Kirjoittaja Aihe: Original vs. Akrapovic  (Luettu 22039 kertaa)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #15 : 07.10.09 - klo:12:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Repa"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"
Lainaus käyttäjältä: "Repa"
[Jollekin riittää se, että saa kaameat äänet aikaiseksi eikä huomaa parin hepan tehon nousua/pudotusta lainkaan. Äänen perusteella voisi tietysti kuvitella heppoja tulleen ainakin 20...

 

t. Repa

Tää oli hyvä ja ah niin totta! reps


Olenko ihan hakoteillä kun muistelen jostain lukeneeni että ässä säätäis tavallaan itte ittensä putken vaihdon myötä jotenkin? hali_peukku


Sitä vartenhan se lambda-anturi on siellä, että saadaan pidettyä polttoaine/ilmaseos oikealla alueella. Eli ECU säätää todellisen tilanteen perusteella. Mutta tämä tehdään vain päästöjen vuoksi, ei tehon optimoinniksi. Ja nämä tuppaavat olemaan kaksi ihan eri asiaa.

t. Repa

Eli tarkottaako tuo että kun putki vaihdetaan, niin ihan tuurilla menee nuot tehon lisäykset/vajaukset ja päästöt vain asettuu kohdilleen  ilman säätämistä?

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Re: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #16 : 07.10.09 - klo:21:50 »
Täytyy sanoa,että ajelin tuolla Atomicin putkella n.3000km ja pyörä oli yläkierroksilla kyllä selvästi virkeämpi.Sitten innostuin vaihtamaan vakiovaimentimen takaisin.Alavääntö parani,käy jotenkin paremmin ja se kaasun on/off ominaisuus on pienempi.En tiedä säätelikö mestarit seoksia uutena kun laittoivat Akran Heinolla kiinni.Mutta ihan kateeksi käy noi Atomicin käppyrät.  hesse_wink2
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:09:59 kirjoittanut jarska »
Man cannot live on beer only.

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Re: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #17 : 07.10.09 - klo:22:07 »
Mun Bemu penkitettiin viime kesänä Huoltokaksikolla Jämsässä.

Pyörä vakio lukuunottamatta Leovincen sliparia.

En tiedä antaako se Dynojetin penkki kuinka optimistisia teholukemia, mutta 146 oli tulos killeri paikallaan ja 151 ilman sitä.

Ei siinä mitään sen isompaa vääntökuoppaa ole millään kierroslukualueella, että sen takia ei kannata säätämään ruveta.

Powercommanderia olen harkinnut ihan sen vuoksi, että saisi sen koneen käyttäytymisen pintakaasulla nykimättömäksi.

Täytyy ottaa jossain vaiheessa kuva siitä käppyrästä ja laittaa tänne foorumille.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Re: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #18 : 09.10.09 - klo:22:41 »
Tuo jakopään vinkuminen tuntuu silti olevan näissä kannuissa hallitseva ääni, oli savupiippu mikä hyvänsä. Mä tykkään siitä!
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa keke72

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
  • BMW K1200S
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #19 : 07.09.10 - klo:14:12 »
Hienoa, kun tänne oli laitettu videopätkä "vaimennintestistä"!   jumpie

Näin noviisina Bemarimiehenä (K1200S) tekee kovasti mieli vaihtaa tuo vaimennin tai koko putki, kun edellisissäkin pyörissä se on tullut tehtyä.

Hieman kun selailin netistä, niin tarjonta tuntui olevan heikkoa tai oli loppu. Mulle kelpaisi käytettykin koko putkisto tai vaimennin. Oli jopa ajatus, että jos vaimetimia lojuisi ihmisten nurkissa niin voisin ostaa useammankin erilaisen ja käydä penkittämässä ne niin nähtäisiin, onko niissä millaisia eroja. Tuskin suuria?

Eli jos jollain oli myydä niin täältä löytyisi ostaja!

T: Markku
puh. 041 507 6767
BMW K1200S & Honda CBR1000RR

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #20 : 07.09.10 - klo:15:51 »
Tokihan kai netistä uusia vaimentimia saa? Käytettyjen kanssa voi olla heikompaa.

Itse kokoputken (Akra hexagonal racing) vaihtaneena tiedän, että ilman mitään säätöjä (mutta lambda kiinni) avoin putki hukkaa alavääntöä, mutta antaa keskialueelle 5000-9000rpm havaittavaa lisävirkeyttä. Sitten yläkierroksilla ehkä vähemmän etua. Avoin slipari tuottanee samankaltaisia tuloksia. Tuo Akran ränni on kyllä aika paljon väljempi kuin alkuperäinen, loppupäästä ennen vaimenninta halkaisija on 65mm. Siihen ei edes Akran, tai muidenkaan, sliparit käy, koska niissä on liitäntä pienemmälle putkelle.

Sitten kun ruisku säädetään (ja lambda irroitetaan), eli laitetaan PowerCommander, tehoa ja vääntöä tulee suht tasaisesti koko alueelle luokkaa 10%, siis avoimella putkella. Yläpäähän siis enempi hepoja, mutta prosentit tuntuvat enemmän alhaalla, jossa ne ehtii huomata paremmin. Ajettavuus on hauskempi ja vaivattomampi. Omaan pyörään tuli kuulemma huippuja muutama hepo ensin killerin kanssa säädettynä, ja tämän päälle noin 15hp ilman killeriä säädettynä vuosi myöhemmin. Uskoisin vieläpä, että tuota jälkimmäistä säätöä ei edes tehty aivan täydellä effortilla, koska PC:n kartassa oli niin vähän muutoksia (penkityksestä, netistä ja hatusta) arpomaani pohjakarttaan.

Ja kannattaa huomata, että nämä bemarit on rajoitettu kaasuliikkeen stopparilla 85-90% teholle vaihteilla 1-3. Rajoituksen poistaminen onnistuu omatoimisesti ja ilman kustannuksia, ellei riko paikkoja. Rajoituksen tarkoitus on eliminoida keulimista. Toimii.

PC ei muuten ole patenttilääke hidasajon mahdolliseen nykimiseen, koska säätöjä voi tehdä liian karkeasti, kaasun asennoille 0%, 2% ja 5%. Siellä pitäisi olla joka prosentille oma säätösarakkeensa. Penkissä ajettuna, jossa tuuli ei vaikuta, kuulemma tollanen K1200 kulkee 140km/h 4% kaasuasennolla.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #21 : 28.02.11 - klo:21:23 »
Nostetaanpas tää vanha ketju taas esiin.
Tuossa pari sunnuntaita harrasteltu. Original vs. "original"
Sisällä on reikäputki koko matkalla ja villat ympärillä.Takapää lähtee ruuveilla irti,että pystyy huoltamaan.Kattikin "unohtui" siinä hitsailun tiimellyksessä. hesse_biggrin
Jäi muuten se hyväksymismerkintäkin tuonne paikalleen. angst
To be continued.....................?
Man cannot live on beer only.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #22 : 28.02.11 - klo:22:05 »
Hyvältä näyttää  hesse_ok
Paljon lähti painoa pois?
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #23 : 28.02.11 - klo:22:08 »
Tiiä,miltä näyttää  hesse_blink
Paino putosi 3.7kg,jaksaa Ässäkin kulkea. hesse_biggrin
Man cannot live on beer only.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #24 : 01.03.11 - klo:20:29 »
Tänään pakosarja ja laajakaistalambda paikoilleen. hesse_biggrin
Man cannot live on beer only.

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #25 : 01.03.11 - klo:21:08 »
"Siistit vaipat"  :mrgreen:

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #26 : 01.03.11 - klo:21:28 »
Tänään pakosarja ja laajakaistalambda paikoilleen.

Viritysjuttuja ilmassa? airrev respekt Liekö kevät tulossa hesse_biggrin
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #27 : 02.03.11 - klo:19:11 »
Siltä näyttää että kevät tulee ja hevosia kaivetaan esiin. Tie jo aika sula paikoin. Kuukausi pojjaat vielä. Ivalossa ei ehkä vielä silloin. Tuosta Bem-Arin original kevennyksestä voisi saada lisää tietoa. Kuin se duunataan ja silleen... Mulla projektina vielä garminin 660 asennus. Osat on mut ei oo saanu aikaiseksi. Kohta on pakko kun tiet sulaa... bmw_yllapito BMWsmile hesse_kalja
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #28 : 02.03.11 - klo:22:15 »
Tuossa muutama kuva katalysaattorin poistosta.Aikas tiukassa tuo kenno tuolla putken sisällä. hesse_biggrin
Man cannot live on beer only.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Original vs. Akrapovic
« Vastaus #29 : 04.03.11 - klo:22:11 »
Tuonne ne Commanderin piuhat pitäisi asentaa  angst
Man cannot live on beer only.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal