuvaa imukanavan geometriaa, joilla myös pyritään säätelemään voiman ulostuloa. Tällaisten lisäläppien poisto (mm ZZR1400) tai pakkoavaaminen on suosittu kotivirityskonsti, joka kaipaa myös onnistuakseen seoksen säädön PC:llä tai vastaavalla.
Omassakin pyörässä, jossa lisäläppiä ei ole ollutkaan, on selkeästi havaittavissa alaväännön ohenemista, jos putkesta (Akra hexagonal Racing) nyppää killerin pois, tai poistaa ilmanottosnorkkelin.
Alaväännön hävikkiä voi korjata seoksen säädöllä jossain määrin, mutta silloin ei ehkä päästöarvot ole hyvät.