Kirjoittaja Aihe: Xenonia ja muuta pientä  (Luettu 5158 kertaa)

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Xenonia ja muuta pientä
« : 28.04.13 - klo:21:53 »
Pientä parantelua uuteen ässään, eli lähivalon  H7 vaihtui xenoniin. Helppo ja nopea homma, eikä muutossarjakaan maksanut kuin 64 € + postikulut. Valmista sarjaa en nettikaupasta löytänyt, mutta xenonkauppa.fi:stä sain sarjan, johon laittoivat Canbus miniballastin. Samanmoisen laitoin jo aiemmin K 12 ässään, can-väyläinen näyttää toimivan tällä satavarmasti.

Vielä se lärpäke rekisterikilven taakse, sivutuen levike ja jonkinmoinen laminar-lip  pleksiin, niin alkaa olla valmis. Ei nyi, eikä nypytä (toisin kuin 12 S), eipä tarvinne siis commanderiakaan hankkia.
Vaihtoivat Heinolla pyynnöstäni kovan lankun tilalle comfort penkin. Sekin vaikuttaa niin passelilta, ettei tarvitse verhoilijaakaan vaivata.

On kyllä sairaan hyvä ja mieleinen pyörä  BMWsmile  Ja shifteri on nannaa  airrev  Enpä osannut moista edes kaivata, mutta jo muutaman sadan km jälkeen en enää luopuisi.
« Viimeksi muokattu: 28.04.13 - klo:22:29 kirjoittanut j@ck »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Xenonia ja muuta pientä
« Vastaus #1 : 29.04.13 - klo:10:16 »
Mainiota että meno maistuu. Omalla kohdallakin tuo shifteri (jälkiasennus), yhdistettynä vielä käännettyyn kaavaan, on sellainen että pitää oikein miettiä miten vaihtaminen tapahtuisi kytkimen kanssa.

Poissa Chelios

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • BMW K1300S
Vs: Xenonia ja muuta pientä
« Vastaus #2 : 10.10.13 - klo:00:20 »
Pientä parantelua uuteen ässään, eli lähivalon  H7 vaihtui xenoniin. Helppo ja nopea homma, eikä muutossarjakaan maksanut kuin 64 € + postikulut. Valmista sarjaa en nettikaupasta löytänyt, mutta xenonkauppa.fi:stä sain sarjan, johon laittoivat Canbus miniballastin. Samanmoisen laitoin jo aiemmin K 12 ässään, can-väyläinen näyttää toimivan tällä satavarmasti.

Vielä se lärpäke rekisterikilven taakse, sivutuen levike ja jonkinmoinen laminar-lip  pleksiin, niin alkaa olla valmis. Ei nyi, eikä nypytä (toisin kuin 12 S), eipä tarvinne siis commanderiakaan hankkia.
Vaihtoivat Heinolla pyynnöstäni kovan lankun tilalle comfort penkin. Sekin vaikuttaa niin passelilta, ettei tarvitse verhoilijaakaan vaivata.

On kyllä sairaan hyvä ja mieleinen pyörä  BMWsmile  Ja shifteri on nannaa  airrev  Enpä osannut moista edes kaivata, mutta jo muutaman sadan km jälkeen en enää luopuisi.



Nyt kun oma K13S meni talviteloille niin pitää alkaa suunnittelemaan kaikkea pikku modausta siihen kun ei sitä talvea pysty pitämän näppejä erossa  :grin:

Mites tuo Xenon-kuvio? Muunnossarjan polttimo on vain lähivaloon? Mites tämä pykälä: "Huom. lainsäädännön takia, mikäli haluat jälkiasennusxenonit tieliikenteeseen, tarkista esim. lähimmästä katsastustoimipisteestä jälkiasennusxenonien laillisuus ajoneuvossasi. Täällä AKE:n määrittelemiä perusvaatimuksia xenonien jälkiasennukseen autoihin. Moottoripyörässä umpion pitää olla hyväksytty xenoneille."  rules2  Onnistuuko tollaisen virittäminen paikalleen jos (kun) on peukalo aikalailla keskellä kämmentä?

Sitten olis vilkkujen vaihdot kirkkaisiin ja sliparin tai mahdollisesti koko putkiston hankinta kun vaan merkistä pääsisi perille. Lisäteho ei tosin ole nyt hakusessa (joten koko putki voi olla turha) mutta äänimaailmasta kaipaisi muhkeampaa..

Pitkä talvi edessä, on aikaa suunnitella..  angry2
- < With great power comes great responsibility > -

Ei riemulla rajaa kun Ässällä ajaa

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Xenonia ja muuta pientä
« Vastaus #3 : 10.10.13 - klo:15:21 »
Eipä nuo ksenonmuutokset laillisia ole, jos umpiosta puuttuu hyväksymismerkintä. Puuttuu se ässänkin umpiosta, mutta ei tuohon ja aiempiinkaan auton sekä mp:n muutoksiin ole virkavalta osoittanut mielenkiintoa.
Kuvio on aika ok, mielestäni se ei poikkea juurikaan alkuperäisestä (joka voisi olla parempikin). Asennus on todella helppo, kunhan suosiolla irrotat vasemman puolen katteen. Sen alta löytyy tilaa ballastille, muualle sitä on melko mahdoton sijoittaa.

Kaukovalojen kanssa menee rakenteluksi, sillä jälkiasennusksenonit vaativat muutaman sekunnin ennen kuin täysi valoteho saavutetaan. Kyselin samaa ksenonkauppiaalta ja totesin, että liian hankalaksi menee..

Löytyi vielä vastauskin kysymyksiini

Hei,

kyllähän se CAN-väylä on aina haaste. Ns. normaali xenonballasti ei siinä edes toimi. Autoissa (BMW) ainakin pelaa Cobran sarjojen canbus-ballasti. Jotkut on bemarin pyöriinkin niitä tilanneet, mutta kukaan ei ole takaisinpäin antanut palautetta, että pelasiko suoraan niihin pyörän valojohtoihin johtoihin kytkettynä. Autosarjoihin (2
polttimoa) saa suoraan valittua verkkokaupasta sen ballastin, mutta jos lähivalossa on vain yksi polttimo, niin silloin MP-sarja ja niihin ei suoraan verkkokaupasta sitä canbus-ballastia saa valittua. Sellainen setti toki onnistuu.

Kylmä xenonlamppu syttyy aina himmeäksi ja kirkastuu sitä mukaa kuin kaasu polttimossa lämpenee. Kirkastumista voidaan nopeuttaa syöttämällä kovaa ylivirtaa lampulle, näin tehdään alkuperäisillä tehdasasennusxenoneilla. Jälkiasennuksessa ongelmaksi tulee sitten se suuri virrantarve. Valot pitäisi aina releistää, muuten sulaa johdot tai jos on CAN-väylä niin se vähintään sekoaa/katkaisee virrat. Ja jos on CAN-väylä ja releistetään, niin taas on ongelma kun väylä kuvittelee polttimon palaneen. Tarvitaan vikavalon ohitusvirityksiä yms. Eli nopeasti kirkastuvan xenonin asennus ei ole mahdotonta, mutta tapauksesta riippuen enemmän tai vähemmän kinkkistä.

Ystävällisin Terveisin/Best Regards
Tero Partanen
Xenonkauppa Finland
myynti@xenonkauppa.fi
« Viimeksi muokattu: 11.10.13 - klo:13:04 kirjoittanut j@ck »

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal