Uudet viestit

BMW sivustotuki

Tue foorumin toimintaa!

Kiitos!
Donate with PayPal!
 0%


Kirjoittaja Aihe: Lubricating ball-joint clamp?  (Luettu 522 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrk

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2016
  • Viestejä: 25
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikalla:15.07.20 - klo:11:04
  • K1300R
  • Kuvat
Lubricating ball-joint clamp?
« : 20.05.20 - klo:11:25 »
Aina tulee uutta ihmeellistä.. tommonen(kin) kuuluu huolto-ohjelmaan, en vaan löytänyt koko inttervepistä että mitä tuo oikein käytännössä tarkoittaa? Mikä pallonivel ja miten?  icon_eek
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 20
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 1005
  • Viestieni tykkäämiset: 143
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Urjala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:03
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #1 : 20.05.20 - klo:14:54 »
Siinä etupään pyöräntuentamysteerissä on ylä- ja alapallonivel,kuten autoissa. angst
Suojakumin välistä jollakin ruiskulla voiteluainetta,niin kestävät pidempään.Jotakin mustaa molybdeenisulfidirasvaa tms. noissa uutena on.
Uteliaisuuttani noihin olen kurkannut,kun muutamia olen omiin ja tuttavien mopoihin vaihtanut.
28 000 -73 000km oli noilla päästelty ennenkuin alkoi ilmaantumaan välystä.Aika laaja skaala,varmaan ajotyyli ja mukana kuljetettava tavaramäärä vaikuttaa kestävyyteen.
Hyvähän tuo Duolever-keula on ajaa,silloin,kun on kunnossa. :D
Man cannot live on beer only.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 22
  • Liittynyt: Huhti 2010
  • Viestejä: 838
  • Viestieni tykkäämiset: 283
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Tikkakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 15:13
  • K1200S
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #2 : 20.05.20 - klo:17:51 »
Jaa a. En ole tätäkään koskaan tehnyt. 140500 km ajettu. Mutta ei ole välystä ajossa... Mulla on huolto cd, täytyypä tsekata. Mutta kiitos ohjeesta bem-ari.
"Ei riemulla rajaa kun ässällä ajaa"

Poissa Mrk

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2016
  • Viestejä: 25
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikalla:15.07.20 - klo:11:04
  • K1300R
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #3 : 21.05.20 - klo:14:35 »
Vajaa 80tkm mittarissa ja vielä vaikuttais nivelet olevan kunnossa, varmaan auttaa kun välillä keventää etusta  hesse_biggrin innocent

Poissa Mrk

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2016
  • Viestejä: 25
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikalla:15.07.20 - klo:11:04
  • K1300R
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #4 : 22.05.20 - klo:12:43 »
Mitä nyt kuukkeloin niin näyttävät ihan laittavan suojakumista läpi piikillä rasvaa, vähän kyllä arveluttaa sitä puhkoa mutta kaipa se sitten on toimiva tyyli  hesse_blink

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 22
  • Liittynyt: Huhti 2010
  • Viestejä: 838
  • Viestieni tykkäämiset: 283
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Tikkakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 15:13
  • K1200S
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #5 : 28.05.20 - klo:10:53 »
Sain vinkkiä ammattilaisilta, että ei niitä etupään nivelten suojuksia piikitetä öljyllä vaan virallisten huolto-ohjeiden mukaan pakoputken kiinnityksen kumi. ??? Mutta näin. Aika jännä öljyäminen. En ole tehnyt ja onko tarpeen... Jokainen voi itse päätellä.

Poissa Mrk

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2016
  • Viestejä: 25
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikalla:15.07.20 - klo:11:04
  • K1300R
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #6 : 28.05.20 - klo:15:25 »
Oho, siellä on pakoputken kannatinlaakeri?  :D
Huolto-ohjelmassa kuitenkin puhutaan pallonivelestä, no... en nyt vielä ala piikittämään niitä, josko tulisi lisää tietoa jostain.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 328
  • Viestieni tykkäämiset: 39
  • Ikä: 48
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:31.07.20 - klo:15:04
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #7 : 29.05.20 - klo:12:34 »
Ne kyllä vaikuttaa ihan samantyyppisiltä kestovoidelluilta palloniveliltä kuin autoissakin ja kestää, mitä kestää. Ball-joint clamp kyllä viittaa minusta siihen osaan, mihin pallonivel tulee kiinni.

Oli siellä näköjään"Lubricating ball-joint clamp and ball"  :D
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 22
  • Liittynyt: Huhti 2010
  • Viestejä: 838
  • Viestieni tykkäämiset: 283
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Tikkakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 15:13
  • K1200S
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #8 : 04.06.20 - klo:11:29 »
Itse asiassa rasvataan se takimmaisen pakoputken pyöreä laippa. Se jolla takapönttö tulee kiinni pakoputkeen. Kuuma on paikka. Ei rasva kauaa pysy. Tarkoituksena tiivistää pakoputken välilaippojen kiinnityksiä.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 328
  • Viestieni tykkäämiset: 39
  • Ikä: 48
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:31.07.20 - klo:15:04
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #9 : 05.06.20 - klo:15:02 »
Kattelinki tuota kohtaa takarengasta irrottaessa. Sen verta tiuhaan on tullu kumea vaihettua, että aina putkikin lähtee hyvin irti, enka mitään vuotoa oo huomannu. Kierteeseen vois ehkä jotain pistää, mutta kuuma paikkahan se on. Siinä kohassa on tosiaan semmonen "clamp" eli panta ja pallomainen pinta putken liitoskohdassa, joka taipuu hiukan pallomaisesta muodosta johtuen. Yhessä autossa oli vastaava palloliitos pakarissa ruostunut/jumissa ja putki katkes siitä vierestä. Bemun huolto-ohjeen tekijöillä sattunu bugi, kun ovat unohtaneet tarkennuksen, mistä paikasta on kyse. Jos olis sana "exhaust pipe" tai "steering" mainittu riippuen kummasta paikasta kyse niin ois aika reippaasti selkeämpi.

Oisko tuommosesta pallomaisesta liitoksesta jonkin auton pakarissa lähteny tosiaan se "pakoputken kannatinlaakeri" -sanonta liikkeelle aikanaan, mihin joku viittasikin  hesse_biggrin.

Poissa Mrk

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2016
  • Viestejä: 25
  • Viestieni tykkäämiset: 3
  • Paikalla:15.07.20 - klo:11:04
  • K1300R
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #10 : 05.06.20 - klo:15:11 »
Voipi olla, ite olen pakoputken kannatinlaakerin laskenut samaan luokkaan kuin männän palautusjousi ja kampikammion valo  :D

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 328
  • Viestieni tykkäämiset: 39
  • Ikä: 48
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:31.07.20 - klo:15:04
  • K1200S -08 ja ex -05.
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #11 : 05.06.20 - klo:15:14 »
Niin minäki. Tähän asti  hesse_biggrin.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 20
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 1005
  • Viestieni tykkäämiset: 143
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Urjala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:03
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #12 : 05.06.20 - klo:20:09 »
No mutta,tosiaan, pakoputken pallonivel.Lukeehan tuossa se clamp.
Ei ihan ekana tullut mieleen.Jotenkin vaan yhdistin pallonivelen pyöräntuentaan.
Kiitos selvennyksestä Jussipololle. icon_redface icon_redface

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 22
  • Liittynyt: Huhti 2010
  • Viestejä: 838
  • Viestieni tykkäämiset: 283
  • Ikä: 53
  • Paikkakunta: Tikkakoski
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 15:13
  • K1200S
  • Kuvat
Vs: Lubricating ball-joint clamp?
« Vastaus #13 : 08.06.20 - klo:12:18 »
No mutta,tosiaan, pakoputken pallonivel.Lukeehan tuossa se clamp.
Ei ihan ekana tullut mieleen.Jotenkin vaan yhdistin pallonivelen pyöräntuentaan.
Kiitos selvennyksestä Jussipololle. icon_redface icon_redface

Tämän tiedon sain mp huollon ammattilaiselta. En ota kunniaa itselleni. Mutta eipä tuo vuoda minullakaan vaikka ei ole rasvaa tullut laitettua.

 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020