BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Modaukset => Aiheen aloitti: jaRRzan - 25.05.11 - klo:06:34
-
Minkäslainen tarakka sille 50 litraselle sportbagille pitäs olla. Ei taida se muoviläpyskä kestää? Eikä putki hässäkkää ilkee laittaa.
-
http://www.moto24.de/en/bmw-motorrad/bmw-storage-and-luggage/k-1200-s/bmw-rear-carrier-for-k1200s-and-k1300s (http://www.moto24.de/en/bmw-motorrad/bmw-storage-and-luggage/k-1200-s/bmw-rear-carrier-for-k1200s-and-k1300s)
-
Mullon tuommonen SW-Motechin teline RM Heinolta hommattu Linkki (http://www.rmheino.fi/product_info.php?cPath=4_171_172_188_189&products_id=520)
Telineessä on adapteri Kappa/Givi -laukuille ja Givin V46 laukku. Alkuperäisten muovikahvojen tilalle tulee tuossa sarjassa teräskahvat ja niihin kiinnitetään alumiinilevy, johon taas laukkukohtainen adapteri kiinnitetään.
-
Onko kukaan "Bags Connection Rearbag" omistajista modannut laukkuunsa pikakiinnityksen esim Quick-Lock sarjalla.
Pitäisikö tuohon tehdä ensin aluslevy (vähintään tavaratelineen kokoinen tai vaihtoehtoisesti laukun pohjan muotoinen/kokoinen) hesse_blink laukun voisi vetää remmeillä kiinni alustaan ja alustan pohjaan sitten Quick-Lock vastakappale (ei reikiä laukkuun ja levyn voisi poistaa helposti)
Ps. Tuo laukku sopii mielestäni K13R:ään oikein hienosti (Bemarin oma tavarateline) jumpie
Edit. oops2 tuli vahingossa RääRää miesten puolelle ashamed
Siirtääkö ylläpito tämän vaikka tuonne K13xxx osastolle...
-
Tulipa hyvä linkki suoraan firman etusivulle :)
Toi Bemarin oma teline sopii varmaan parhaiten laukun pohjassa oleviin kiinnike renksuihin. Vähän epäilytti kiinnityksen tukevuus ja laukun pohjan kestävyys, mutta laukku on kestänyt 15000km telttakamoilla täyteen lastattuna ja myös +50km/h ylityksiä valmistajan sille lupaamasta maksimi nopeudesta.
-
Tuo SW Motechin teline näyttää asialliselta ja tarpeksi lujaltakin eli harkintaan. Kiitti.
-
Mullon tuommonen SW-Motechin teline RM Heinolta hommattu Linkki (http://www.rmheino.fi/product_info.php?cPath=4_171_172_188_189&products_id=520)
Telineessä on adapteri Kappa/Givi -laukuille ja Givin V46 laukku. Alkuperäisten muovikahvojen tilalle tulee tuossa sarjassa teräskahvat ja niihin kiinnitetään alumiinilevy, johon taas laukkukohtainen adapteri kiinnitetään.
Juurikin samanlainen paketti tuli pultattua kiinni pari viikkoa sitten. Hyvin kulkee tavarat mukana.
Saksassa kävi vauhti välillä päälle parinsadan eikä tuo laukku aiheuttanut mitään ylimääräisiä kuvioita.
Tällä hetkellä Arabbassa Italiassa. airrev
-
Juu, mulla oli myös sama tarakka ex K12S:ssä. Ainoa ongelma oli että se laukku tuli liian eteen ja painoi matkustajan selkää. Piti tehdä pieni jatkopala sen alu-levyn alle, jolla sai siirrettyä laukkua n. 7cm taaksepäin. Samoin ne pikakiinnitykset lähtivät samantein hiiteen räminän vuoksi ja tilalle kunnon pultti/mutteriyhdistelmä.
Antti
-
Viime vuonna laitoin kaikki telineet (sivu ja takalaukku) ässään. Swmotech on tuo takateline ja siihen voi sitten laittaa haluamansa laukkuadapterin. Itselläni kapan 44 litranen takalaukku ja vakiot sivulaukut. Tämä lysti maksoi liki pari tonnia mutta nyt homma pelaa. Voihan niitä muitakin vaihtoehtoja olla ja näppärä kaveri tekee itse kiinnikkeet, mutta aina paras ja luotettavin kun ostaa merkkivermeet.
bmw2_smilie 03Biker
-
Niin - minä kuulun näihin tee-se-itse-miehiin.
Toki minulla oli takalaukkutelineen "pohja" valmiina, mutta väsäsin siihen itse Givin Wingrack telineen kiinnityksineen, johon siis saa myös normi-sivulaukut kiinni. Kiinnitysraudat modailin VFR:n vastaavista "leikkaa ja liimaa"-menetelmällä (rälläkkä+hitsaus) eikä lopputulos ainakaan lujuutensa puolesta häpeä merkki-viritelmiä.
Tosin - eipä kukaan ole vielä edes osannut epäillä kiinnityksiä omatekoisiksi - kiitos Bilteman spraymaaliosaston halpistuotteen innocent
PS. Kunhan vain baijerilaiset saisivat äkkiä louhittua sitä rautamalmia tarpeeksi kytkinkoriani varten, että pääsisi jossain vaiheessa tarpeeksi materiaalia (= terästä) ihan kytkinkoritehtaallekin asti - prkle... 32