Kirjoittaja Aihe: Navin asennus Zumo)  (Luettu 80161 kertaa)

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Re: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #30 : 12.01.10 - klo:20:38 »
Lainaus käyttäjältä: jarska
Miten mä en löytänyt tolla numerolla muuta kuin ton hontukan kuvan ja merkkikohtasella haulla ei olleskaan noita pallukoita K12/K13.  withstupid

Meneekö molemmat omaan käyttöön ja jos sopii myös K13, voisin ostaa sulta jos et tarvii kahta?

No Hondan kuva sillä numerosarjalla kyllä tulee... Tuo on enemmän/vähemmän yleispätevä setti, putken sisähalkaisija mihin kiristyy 15mm...22mm ja BMW:ssä tuo sattuupi olemaan 16mm.

Tilasin symmetrisyyden nimissä 2 kpl ja josko siihen toiseen joskus videokameraa kiinnittelisi ja toiseen navia, joten ei ole myynnissä tuo.

Tuosta ei taida montaa mallia edes olla olemassa, ohessa idean isä http://berniklumpjan.de/
Tyyppi mikä paketissa/ohjeessa lukee on siis tuo samainen Hornig sivustolla nähtävä NH 3/1

Edit:
Nyt sitten tuli sovitettua kilkkeet paikoilleen, oli helppo asentaa. Tuntui istuvan jämäkästi ja tarttuvan kiinni kunnolla. Vinkkinä voinee sanoa että kannattaa laittaa tuo messinkinen "kiristin" tuohon pulttiin kiinni ja napauttaa se kumivasaralla paikoilleen putken sisään, minkä jälkeen vasta tuo pallukka.
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:09:32 kirjoittanut jarska »
DrPaiN & K1200S -08

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Re: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #31 : 14.01.10 - klo:18:23 »
Terve.

Kävinpä tänään sähköistämässä navin ja tämmönen tuli..











 BMWsmile BMWsmile
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:15:06 kirjoittanut jarska »

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #32 : 09.02.10 - klo:13:05 »
Juu... olen The Käsi ja ilmeisesti myös osittain sokea. Noita kuvia kun tiirailin, niin en saanut AIVAN yksiselitteisen selvää, että MIKÄ HÄRPÄKE sopii K1200S:n joko siihen kohtaan stongaa, missä lukee BMW tai siihen "stongansivuun", joissa on 2 kpl kumitulpilla peitettyjä reikiä? Ettekö ymmärtäneet? No en minäkään, mutta....   siis; tarvitsen semmoisen pallon kiinni mieluiten jompaan kumpaan "stongansivuun" ja HELPOSTI asennettavan! Siis valmiin jutskaputskan, jonka saa The Käsikin kiinni mopoonsa.  idea3

Nimim. Ihan Käsi

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #33 : 09.02.10 - klo:15:37 »
Juu... olen The Käsi ja ilmeisesti myös osittain sokea. Noita kuvia kun tiirailin, niin en saanut AIVAN yksiselitteisen selvää, että MIKÄ HÄRPÄKE sopii K1200S:n joko siihen kohtaan stongaa, missä lukee BMW tai siihen "stongansivuun", joissa on 2 kpl kumitulpilla peitettyjä reikiä? Ettekö ymmärtäneet? No en minäkään, mutta....   siis; tarvitsen semmoisen pallon kiinni mieluiten jompaan kumpaan "stongansivuun" ja HELPOSTI asennettavan! Siis valmiin jutskaputskan, jonka saa The Käsikin kiinni mopoonsa.  idea3

Nimim. Ihan Käsi


Morot.

Itse laitoin tuommosen siihen bemumerkin paikalle.
http://www.racer-parts.de/product_info.php?pName=halter-fuer-steuerkopfrohr-p-6380&cName=rammount-einzelteile-c-33_37

Asennus ei ole ihan plug and play, mutta ei kauhean vaikeakaan

Eli bemun merkki pois ja tuosta pallerosta alapuolelta (rautasahalla/ ja hiomakoneella/paperilla alusta tasaiseksi)

On olemassa ihan valmiskin pallero, mutta tuntuu olevan sold out joka paikasta. Eli tuollainen.

http://www.racer-parts.de/product_info.php?pName=halter-mit-11mm-loch-und-1-kugel-p-6352&cName=rammount-einzelteile-c-33_37

Minulla oli valmiina tuolla sisäputkessa 10mm kierre (en tiedä onko jo alkupereisenä) tietääkö kukaan??

Ja nythän on kaksi vaihtoehtoa joka tuohon palleron levyyn porataan 10mm pultille sopiva reikä ja kiinni tuonne kierteeseen tai (niinkuin itse tein) porasin 10mm pidätin ruuviin 4,2mm reijän johon väänsin  5mm kierteen Ja tuo lukitteella kiinni sinne sisäputkeen ja pallero kiinni omalla (paketissa tulevalla 5mm ruuvilla) Kuvia tässä ketjussa asennuksesta..

« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo:15:39 kirjoittanut tahvo »

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #34 : 09.02.10 - klo:22:52 »
On se 10 mm kierre valmiina.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #35 : 10.02.10 - klo:09:36 »
Entäs tämä http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdetail,13103,e,1265714246-13372,001.0019,10199,,0Tshowrub--001.0019,.htm ? Käsittääkseni tuo menee siihen "kahvan tuppeen" lähes heittämällä? Tarvitsen pelkän pallon, enkä aio porata tai sahata yhtään mitään, kun persiilleen se menisi kuitenkin. :)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #36 : 10.02.10 - klo:10:32 »
Tuo Mv-motorradin pallukka näyttää Berni's systeemiltä.
Siinä on pallukko joka kiristyy holkilla ja ruuvilla stongan putken sisään.

There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #37 : 10.02.10 - klo:10:57 »
Entäs tämä http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdetail,13103,e,1265714246-13372,001.0019,10199,,0Tshowrub--001.0019,.htm ? Käsittääkseni tuo menee siihen "kahvan tuppeen" lähes heittämällä? Tarvitsen pelkän pallon, enkä aio porata tai sahata yhtään mitään, kun persiilleen se menisi kuitenkin. :)

Tämä menee suoraan KS:n putken päähän kuten kuvakin näyttää.
Olen itse pari kappaletta asentanut. 03Biker
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #38 : 10.02.10 - klo:11:03 »
Entäs tämä http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdetail,13103,e,1265714246-13372,001.0019,10199,,0Tshowrub--001.0019,.htm ? Käsittääkseni tuo menee siihen "kahvan tuppeen" lähes heittämällä? Tarvitsen pelkän pallon, enkä aio porata tai sahata yhtään mitään, kun persiilleen se menisi kuitenkin. :)

Tämä menee suoraan KS:n putken päähän kuten kuvakin näyttää.
Olen itse pari kappaletta asentanut. 03Biker

Joo...  mutta toimituskustannus nostaa hinnan yli kaksinkertaiseksi.  angry Härpäke maksaa vähän yli kaksi kymppiä ja rahteineen yli 50 e eli ei kiitos prkl!

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #39 : 10.02.10 - klo:16:00 »
Tuo Mv-motorradin pallukka näyttää Berni's systeemiltä.
Siinä on pallukko joka kiristyy holkilla ja ruuvilla stongan putken sisään.




Onko  tuossa stonganputkessa minkäänlaista kierrettä??

Jos on niin tuo sopisi teklstin mukaan useimpiin peilien kierteisiin.
Tuolta tuli normi kirjepostilla pallerot olikohan rahti  n,7€, jos nyt oikein muistan  no sieltähän se sivuilta selviää...


Itseasiassa nytkun muistelen niin mulla on yksi tuommoinen linkin pallero, eli jos jollain tarvetta niin voisin sen etsiäkkin ja tuupata postiin edullisesti..

http://www.racer-parts.de/product_info.php?pName=1-kugel-mit-aussengewinde-p-6854
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:16:09 kirjoittanut tahvo »

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #40 : 10.02.10 - klo:18:46 »
Entäs tämä http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdetail,13103,e,1265714246-13372,001.0019,10199,,0Tshowrub--001.0019,.htm ? Käsittääkseni tuo menee siihen "kahvan tuppeen" lähes heittämällä? Tarvitsen pelkän pallon, enkä aio porata tai sahata yhtään mitään, kun persiilleen se menisi kuitenkin. :)

Tuohon K1200S stongaan käy suoraan tuo aiemmin threadissa mainittu Berni's NH3-1 (Pololta, Horniqilta...etc saa)
Kuva asennetusta pallukasta myöskin aiemmin threadissa, Putkessa ei ole kierrettä
DrPaiN & K1200S -08

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #41 : 11.02.10 - klo:09:54 »
Tuo Mv-motorradin pallukka näyttää Berni's systeemiltä.
Siinä on pallukko joka kiristyy holkilla ja ruuvilla stongan putken sisään.




Onko  tuossa stonganputkessa minkäänlaista kierrettä??

Jos on niin tuo sopisi teklstin mukaan useimpiin peilien kierteisiin.
Tuolta tuli normi kirjepostilla pallerot olikohan rahti  n,7€, jos nyt oikein muistan  no sieltähän se sivuilta selviää...


Itseasiassa nytkun muistelen niin mulla on yksi tuommoinen linkin pallero, eli jos jollain tarvetta niin voisin sen etsiäkkin ja tuupata postiin edullisesti..

http://www.racer-parts.de/product_info.php?pName=1-kugel-mit-aussengewinde-p-6854
Meneekö tuo pallukka siihen BMW logon paikalle?

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #42 : 11.02.10 - klo:15:59 »
Tuo Mv-motorradin pallukka näyttää Berni's systeemiltä.
Siinä on pallukko joka kiristyy holkilla ja ruuvilla stongan putken sisään.




Onko  tuossa stonganputkessa minkäänlaista kierrettä??

Jos on niin tuo sopisi teklstin mukaan useimpiin peilien kierteisiin.
Tuolta tuli normi kirjepostilla pallerot olikohan rahti  n,7€, jos nyt oikein muistan  no sieltähän se sivuilta selviää...


Itseasiassa nytkun muistelen niin mulla on yksi tuommoinen linkin pallero, eli jos jollain tarvetta niin voisin sen etsiäkkin ja tuupata postiin edullisesti..

http://www.racer-parts.de/product_info.php?pName=1-kugel-mit-aussengewinde-p-6854
Meneekö tuo pallukka siihen BMW logon paikalle?


Enpäs ole kokeillut, mutta jos tuo  kierteen mitta riittää niin luulen, että tuo nousu 1,25mm  Ei ole oikea tuolla keskireijässä..
Ikävä kyllä kokeilemaankaan en  nyt pysty, koska olen tuon omani viritellyt  tuonne lukitteella enkä sitä nyt pura enään..

Mut jos jollain konstit selvittää tuo nousu tuolta  bemulogon alta.  tosin luulen että on normaali millinen, eli 10X1,5 mm  eli luultavasti ei sovi..   Saa oikasta, jos jollain parempaa tietoa..   ashamed


« Viimeksi muokattu: 12.02.10 - klo:21:37 kirjoittanut tahvo »

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #43 : 12.02.10 - klo:10:58 »
Tuo Mv-motorradin pallukka näyttää Berni's systeemiltä.
Siinä on pallukko joka kiristyy holkilla ja ruuvilla stongan putken sisään.




Onko  tuossa stonganputkessa minkäänlaista kierrettä??

Jos on niin tuo sopisi teklstin mukaan useimpiin peilien kierteisiin.
Tuolta tuli normi kirjepostilla pallerot olikohan rahti  n,7€, jos nyt oikein muistan  no sieltähän se sivuilta selviää...


Itseasiassa nytkun muistelen niin mulla on yksi tuommoinen linkin pallero, eli jos jollain tarvetta niin voisin sen etsiäkkin ja tuupata postiin edullisesti..

http://www.racer-parts.de/product_info.php?pName=1-kugel-mit-aussengewinde-p-6854
Meneekö tuo pallukka siihen BMW logon paikalle?


Enpäs ole kokeillut, mutta jos tuo  kierteen mitta riittää niin luulen, että tuo nousu 1,25mm  Ei ole oikea tuolla keskireijässä..
Ikävä kyllä kokeilemaankaan en  nyt pysty, koska olen tuon omani viritellyt  tuonne lukitteella enkä sitä nyt pura enään..

Mut jos jollain konstit selvittää tuo nousu tuolta  bemulogon alta.  tosin luulen että on normaali millinen, eli 10X1,5 mm  eli luultavasti ei sovi..   Saa oikasta, jos jollain parempaa tietoa..   ashamed
Oorrait! Hitsi kun tuon saisi jotenkin helposti kiinni. En tarvitse kuin pallon johonkin kohtaan stongaa, niin saan navin kiinni. Pitäisiköhän tässä vaan niellä ylpeytensä ja maksaa YLI tupla hinta siitä stongan tappiin menevästä osasta? Periaatteessa moinen vituttaa, mutta.....   angry

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: Navin asennus Zumo)
« Vastaus #44 : 12.02.10 - klo:21:40 »
Tuo Mv-motorradin pallukka näyttää Berni's systeemiltä.
Siinä on pallukko joka kiristyy holkilla ja ruuvilla stongan putken sisään.




Onko  tuossa stonganputkessa minkäänlaista kierrettä??

Jos on niin tuo sopisi teklstin mukaan useimpiin peilien kierteisiin.
Tuolta tuli normi kirjepostilla pallerot olikohan rahti  n,7€, jos nyt oikein muistan  no sieltähän se sivuilta selviää...


Itseasiassa nytkun muistelen niin mulla on yksi tuommoinen linkin pallero, eli jos jollain tarvetta niin voisin sen etsiäkkin ja tuupata postiin edullisesti..

http://www.racer-parts.de/product_info.php?pName=1-kugel-mit-aussengewinde-p-6854
Meneekö tuo pallukka siihen BMW logon paikalle?


Enpäs ole kokeillut, mutta jos tuo  kierteen mitta riittää niin luulen, että tuo nousu 1,25mm  Ei ole oikea tuolla keskireijässä..
Ikävä kyllä kokeilemaankaan en  nyt pysty, koska olen tuon omani viritellyt  tuonne lukitteella enkä sitä nyt pura enään..

Mut jos jollain konstit selvittää tuo nousu tuolta  bemulogon alta.  tosin luulen että on normaali millinen, eli 10X1,5 mm  eli luultavasti ei sovi..   Saa oikasta, jos jollain parempaa tietoa..   ashamed
Oorrait! Hitsi kun tuon saisi jotenkin helposti kiinni. En tarvitse kuin pallon johonkin kohtaan stongaa, niin saan navin kiinni. Pitäisiköhän tässä vaan niellä ylpeytensä ja maksaa YLI tupla hinta siitä stongan tappiin menevästä osasta? Periaatteessa moinen vituttaa, mutta.....   angry


No niin eipä tuo pallero sovi sinne suoraan (väärä nousu kierteessä..) Mikä on tuo tupla hinta??   Teen kyllä pienellä vaivanpalkalla tuollaisen systeemin kuin itsellänikin on..  eli pidätin ruuvviin kierteet ja työstän tuon palleron pohjan... ?  Eli pistä privaa, jos kiinnostuit..

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Bemujammu
30.04.24 - klo:18:27

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal