BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Modaukset => Aiheen aloitti: hidas57 - 12.02.10 - klo:08:57

Otsikko: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 12.02.10 - klo:08:57
Nyt näkyy jo jotain valmista tuolla PC:n sivulla K13-bemariin sopivasta V-mallista. Asennusohje löytyy (suurpiirteinen) ja parit valmiit kartat. Toinen niistä on vakiopyörälle. Ja taas ovat löytäneet kummasti parantamisen varaa perussäätöihin. Ohessa kuvatus PCV:n controlpaneelista, jolla säädöt tehdään/näkee.

Sitten löytyy valmiit asetukset Autotunelle, eli seossuhteiden tavoitekartta. Autotune säätää seoksen laajakaistalambdan avulla taulukon mukaiseksi ajaessa, oli sitten putken ja ilmansuodattimen muutokset suunnilleen millaiset tahansa.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: pthuone - 12.02.10 - klo:11:27
Kenellä olis kokemuksia PC:sta KS 1200:ssa.
Tarve olis saada käynti matalilla kierroksilla tasaisemmaksi, kun kierrokset nousee ja varsinaisesti ajaminen alkaa niin kone kiertää mun mielestäni tosi tasaisesti ja lisä tehoja en kaipaa.
Ongelmahan esiintyy lähinnä kaupungissa ja ruuhkissa körötellessä ja sinnehän pyörää ei ole suunniteltu.
Jos PC:n asentaa onko pakko vaihtaa tehoputki "savustuspöntön" tilalle, vai jääkö hyödyt muuten saamatta?
Itse en asennusta osaa tehdä eli mistä sais asennuspalvelun ja säätämisen täältä etelä-suomesta?
Hintaahan tolle tulee eli onko se mielestänne sen väärtti? hesse_blink
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: jiihoo - 12.02.10 - klo:17:45
On kokemusta PC (III) & K12S -yhdistelmästä. Pienillä kierroksilla kone muuttuu helkutisti paremmaksi ja tasaisemmaksi. Keskialueen vääntö on selkeesti parempi kuin orggiksena. Huipullakin arvot parani mukavasti (takarenkaalta 164hv ja 140Nm)

Asennus tehtiin Helsingissä MJL-huollossa. Paljon työläämpää kuin monessa muussa pyörässä, purkuhommiin joutuu, että saa edes liittimet näkyviin, saati sitten asennettua. Säätö onnistuu samassa paikassa ammattitaidolla.

Omani säädettiin Oulussa Bikefoxilla, kun oli sovittu että sieltä tulee sekä laite että säätö, mutta eivät asenna. Ennen säätötyön aloittamista kysyttiin, haluanko eco- vai power-version. Painotettiin power-puolelle. Ainoa haittapuoli tässä valinnassa oli, että kulutus nousi 10%. Silti tyytyväinen.

Niin, filtterit on K&N:ltä ja putkena Akra.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 15.02.10 - klo:11:00
Talvimiitingin alussa olleen Kuvan Moottoripalvelun visiitin aikana jututin Samia, joka penkittää heillä pyöriä. Omat tutkimukseni ovat päätyneet siihen, että vaikka PCV:tä markkinoidaan vain 2009 ja tuoreempiin malleihin (K13), niin se käy myös K12-sarjaan, koska johtosarja on sama. Sami oli samaa mieltä. Vaikka omassa pyörässä jo onkin PCIII kiinni, niin PCV:n Autotune houkuttaa. Täytyy vielä selvittää voiko vanhan johtosarjan jättää paikalleen, koska sen vaihto on turhan työlästä, ja vaihtaa pelkän boksin. Se tarkoittanee kolvaushommia, mutta ei sen kummempaa. Autotunen lisäksi saisi samalla kahden ruiskukartan ominaisuuden, eli kartan vaihdon ulkoisella kytkimellä.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 17.02.10 - klo:14:02
Vähän jatkoa tähän PC-asiaan. Saksalaisen MTec:in sivuilta löytyi projektipyörä K1300S, jossa Akran uusi tötterö (killerin kanssa!) ja PCIII (eivät ole saaneet vielä PCV:tä). Jotain modattua väliputkeakin olivat siinä käyttäneet, sekä rajoittimen (askelmoottori) eliminoineet pikkuvaihteilta. Semmonen 18hepoa oli saatu lisää, eli 176hp takapyörältä. Käyrät löytyy:

http://www.m-tec.org/html/k1300s.html (http://www.m-tec.org/html/k1300s.html)


Noissa aiemmissa kuvissa näkyi vakiovehkeen PC-kartta, ja siihen täsmennyksenä, että taulukossa näkyy prosenttikorjaukset vakioon polttoaineen määrään verraten. Eli esim luku 10 vastaa 10% lisäystä polttoaineen syöttöön, ja luku -10 vastaavasti 10% vähennystä normaaliin syöttöön.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Repa - 09.03.10 - klo:08:00
Komeannäköisiä käyriä.

t. Repa
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Jussiboy - 09.03.10 - klo:20:29
Tervehdys!

Onko kelläään varmaa tietoa sopiiko K1300S:n PC V vanhaan K1200 Ässään? Germaanikauppiaan mielipide oli "If everything were the same then Dynojet do not would offer different PC for different bikes. Of course you can try if it works."

Nypytys pitää eliminoida ennen kesää, ettei ala nyppimään...
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 10.03.10 - klo:08:22
Tuo selitys nyt on ihan pskaa. PCV:tä myydään vain 2009-mallin ja uudempiin pyöriin täysin poliittisella päätöksellä, eli näin saadaan uusi tuote pakotetusti liikkeelle. Mitään kantaa ei oteta siihen onko jokin pyörä MUUTTUNUT jotenkin esim 2008 malliin verraten. Ainoa merkittävä ero voi yleensäkin olla johtosarjassa. Jos johtosarja, eli tapa liittää PC pyörään, on täsmälleen sama, niin PCV menee PCIII:n tilalle (ja myös päin vastoin). Siinä itse PC-boksissa ei ole toiminnallista estettä. PCV:ssä on säädettävissä 10 kaasun asentoa ja PCIII:ssa 9. Siinä ainoa ero perustasolla. PCV toki tarjoaa lisäherkkuja, kuten Autotune, kaksi vaihtokytkimellä valittavaa karttaa jne. Autotunen osaltakin PCV on yhteensopiva, jos lambda on fyysisesti samanlainen kuin vaikkapa 2008 mallissa.

Tässä K12 vs K13 tilanteessa pyörä on muuttunut, mutta johtosarjan kannalta ei. Ihan samannäköiset plugit sieltä löytyy. Ja jos viitsii vilkaista PC:n sivuilta asennusohjetta, niin osa kuvista (ne joissa liitytään ruiskuihin), ovat K12-pyörästä, väritys paljastaa.

Itse taidan tehdä niin, että kohta kun PCV on oikeasti saatavilla (tiedustelin jokin aika sitten), tilaan sen ja Autotunen. Sitten irroitan PCIII:n johtosarjan päästä, irroitan PCV:n omasta johtosarjastaan, ja kytken sen PCIII:n johtosarjaan kiinni. Asian helpottamiseksi saattaa olla syytä laittaa laadukas liitin PC:n ja johtosarjan väliin, vakiona johtosarja on kiinteä. Johtimien värit näyttivät pysyneen samoina, joten oikeat puihat on helppo liittää vastakkain.

Miksikö sitten vaihtaisin PCV:n? Autotune ja kaksi ajossa valittavaa ruiskukarttaa. Jos vielä saisin otettua signaalin takapyörän nopeustunnistimesta, niin voisin asettaa omat kartat myös eri vaihteille.

Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 01.06.10 - klo:13:56
Tervehdys!

Onko kelläään varmaa tietoa sopiiko K1300S:n PC V vanhaan K1200 Ässään? Germaanikauppiaan mielipide oli "If everything were the same then Dynojet do not would offer different PC for different bikes. Of course you can try if it works."

Nypytys pitää eliminoida ennen kesää, ettei ala nyppimään...

Kävin justiin varailemassa 30tkm huoltoa, ja siinä jutustellessa huoltopäällikkö kertoi laittaneensa omaan samanlaiseen pyörään kuin minulla (K1200R Sport) äskettäin PCV:n Autotunen kanssa. Johtosarja on tässä K1300:lle tarkoitetussa PCV:ssä kuulemma ihan sama kuin vanhempien vuosimallien PCIII:ssa. Näin jo epäilinkin erinäisten nettijuttujen perusteella. ELI PCV KÄY MYÖS K12-SARJAAN!

Kun tuollaisen PCV:n hankkii K12-sarjan pyörään (ei oikein kannata laittaa PCIII:a), ainoa ongelma on pohjakartan editointi käsin, koska PCIII:lle saatavilla olevia karttoja ei voi kopioida suoraan. Ja jos ottaa Autotunen, niin senkin osalta AFR-tavoitearvoja voi joutua soveltamaan käsivaralta, koska valmiita tavoitearvoja ei ole. Toisaalta se normaali 13.2 on varmaan hyvä lähtökohta tehoalueelle. Kruisailualueelle voi soveltaa jotain laihempaa seosta ja aivan ylös ehkä vähän tuhtimpaakin.

Omalla kohdalla ajateltuna vaihto PCV:ksi olisi karttojen kannalta suht helppo, koska PCIII:lle on jo valmiit penkissä tehdyt kartat. Kartan/taulukon yhden sarakkeen (15% kaasu) joutuu kopioimaan viereisestä sarakkeesta (10% tai 20%). Ei mene paljon vikaan ja Autotunen kanssa varmaan säätyy kohdilleen.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Jussiboy - 01.06.10 - klo:18:14
Kiitoksia tiedosta! Hommaan "härpäkkeen" palattuani joskus lomareissulta. Mitäpä muuten olet saanut tehoja ulos PC:llä? Omasta mitattiin 150 (149.73) kaakkia Sebringin sliparilla ilman mitään muutoksia. Tehot ei oikeesti ole mulle tärkeitä, vaan nyppii tuo nypytys...
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 02.06.10 - klo:08:54
Tehoja oli takapyörällä 162.4 hp. Mulla on siis PCIII ja säädetty penkissä. K1200R Sport modauksista löytyy tehdyt muutokset.

Tuossa testipenkissä tuli alunperin PC:n kanssa (Akran kokoputki racing-killerillä ja katilla) melkein 15 hp vähemmän, 147.7hp.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Bem-Ari - 05.03.11 - klo:19:56
Nostellaanpas näitä vanhoja ketjuja esiin.Saadaan keskustelua aikaiseksi kevään ratoksi.
Pari kuvaa PC:n ja Autotunen sijoituksesta.Tuohon hälyttimen paikalle olisi mennyt heittämällä,nyt joutui hiukan sovittelemaan. hesse_biggrin(http://)
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mp71 - 19.05.11 - klo:22:04
Mua kans on ny viileämmillä keleillä alkanu vähä ärsyttään tuo pikkukierrosten huono käynti. Mikäköhön tuo sitten olis paras modi?

Paljonko tuommonen PCV Autotune kustantaa säätöjen kanssa suunnilleen? Ja onko käynti muuttunut miten varsinkin kierrosalueen alapäässä, jossa se vakiona kakistelee?
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Bem-Ari - 19.05.11 - klo:22:48
PC V + Autotune maksoivat n.650€ ja penkitys/säätö oli 250€.PC:n asennuksessa menee muutama tunti,on vähän ahdas homma,mutta ei mikään mahdoton kuitenkaan. hesse_biggrin
Mopo alkoi toimimaan kaikilla kierrosalueilla tosi miellyttävästi.Suosittelen.
Bonuksena kulutus hiukan laskee normaaliajossa. BMWsmile
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 20.05.11 - klo:08:08
Hinnat vaihtelee tolla PCV-systeemillä. Paketin saa netistä n. 500€ ja säätöpaikkojen hinta vaihtelee. Itsellä säätö PCIII:een 170€.

Sitten on niitä 'sokeripaloja', joilla huijataan moottorin lämpötilatietoa ja siten saadaan ECU antamaan rikkaampaa seosta, mikä saattaa parantaa käyntiä. Ne on aika halpoja ja asennuskin on vähän helpompi, vain tankki pitää irroittaa, ei ilmaboxia yms. Noitakin on joku hiljakkoin kehunut.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mp71 - 20.05.11 - klo:10:06
Onko teillä edelleen lambdat paikoillaan noiden boksien asentamisen jälkeen? Aukeaako teillä nyt kaasuläpät kokonaan pikkuvaihteilla eli otitteko ne rajoitukset pois?

Mullon hälytin penkin alla niin se vie tilaa boksilta jonkun verran. Aika ahtaan näköstä tuolla on tosiaan. Mullon ollu PC3 yhessä aiemmas pyörässä ja siinä asennus oli helppoa ku oli tilaa enempi. Pitää vähä tuumailla.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 20.05.11 - klo:10:25
Onhan se lambda paikallaan, mutta plugi on irti. PCIII:n kanssa ei voi jättää orig lambdaa toimintaan. PCV:n kanssa voi käyttää autotunea ja siihen kuuluvaa laajakaistalambdaa. Jos ei autotunea, lambda (plugi) irti.

Kaasuläppien liikkeen olen vapauttanut.

Mulla on PC laitettu penkin keskikohdan alla olevan metallikaaren alle. Pikkasen peltiä vääntäen, että mahtuu. S:ssä voi olla erilainen.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Bem-Ari - 20.05.11 - klo:23:00
Joo,oma lambda on tallin hyllyllä. 13:een vaihdettu 1200 S:n käyrästö,jolloin pakoputken kuristusläppäkin jäi pois.Läpän kääntömoottori on paikoillaan,vaijeri vain pois.
Alkuperäisen lambdan paikalle Autotunen mukana tuleva laajakaistalambda,säätää koko alueella.
Kaasuläppien rajoitinta on siirretty holkeilla ja pidemmillä ruuveilla kauemmaksi.Lisäksi tuohon mopoon on ilmanotto väljennetty 2x36mm rei'istä 2x 80mm kokoiseksi,kartiosuodattimet siellä jo vakiona olivatkin. hesse_biggrin BMWsmile
Otsikko: Vs: kaasuläppien rajoituksen poisto
Kirjoitti: Ekku - 26.05.11 - klo:07:56
Mitenkäs teidän mielestä tuo kaasuläppien rajoituksen poisto on vaikuttanut laitteen käytökseen käytännön ajotilanteissa?

Itseltäni on jäänyt tekemättä, kun noilla ratapäivillä tulee käytyä ja muutaman kerran olen saanut aikaiseksi sivuluisun kaasua avatessa ihan rajoitetullakin pelillä.
Otsikko: Vs: kaasuläppien rajoituksen poisto
Kirjoitti: hidas57 - 26.05.11 - klo:08:01
Mitenkäs teidän mielestä tuo kaasuläppien rajoituksen poisto on vaikuttanut laitteen käytökseen käytännön ajotilanteissa?

Itseltäni on jäänyt tekemättä, kun noilla ratapäivillä tulee käytyä ja muutaman kerran olen saanut aikaiseksi sivuluisun kaasua avatessa ihan rajoitetullakin pelillä.

No ei mitään ongelmaa. Mulla on vielä pikakaasu, jolla läpät on muutenkin helppo aukaista. Tottumiskysymys, mutta sanoisin että tuntuma voimaketjuun on parempi, ja siten ajettavuuskin.  smiley_hitler-t
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 06.02.12 - klo:15:24
Tuli tossa googlailtua PCV- ja Autotune-kamaa. Tässä yksi aika edukas paikka justiin nyt:

http://www.auspufftuning.de/Autotune-Kit-AT-200-fuer-Powercommander-V-mit-einem-Lambdasensor (http://www.auspufftuning.de/Autotune-Kit-AT-200-fuer-Powercommander-V-mit-einem-Lambdasensor)

15 eeroa toimitus. Tuo on saksankielinen saitti, mutta aika selkeä silti. Paypal. PCV:tä vain RR:ään.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: j@ck - 07.02.12 - klo:13:13
On kokemusta PC (III) & K12S -yhdistelmästä. Pienillä kierroksilla kone muuttuu helkutisti paremmaksi ja tasaisemmaksi. Keskialueen vääntö on selkeesti parempi kuin orggiksena. Huipullakin arvot parani mukavasti (takarenkaalta 164hv ja 140Nm)

Omani säädettiin Oulussa Bikefoxilla, kun oli sovittu että sieltä tulee sekä laite että säätö, mutta eivät asenna. Ennen säätötyön aloittamista kysyttiin, haluanko eco- vai power-version. Painotettiin power-puolelle. Ainoa haittapuoli tässä valinnassa oli, että kulutus nousi 10%. Silti tyytyväinen.

Niin, filtterit on K&N:ltä ja putkena Akra.

Samoin minun ässä 2008 kesällä. Uskaltaisin oman kokemuksen ja myös kuulemani perusteella suositella. Mulla ei kyllä kulutus noussut, vaikka tehoja haettiinkin nypytyksen poiston lisäksi. Ainoa miinus on se se, että PC:n asennus pitää tehdä muualla. Tarkkaan enää muista, mutta karvan alle 160 hp ja samoin karvan alle 140 Nm löytyi vääntöä.
Pyörässä CE Remus katilla ilman killeriä ja konnat.

Penkitettiinkö sinun pyörä ennen säätöjä ja jos, niin millaisilla lukemilla..?
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: bunker - 17.08.12 - klo:22:50
K 1200S ja PC3, asennettu viime viikolla. Hintaa hommalle kertyi säätöineen 650eur. Maxhp 160.07, Max Nm 134.43, Maxrpm 10721 ja SAE J1349 corr.f. 0.994. Pönttö minun lisäksi Remus Revolution ilman killeriä. Asennuksen jälkeen nypytti edelleen ja kylmäkäynnistyksen tyhjäkäynti meni. Säädettiin uudelleen ja nyt nypyttää enään vähän lähellä tyhjäkäyntikierroksia (alle 1.500rpm).
Kulutus nousi matka-ajossa (4.000-5.000rpm) litralla. Toive oli: nypytys pois ja jos kulutuksesta saa jotain pois, niin se on lisäbonus (ei siis haettu lisätehoja).
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 18.08.12 - klo:09:26
Laitettu liian sakea seos kruisailuun, eli nuo kirrokset ja pikkukaasut 2-5%. Paljonko kulutti ennen ja jälkeen?  Oma pyöräni vaatii 5.5L  vaikka seos on nyt 14.3 (AFR) tuolla alueella. Kuulemma voisi laittaa 15 ja ylikin huollon mukaan. Autotune käytössä, sen kun laittaa AFR:n niin PCV säätää. Seoshan riippuu putkestakin, hengittävä putki vaatii myös polttoainetta ja sehän sen kulutuksen määrää.

Nypytystä tyhjäkäynnin pinnassa tuskin saa täysin pois. PC:n säätötarkkuus ei riitä, ja voihan siihen olla muukin syy.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: bunker - 18.08.12 - klo:18:37
Ennen purkin asennusta kulutus oli keskimäärin vähän alle 6,5 ja purkin asennuksen jälkeen vähän alle 7,5 (kolme tankkausta purkin asennuksen jäkeen).
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 18.08.12 - klo:21:11
Aika iso kulutus. Maantieajoako? Itsellä on yleensä mennyt yli 6, mutta ei paljon. Nyt kokeilin säätää vähän pienemmän kulutuksen matka-ajoon. Puolisen litraa putosi kun laitoin pikkukaasuille matkakierroksille laihemman seoksen. Jotkut kuulemma pääsee alle 5L vakiopyörillä...

Mutta ei tosiaan kannata laittaa samaa seosta pikkukaasuille kuin mitä isoille, eli >20%. Isoille 13.2-13.5, pienille vaikkapa 14.4. Ryömintäkierroksilla voi myös olla joku 13.5
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: bunker - 19.08.12 - klo:17:42
Maantieajoa 120km ja kaupungissa 30km (myös ruuhka-ajoa).
Tankkauksen perusteella keskikulutus noin 7,3.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: bunker - 19.08.12 - klo:17:55
Kävin lataamassa purkin softat ja tässä muutama ruutukopio liitteenä nykyisestä kartasta. Nuo kahvan sarakkeet 0 ja 2 on heitetty kypärästä kun valitin että nypyttää edelleen.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: atomic - 19.08.12 - klo:21:07
Mulla pyörässä PCV + Autotune. Keskikulutus pitkällä reissula 4,8 l, 2 päällä, 3 laukkua täynnä tavaraa.
Tällä viikolla yksin täyspakkaus päällä n. 2400 km vaihtelevilla Norjan teillä, keskikulutus 5,0.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Bem-Ari - 19.08.12 - klo:22:10
Hiukan vajaan 4000 km:n Norjan + Jänkhän reissulla koko matkan keskikulutus oli 4,9/100 km.
Ykspäällä + 4:n laukun setti täynnä tavaraa ja siirtymät ajettiin reippaasti.
Siis K 13 S ja PCV + Autotune.
Tuntuu nuo yli 7:n litran kulutukset normiajoon vähän suurelta.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: bunker - 20.08.12 - klo:08:49
Käsittämättömiä kulutuslukemia... taitaa menna orkkis pönttö ja siihen sopiva kartta PC3:n sivuilta asennukseen.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 23.08.12 - klo:15:06
No johan on arvot bunkerilla, kaikki plussalla ja paljon. Mulla on plussaa vain isoilla kaasuilla ja kierroksilla. Avoin Akran hexagonal racing. Eri vaihteilla eri kartat, mutta ohessa 4-vaihteelta, kun sillä usein säädetään. Autotunen tekosia. On mulla pari penkissäkin tehtyä karttaa, PC3:lle. Niissä ei ole oikein otettu huomioon cruising-ajoa 2-5% kaasuilla, arvot on jätetty nollille. Autotunen laitoin säätämään tuonkin alueen, ja paljon sinne tuli miinusta järestään, kuten kuvasta näkyy.

Onko tuolla säätäjällä ollenkaan säätöpenkkiä yms? Tuollainenhan näyttää jenkkikartoilta, joita saa Dynojetin sivuilta.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Jami-75 - 25.08.12 - klo:17:09
Pari tyhmää kysymystä:
Mitä noi arvot taulukossa ovat? AFR:n ymmärrän. PCV:ssä Autotunen kera se ilmeisesti asetetaan halutuksi ja säätelee itse tavoitteeseen. Mutta en ymmärrä esim. miinus merkkisiä lukemia, selittäkää tyhmälle mitä se tarkoittaa? Olisin kiinnostunut PC:n asennuksesta -05 K12S:ään ja etukäteen olis kiva jos vähän aukeis noi kartat itelle.

Tarkoituksena olis tilata ja asentaa PC itse, ladata "joku vaan" kartta ja säädättää penkissä ammattilaisella.
Ilmeisesti PCV+Autotune paketti sopii myös -05 S:ään, eli jos sitä meinaa niin pitänee tilata se K13S:n paketti kun -05 tarjotaan vain PCIII:sta.

-Jami
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: atomic - 25.08.12 - klo:19:42
Ilmeisesti PCV+Autotune paketti sopii myös -05 S:ään, eli jos sitä meinaa niin pitänee tilata se K13S:n paketti kun -05 tarjotaan vain PCIII:sta.

Minun K12S:ssä vm-08 juurikin tuo PCV+Autotune paikalla.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 25.08.12 - klo:20:16
Kyllä, PCV+Autotune käy myös vanhempiin. Tuossa kartassani olevat luvut edustavat korjausprosentteja pyörän omaan ohjaukseen, koska sitä noilla palikoilla korjataan. Jos siis lukema on -10, niin PC pienentää, eli laihentaa syöttöä 10%. Autotunen kanssa voidaan asettaa halutut AFR tavoitearvot, tyypillisesti välillä 13-14.5, riippuen mitä halutaan missäkin kohdassa. Autotune säätää ruiskutusta siten että noihin AFR-arvoihin päästää. Sen tuloksena syntyy korjausprosenttitaulukko.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Jami-75 - 26.08.12 - klo:12:03
Kiitos vastauksesta, tämä selvensikin asiaa.
Otsikko: Vs: PowerCommander III USB
Kirjoitti: bunker - 29.08.12 - klo:19:30
Nyt on orkkis pönttö alla ja uudet kartat PCIII:ssa. Maantiekulutus putos 6 litraan satasella.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 29.08.12 - klo:19:46
No kartta on edelleenkin kummallisen näköinen tuolla alapäässä. Miksi 0% sarakkeeseen on laitettu tavaraa noin matalille kierroksille? Ylemmille kierroksille sinne voisi laittaa miinusta, mutta noille alemmille nolla on ok, paitsi halutessaan voi laittaa tyhjäkäyntialueelle vähän plussaa, esim +5%. Ja varman päälle pelatessaan 2-5% kaasuille vähän plussaa aivan pikkukierroksille.

Pienillä kaasunasennoilla pitäisi olla pääasiassa miinusta, mutta en tiedä mihin tuo kartta perustuu, joten turha viisastella enempää. Mutta ihan varmaa on, että kulutus putosi jo huimasti, eikä muut ominaisuudet kärsineet, vai? Rikkaampi seos ei ole aina ratkaisu...

Onhan lambda irroitettu, onhan? Siis piuhan plugi irti. Se on siinä n. 40cm lambdan yläpuolella kaapelissa.
Otsikko: Vs: PowerCommander III USB
Kirjoitti: bunker - 29.08.12 - klo:20:22
Purkki asennettu Prätkäpajalla ja se eka kartta tehty penkissä kun Remuksen pönttö oli paikallaan. Näissä K 1200S:ssä on ongelmana nypytys matalilla kierrkoksilla (alle 3.000), sen takia plussaa tuolla alapäässä.
Oletan että kytkivät lambdan irti.

Kävin juuri tankkaamassa (tripissä 171km, eilen Alastarosta haipakkaa himaan) ja tankkiin meni 9.6l eli noin 5.6 sataselle.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 29.08.12 - klo:22:08
Ei mitään järkeä laittaa 0% sarakkeeseen nypytyksen poistamiseksi mitään. Silloin on kaasu kiinni. Ainoastaan tyhjäkäyntiin voi 0% kaasuilla vaikuttaa, sekä moottorijarrutukseen, kun kierrokset on yli tyhjäkäynnin. Kartassasi ei ole mitään varsinaisesti matka-ajoa varten, pelkät nollat. Noin voi tehdä jos ei ole mitään tietoa. Väitän että miinusta pitää olla kun kaasu on 2-5% ja kierrokset 2000-4000. Tämä siksi, että jos lambda on irti, kuten pitää, niin moottorinohjaus antaa liikaa, eli plussaa.

Uskallan väittää ettei mikään slipari vaadi noin paljon plussaa kuin kartassasi oli, alapäässä. Näkihän sen jo kulutuksesta. Radalla menee tuppi nurin noin paljon.

No kulutus voi olla silti suht ok tuolla nykyiselläkin kartalla.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mp71 - 29.08.12 - klo:22:41
Mullon vakiossa k1200s:ssä kulutus tyypillisesti noin 5,5 l/100km huitteilla. Kylmemmillä säillä lähenee 6 litraa, lämpimillä 5:ttä ja radalla hitaassa ja keskiryhmässä joku 7 litraa tai vähä päälle.

Aika lujaa saa päästellä ja ohitella, jos menee yli 6.

Nypytteleehän tuo hiukan, mutta on tuo vähenny kun softia on päivitetty huollossa. Taajamassahan nuo nypyttelyt häiritsee hiukan, mutta säätöpoksin ostokynnys ei oo vielä ylitetty.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Jami-75 - 30.08.12 - klo:14:38
Omaan ässääni laitan PC III:n kunhan se tulee. Asennan itse ja käyn säädättämässä Oulussa. Parin viikon päästä on
kokemusta kuinka äijän kävi....
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mp71 - 30.08.12 - klo:17:17
Kerrohan minkälainen tuli sitten, kun ehit. Ja onko vakiovaimennin vai joku muu jne.

Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Jami-75 - 09.09.12 - klo:20:52
Nojoo, tuli sitten se PC laitettua ja säädettyä ja tässä vähän fiiliksiä:

Eli homma meni niin että tilasin boxin (PCIII) ja asensin itse. Oli yllättävän iso työ kun ensimmäistä kertaa asialla.
Ässässä Remuksen vaimennin dB-killerillä ja vakiosuodattimet.
Boxissa joku peruskartta ladattuna jolla sitten ajelin Ouluun.
Pyörä säädettiin Bikefoxilla ja mielenkiintoista oli seurata KK:n ihailtavan ammattimaista työtä!

Säädön jälkeen alakierrosten nypytys hävisi lähes kokonaan, ihan pieni "aaltoilu" mielestäni jäi mutta riittävästi saatiin pois.
Kierrosten 3000-n.5500 väli tuli todella miellyttäväksi, vääntää tasaisen hienosti. Ja siinä seudulla mun ajelut pääasiassa liikkuu. Korkeilla kierroksilla en vielä ole testaillut mutta huipputehoja en oikeastaan hakenutkaan lisää. Uskon että siellä toimii myös hyvin.

Reissuun olen muuten tyytyväinen mutta pientä vaivaa (ja suurta taloudellista haittaa  :'() aiheutti säätöpäivän aamulla huomattu tyhjä rengas, naula perskeles. Renkaalla ajettu n.600km. Ei kun TAAS uusi rengas alle.
No, näitä sattuu tässä harrastuksessa.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Teppo - 09.09.12 - klo:21:51
Nojoo, tuli sitten se PC laitettua ja säädettyä ja tässä vähän fiiliksiä:

Reissuun olen muuten tyytyväinen mutta pientä vaivaa (ja suurta taloudellista haittaa  :'() aiheutti säätöpäivän aamulla huomattu tyhjä rengas, naula perskeles. Renkaalla ajettu n.600km. Ei kun TAAS uusi rengas alle.
No, näitä sattuu tässä harrastuksessa.

Naulan tekemä reikä on viisasta ja turvallista paikata ns. kamelinpaskalla. EI maksa juuri mitään ja kestää.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: Jami-75 - 10.09.12 - klo:00:29

[/quote]

Naulan tekemä reikä on viisasta ja turvallista paikata ns. kamelinpaskalla. EI maksa juuri mitään ja kestää.
[/quote]
Niin on, pari rengasta oon niillä paikannut. Rengasliikkeissä vaan eivät tahdo mp:n renkaita niillä paikata.
Eikä mulla tietenkään just tällä reissulla ollut paikkavehkeitä matkassa, yleensä niitä pidän mukana.
Otsikko: Vs: PowerCommander III USB
Kirjoitti: bunker - 12.09.12 - klo:19:00
Pitihän testailla lisää, nyt Dynojet:in sivulta kartta perus K1200S:lle.
Nypytys lisääntyi ja kulutuskin hieman (Vierumäen reissulla keskikulutus 6.1).

Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mara h - 07.02.14 - klo:11:55
 hali_peukku Do diin, oli postlootassa lappu että olis komentaja postissa, messuilla tilasin oli olevinaan tarjouksessa, ei jääny enää kun 4€ eroa Saksan hintaan, pääsee viikonlopulla naprailemaan kiinni ja alkaa laitoksen kasaus, kun tähän saakka on vaan purettu
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 07.02.14 - klo:12:37
Eikä kannata Dynojetin karttamalleja (kuten yllä) käyttää. Toimivat kartat ovat aivan toisenlaisia. Penkissä/autotunella sellaisen saa. Nämä mopotit kuluttaa 5-5.5L matka-ajossa oikein säädettynä, ja samalla voi olla 10-15% vääntöä ja tehoa lisää koko alueella, kun kaasua käytetään. Vaatii tosin avoimempaa putkea.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mara h - 07.02.14 - klo:13:00
Autotune tulee kyllä,kunhan tongin selville mistä halvimmalla saa, torvi on aivan avoin ei ole kun lamda välissä
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mara h - 07.02.14 - klo:21:12
 
Eikä kannata Dynojetin karttamalleja (kuten yllä) käyttää. Toimivat kartat ovat aivan toisenlaisia. Penkissä/autotunella sellaisen saa. Nämä mopotit kuluttaa 5-5.5L matka-ajossa oikein säädettynä, ja samalla voi olla 10-15% vääntöä ja tehoa lisää koko alueella, kun kaasua käytetään. Vaatii tosin avoimempaa putkea.
Joku karttahan sinne on alkuun laitettava, mopo ei kaiketi edes käynnisty, jos ei sinne survo jotain karttaa         
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 07.02.14 - klo:21:19
Nollakartalla toimii aivan hyvin, eli ei muuta mitään.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: jarska - 07.02.14 - klo:21:36
Samaisen commanderin asensin Kawaan.
Kokeilin sivustolla olevia,valmiita malli/putkistokohtaisia karttoja alkuun.
Osa toimi huonosti, röpötteli, yms..mutta suurimmalla osalla pystyi ajaan radallakin.
En muista minkä kartan jätin, mutta lopulta kun penkitin, asentaja sanoi jotta yllättävänkin lähellä valmiskartta oli versus penkitetty.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mara h - 07.02.14 - klo:21:44
Nollakartalla toimii aivan hyvin, eli ei muuta mitään.
Elikkäs kun autotune tulee, lähetään nolla kartalla liikkeelle ja tämäkö sitten säätää,onko siellä autotunessa sisällä jotain parametreja,jotain täytyy jossain olla, ei kaiketi se muuten pysty sitä mihinkään veivaamaan,olenko ymmärtänyt väärin että autotune ei ole mitenkään merkkikohtainen (paitsi harrikkaan) jotkut kyllä myyvät sitä vähän niinkuin merkkikohtaisena,toiset taass ei, hmmm
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 08.02.14 - klo:09:32
Autotuneen laitetaan tavoitekartta AFR:lle, eli seossuhteille, kuten varsinaiset korjauksetkin. AFR voi olla kevyillä kaasuilla esim 14,3 ja menokaasuilla 13,2. Muualla näiden väliltä. Mitä suurempi luku sitä laihempi seos. Asiaan kannattaa kyllä perehtyä... Voin neuvoa koska homma on hyvin tuttu ja pystyisin rakentamaan nuo purkit itsekin.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mara h - 08.02.14 - klo:10:50
En laita hanttiin yhtään hali_peukku
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 08.02.14 - klo:16:30
Ja siis ei ole Autotune merkkikohtainen, paitsi mukana tulevassa lambdassa voi olla eroa. Itse purkki on yleiskäyttöinen. Joissain pyörissähän on kaksi lambdaa, jotka saa samaan purkkiin kiinni, kaksi liitinpaikkaa löytyy.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: mara h - 08.02.14 - klo:20:16
Nyt tuli germaniasta tilattua autotune, ei jääny enää jenkkilän hintoihin kun muutama euro eroa, pitäs tulla UPSällä viimestään puolenviikon maissa
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 19.08.15 - klo:15:05
Dynojet on nyt tehnyt Android-sovelluksen, jolla pystyy tekemään pitkälti samoja hommia kuin tähän mennessä ainoalla Windows-sovelluksella. Karttojen soluihin ei käsittääkseni pääse kiinni, se olisikin vähän haasteellista puhelimen näytöllä. Mutta karttoja voi vaihdella kuten myös muita parametreja säätää.
Dynojet C3 mobile app (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dynojet.c3mobile)

Puhelimeen USB OTG sovitin (palikka/kaapeli) ja siihen PCV piuha perään.

Netissä seikkaillessa löysin myös tavan päästä käsiksi autotunen lisäsäätöihin, mutta Dynojet ei suostunut avaamaan säätöjen toimintaa tarkemmin, kun kyselin. Pitää siis kokeilla itse. POD-300 näytön kanssa kun loggaa ajonaikaista dataa ja tutkii sitä Power Coren WinPEP8 data centerissä, niin jo taas on näperreltävää.  tongue2

Ja kellä ei vielä ole PCV:tä kilkkeineen, niin Corsenero Hyvinkäällä saattaa hyvinkin tehdä säädöt suoraan ECU:n Rexxer-työkalulla!
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: flack - 27.09.15 - klo:18:13
Lainaus
Ja kellä ei vielä ole PCV:tä kilkkeineen, niin Corsenero Hyvinkäällä saattaa hyvinkin tehdä säädöt suoraan ECU:n Rexxer-työkalulla!

Siis meinaat että tuon oman boksin voi säätää bemarin omaan ecuun jo?
Pitääpä kysellä....
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 27.09.15 - klo:18:17
Oman ECU:n säätö on mahdollista. Kysy Corsenerolta.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: APL - 25.10.15 - klo:15:45
Lainaus
Ja kellä ei vielä ole PCV:tä kilkkeineen, niin Corsenero Hyvinkäällä saattaa hyvinkin tehdä säädöt suoraan ECU:n Rexxer-työkalulla!

Siis meinaat että tuon oman boksin voi säätää bemarin omaan ecuun jo?
Pitääpä kysellä....

Moi.
Minkälaisia tuloksia on porukat saaneet Ecun flashin jälkeen, dynotuloksia siis?
K1300 -pyörä kyseessä.

Danke!
Pete
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 25.10.15 - klo:17:59
Nuohan riippuu putkesta yms. Mutta K13s:stä pitäisi saada noin 175hp takapyörältä avoimella putkella.
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: flack - 10.05.16 - klo:20:36
Ihan kysymyksenä, pcv + autotune asennettu & penkitetty - pitääkö tuon autotunen tekemätä "kartat" käydä jonkun ajan päästä kuittaamassa, vai toimiiko kun antaa olla vain?!?
Otsikko: Vs: PowerCommander V
Kirjoitti: hidas57 - 11.05.16 - klo:08:49
Jos vaan autotune on päällä, eli että se tekee trimmikarttaa, niin ei vaadi toimenpiteitä. Kannattaa silti joskus vilkaista että mitä se on puuhastellut ja tarvittaessa/halutessa vaikkapa muuttaa afr-tavoitteita. Polttoainetta säästyy jos ei kaikki ole tehoasennossa.