BMW Sportbikes Finland
Miitingit, tapahtumat & matkailu => Muiden järjestäjien tapahtumat => Aiheen aloitti: Jussipolo - 16.03.15 - klo:20:17
-
No niin. Huone on jo varattu Tunturihotellista to-la ja Jänkhälle toista kertaa. Hyvin oli foorumilaisia 2014 paikalla. Tehdäänpä uusi ennätys 2015.
-
Ei mikään mahdoton ajatus tällä kertaa, koska ajankohta sattuu nyt paremmin. Lomat tosin saattaa palaa jo aiemmin kesällä, ellei sitten pitkä loma yllättäen napsahda.
-
Lähestyy....
Ehkä,.. torstaiksi paikalle popcorn1
-
Torstaina paikan päällä hali_peukku
Perjantaina perinteinen Biimeri miitti Panimossa, olisko klo 19,00 hyvä aika ?
-
Torstaina paikalla ja lauantaina Kuusamoon. Kyllä sopii meeting klo 19 perjantaina panimolla.
-
Joo. Torstai aamuna startataan. Perillä pitäisi olla illansuussa kaikkien mutkien kautta. Nähdään sitten perjantaina klo 19. Turvallista ajomatkaa.
-
Pitäkäähän lystiä! Itse tulin juuri reissusta ja kaikki vapaat on poltettu. Varokaa niitä poroja ja muita sarvipäitä. horisko
-
Pyörä pakattu, kohta startti uudella akulla kohti Saariselkää hali_peukku Oli tuuri että akku loppui omalle pihalle eikä matkan varrelle.
-
Panimolla "hanat" toimii...... hesse_kalja tarkistettu.
-
Jänkhällä käyty. Lauantaina ajettiin Kemijärven kautta Kuusamoon ja nyt sunnuntaina Kuusamosta Puolangan, Kestilän kautta nelostietä kotiin Tikkakoskelle. Keli oli upea ja liikennettä oli aika paljon. Poliisitkin oli valvomassa mp:n, liikennevalvonta-auton ja koppiauton voimin. Ei siinä mitään, ei meillä niin kiire ole. Keke jatkoi vielä Hyvinkäälle asti. Siinä tuli hänelle melkein 800 kílsaa päivässä.
Niin...perjantaina panimolla meitä oli ainakin kymmenkunta. Piisiepe, PerttiP, Atomic, Keke, ...
-
Hyvä-hyvä. Eilen ajeltiin rouvan kanssa Mäntän ja Keuruun suunnilla. Siellä liikkui aika paljon harrikoita ja customeja yleensäkin, liekö ollut jotain muutakin happeninkiä kuin jänkhä. On se vaan aika mielenkiintoista kun nämä harrikat ovat pääsääntöisesti lähes täysin mustia, jätkät ovat aivan mustissa kamppeissa, myös naama mustan maskin takana, ja valopuolikin vähän niin ja näin. Ei kovin hyvin erotu taustasta ainakaan nyt pitkien varjojen aikaan. Mutta onhan se sitä 'vapautta', kai. rules2
En käytä itsekään mitään pelastusliivejä, mutta en myöskään koe että minulta olisi jotain pois jos käyttäisin.
-
hali_peukku Tuli koeajettua GS:ä ja 1000XC. Ihan hyviä pyöriä, mukava ajoasento ja liikkuvatkin mukavasti. Mutta taidan pysyä ainakin
toistaiseksi S:n sarvissa. Käytin pyörää tehon mittauksessa ja hyvin tuntui tehot olevan tallella 60 000 km:n jälkeen.
Takapyörältä 164.63 hp ja vääntö 140Nm.
-
Joo. Tulipa käytyä Jänkhällä ja panimossa pe iltana. Hyvä oli tunnelma. Kiitos Nellimen uittoränni vinkistä. Mutta asiaa. Koeajoi XR 1000. Kumpa olisi ollut vuosi sitten niin olisi GS saattanut ollakin XR. Ensimmäistä kertaa ajoin pyörällä missä oli shifteri. Mukava aparaatti tahtoo semmosen. Mistä näitä vempaimia voi hankkia ja voiko sen itse asentaa?
-
Niin koeajettu pyörä vissiin S1000XR.
Onhan noita shiftereitä gessuihinkin, JTK taisi sellaisen laittaa vesipäähän. Shiftereitähän on jälkiasennuksena kahta tyyppiä, polttoainetta katkovaa ja sytytystä katkovaa. Jos nyt pitäisi laittaa itselle, niin Healtech Stormilta olisi yksi sytytystä katkova vaihtoehto. Asennetaan vaihteensiirtäjän tankoon ja puoliin, toimii liikesuunnasta riippumatta.
XR:n shifteri pelaa sekä ylös- että alasvaihdoissa. Jälkimmäistä ei yleensä saa jälkiasennuksena.
Mutta kyllä, on shifteri kuin auton ilmastointi tai automaattivaihteet. Jonkin aikaa kun käyttää, niin ikävä on ilman.
-
Joo. Tulipa käytyä Jänkhällä ja panimossa pe iltana. Hyvä oli tunnelma. Kiitos Nellimen uittoränni vinkistä. Mutta asiaa. Koeajoi XC 1000. Kumpa olisi ollut vuosi sitten niin olisi GS saattanut ollakin XC. Ensimmäistä kertaa ajoin pyörällä missä oli shifteri. Mukava aparaatti tahtoo semmosen. Mistä näitä vempaimia voi hankkia ja voiko sen itse asentaa?
JTK on asentanut itse shifterin vaikka on insinööri, juttua löytyy tuolta (http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=1429.0)
-
Tuollahan se juttu oli. JTK:lla on aivan tykkipeli, meikäläinenkin pyörii täysin jaloissa radalla.
-
Joo. Tulipa käytyä Jänkhällä ja panimossa pe iltana. Hyvä oli tunnelma. Kiitos Nellimen uittoränni vinkistä. Mutta asiaa. Koeajoi XR 1000. Kumpa olisi ollut vuosi sitten niin olisi GS saattanut ollakin XR. Ensimmäistä kertaa ajoin pyörällä missä oli shifteri. Mukava aparaatti tahtoo semmosen. Mistä näitä vempaimia voi hankkia ja voiko sen itse asentaa?
Vesikessuun 2013 löysin vain yhden plug&play shifterin eli Lohmannin kapineen netistä mct-lohmann.de
Asennus on helppo homma. Sama vehje toimii myös käännetyllä kaaviolla (pull/push vaihdetaan ohjelmallisesti!)
Jos vesipään vuosimalli on 2014 tai uudempi, niin myös tehtaan tekemän shifterin jälkiasennus onnistuu (näin minulle on kerrottu)
Tehtaan tekemä vaihtaa isommalle JA pienemmälle. Lisäksi originaali kapine on ilmeisesti myös hiukan edullisempi.
2013 ja 2014 (ja uudemmat) lootan akselien mitoissa on ero, joten 2013 malleihin ei jälkiaasennus onnistu. <= Tämän kertoi Biketeamin huoltomies, joka oli varma asiasta.
-
Joo. Tää alkaa meneen off topiikiksi mutta -14 GS ja uudempaan saa jälkiasenteisen alkuperäisen shifterin joka toimii molempiin suuntiin. EMC lupasi asentaa sen avaimen käteen periaatteella 550 euroon.
Kysymys. Miksi tarttee ostaa joku palikka (ohjelma) tietokone boxiin tällä saadan kuulemma joku esto poistettua. Tietysti tarvike osassa se tulee jotenkin siinä mukana.
-
Kyllä shifteri kaipaa vähän rautaakin. Pitää yleensä olla anturi siirtäjän tangossa tunnistamassa vaihteiden roplaamista. Tuon piuha sitten kytketään sopivaan paikkaan ECU:ssa ja kerrotaan sille että rauta on paikallaan, alapa käyttää ohjelmaakin.