BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1600GT/GTL => Modaukset => Aiheen aloitti: Eka - 03.01.13 - klo:23:23
-
No on vähän hölmö homma, ettei Euroopasta saa mistään Remuksen alkukäyriä. Tilasin sitten rapakon takaa. Tänään posti toi paketin, eikä kestänyt koko homma kuin 12 päivää tilauksesta kotiovelle. Tulli oli jotain reilu 33€, kun olivat laittaneet sisällön arvoksi 100$. innocent
Outoahan tuo on silti eurooppalaisesta tavarasta tullia maksaa.
Tuolta tilasin:
http://www.ebay.com/itm/290827467493?item=290827467493 (http://www.ebay.com/itm/290827467493?item=290827467493)
En alkanut asentaa, kun taidan hakea uudet tiivisteet ensin. Pakosarjoihin täytyy kanssa käydä ostamassa avain jostain. Täytyy laittaa kuvia jossain vaiheessa, kun saan työn alle...
-
Minkälaiset putit/mutterit pakosarjoissa? S 1000 RR:ssä on ainakin sellaset 12-kulmaiset mutterit. Eli niihin sopi 10mm 12-kulmaiset hylsyt, holkkiavaimet, kiintoavaimet yms.
-
Joo, just tuommoiset mutterit. Täytyy hakea joku kapea hylsy. En ehtinyt eilen käydä hakemassa/tilaamassa pakosarjan tiivisteitä. Pitäisiköhän vanhat? No ehkä on vaan parempi suosiolla ostaa uudet.
-
Tilasitko myös Booster Plugin? Käyrillä saattaa tulevan reilusti lisää ajettavuutta eli tehoa/vääntöä keskialueella.
-
Joo, just tuommoiset mutterit. Täytyy hakea joku kapea hylsy. En ehtinyt eilen käydä hakemassa/tilaamassa pakosarjan tiivisteitä. Pitäisiköhän vanhat? No ehkä on vaan parempi suosiolla ostaa uudet.
Ainakin RR:ssä tiivisteet tuli kappaleina ulos. Jos ne on sellasta kirkasta, peltimäistä materiaalia, niin varmista huolella ettei toinen puoli siitä vanhasta tiivisteestä jää kanteen kiinni. Yhteen meinasi jäädä mulla ja olisi sit ollut 1.5 tiivistettä siinä liitoksessa! hesse_biggrin
-
Suunnitelmiin tuli pieni muutos, enkä nyt asentelekaan itse...
Tilasitko myös Booster Plugin? Käyrillä saattaa tulevan reilusti lisää ajettavuutta eli tehoa/vääntöä keskialueella.
Joo, eilen tuli booster plug postissa. Mopo on huollossa, kun tuli tankattua dieseliä. hedari
Ei lähtenyt enää bensalla käymään. Tulpat meni vaihtoon ja vein käyrät sinne, että vaihtavat samalla, koska mulla on koipi paketissa.
Noissa käyrissä putki paksunee heti alussa ja aika siististi on liitetty kolme putkea yhteen. Alkuperäiset näyttävät paljon tökerömmin survotuilta nippuun.
No ensi viikolla pääsee koittamaan, jos saa kipsin jalasta. Täytyy ensin ajella ilman booster plugia ja koittaa sen jälkeen, että huomaako mitään eroa.
-
Tilasin itsellekin käyrät ja Booster Plugin. Remus-Usan sivuilla oli dynokäyä ja onhan niillä aivan mahtava vaikutus, 25 Nm vääntöä lisää ja vielä aika laajalla alueella.
-
Oli jalka paketissa ja kaikkea säätöä. Pari päivää olen nyt päässyt testaileen noita putkia. Kyllä kai :P se vähän paremmin potkii. Tänään asensin Booster Plugin ja otin snorkkelit pois ilmanputsarin kotelosta. Täytyy huomenna vähän testailla...
(http://s5.postimage.org/u3him4jb7/DSC00870.jpg) (http://postimage.org/image/u3him4jb7/)
(http://s5.postimage.org/vwp0o6tvn/DSC00871.jpg) (http://postimage.org/image/vwp0o6tvn/)
(http://s5.postimage.org/gp913u20z/DSC00872.jpg) (http://postimage.org/image/gp913u20z/)
(http://s5.postimage.org/ntqucv9ab/DSC00873.jpg) (http://postimage.org/image/ntqucv9ab/)
Ilmanputsarin kotelossa ei ole mitään ylimääräistä leikeltävää:
(http://s5.postimage.org/oxayottxf/DSC00874.jpg) (http://postimage.org/image/oxayottxf/)
(http://s5.postimage.org/mu0jh5u4j/DSC00875.jpg) (http://postimage.org/image/mu0jh5u4j/)
(http://s5.postimage.org/cl82bc62r/DSC00876.jpg) (http://postimage.org/image/cl82bc62r/)
Lämpötila-anturi on oikealla puolella. Asentamista varten ei tarvitse ottaa kuin oikeanpuoleinen tankin paneeli ja ilma-aukon kehys pois, jos jättää snorkkelit paikoillee.
(http://s5.postimage.org/eeayznr9f/DSC00877.jpg) (http://postimage.org/image/eeayznr9f/)
(http://s5.postimage.org/toau6umrn/DSC00879.jpg) (http://postimage.org/image/toau6umrn/)
(http://s5.postimage.org/uf3kcmp4z/DSC00880.jpg) (http://postimage.org/image/uf3kcmp4z/)
Maavara taisi vähän laskea. Eipä nuo putket paljoa ulospäin näy:
(http://s5.postimage.org/wxp9dbav7/DSC00884.jpg) (http://postimage.org/image/wxp9dbav7/)
-
Tilasin itsellekin käyrät ja Booster Plugin. Remus-Usan sivuilla oli dynokäyä ja onhan niillä aivan mahtava vaikutus, 25 Nm vääntöä lisää ja vielä aika laajalla alueella.
Aika paljon luvataan noinkin pienillä muutoksilla.
-
Katsomatta myyjän lupaamia käppyröitä otaksun lisäpotkun ilmestyneen jonnekin keskialuelle. Siellä kohtaahan näissä nykylaitteissa on yleensä kuristusta.
-
Woohoo, isompi muutos tuli tuolla Booster Plugilla ja imuputkien poistamisella, kuin pelkillä alkukäyrillä - tai sitten täydentävät toisiaan. Selvästi paremmin ampaisee nyt liikkeelle ja nosti tassuakin kaasulla, kunnes alkoi valot vilkkua mittaristossa. Tämmöinen se pitäisi olla heti pakasta vedettynä!!! Täytyy mennä takaisin kaahaamaan ja koittaa muistaa DTC ottaa pois päältä :D
-
Woohoo, isompi muutos tuli tuolla Booster Plugilla ja imuputkien poistamisella, kuin pelkillä alkukäyrillä - tai sitten täydentävät toisiaan. Selvästi paremmin ampaisee nyt liikkeelle ja nosti tassuakin kaasulla, kunnes alkoi valot vilkkua mittaristossa. Tämmöinen se pitäisi olla heti pakasta vedettynä!!! Täytyy mennä takaisin kaahaamaan ja koittaa muistaa DTC ottaa pois päältä :D
Jos innostut penkittämään niin tulokset kiinnostavat...
-
No olisi tietenkin kiva, mutten tiedä yhtään paikkaa tällä seudulla. Joskus yritin hakea, mutta lähin oli jossain 200km päässä.
-
Mistä sait ajatuksen ottaa snorkkelit pois? Onko ne siellä vaimentamassa imuääniä?
-
Ei niillä varmaan muuta funktiota ole. Niiden pää ei ole mitenkään kytketty ilma-aukkoihin katteissa ja tuskin on mitään ram-air -efektiä. Täytyy joskus koittaa imuputkien kanssa, jos huomaa mitään eroa. Ainakin imuäänet parani huomattavasti, kun otti pois hesse_biggrin
-
Ite asensin tänään käyrät ja booster plugin. Ilman boosterplugia paukkui putkeen kun vähän käytin, mutta ehkä se siitä olisi säätynyt paremmaksi. Laitoin sitten booster plugin ja kävin ajamassa. Pakoääniin tuli kyllä jonkin verran sointia. Vääntöä on paremmin ja luistonesto tai keulimisen esto tms. puuttuu peliin huomattavasti enemmän.
-
Tänään tuli mieleen testata Remuksen käyrille laittaa alkuperäiset GT:n vaimentimet. Remuksen vaimentimilla olen ajellut ilman dB-killereitä eikä äänet ole olleet liian kovat. Mutta ne vaimentimet näyttää ehkä pikkuisen pieniltä GT:ssä ja kun vaihtoon ei mennyt kuin puoli tuntia niin samahan se oli kokeilla. Yllätys oli melkoinen kun äänet oikeastaan paranivat omilla vaimentimilla. Bassoa ja sointia on enemmän. Tehoeroa ei juuri huomaa, mutta jos perstuntumalla pitäisi veikata niin vääntöä on paremmin Remuksen vaimentimilla. Annan nyt vaihtelun vuoksi alkuperäisten vaimentimien jäädä paikoilleen. Kattien poisto tai käyrät vaikuttavat siis enemmän ääniin ja vääntöön kuin pelkät sliparit.
-
K13R:ssä ollut kiinni AC Schintzerin pönttö joka on käytännössä hiukan jämäkämpi (rosteri) Remus.
Yllätyin kuinka hyvät saundit on vakiopöntöllä joka nyt on kiinni.
Pikkukierroksillahan tuo hyrrää aika hiljaa mutta kun kahvaa avaa niin tosi makeet äänet ainakin kuskin paikalle.
Tarvinnee testata uusiksi tuolla ACS:n pöntöllä.