Uudet viestit

BMW sivustotuki

Tue foorumin toimintaa!

Kiitos!
Donate with PayPal!
 0%


Kirjoittaja Aihe: Vaihteistokasetti  (Luettu 9567 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2009
  • Viestejä: 292
  • Viestieni tykkäämiset: 6
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Joensuu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.08.20 - klo:11:52
  • K1300S, GSX 750 F
  • Kuvat
Vs: Vaihteistokasetti
« Vastaus #15 : 14.07.16 - klo:00:18 »


Morjens kaikille!

Tovi on vierähtänyt tälle foorumille kirjoittamisessa, mutta täällä ollaan edelleen. Välillä käyn lurkkimassa muiden juttuja täällä.

Tänään sain valmiiksi tuon minun K1200R:n vaihteistorempan. Oireili juuri samalla tavalla kuin Entelodontin pyörä. Kakkosvaihteella kovassa kiihdytyksessä (yli 8000 rpm) sylkäisi vaihteen pois ja kytki heti takaisin. Ei tunnu kivalta, tuossa vaiheessa asiat tapahtuu jo aika nopeasti.

Syy oli alle speksien kulunut 2:s ja 3:s-vaihteen siirtohaarukka. Liukupinnat mikrometrillä mitattuna alle minimin ja selvä sinistynyt kulumajälki haarukassa kun ratas on käynyt kiinni. Silmämääräisesti katsottunakin kulumat on selvästi näkyvissä ja haarukka ainakin vaikuttaa myös vääntyneeltä. Tokihan se vääntyy kun kytkentähampaat hyppäävät pois hahloistaan ja vääntävät haarukkaa samalla.

Herra BMW on näköjään lisännyt uuteen siirtohaarukkaan kolmannen liukupinnan. Haarukan vaihto tuntui auttavan, rattaat kun eivät olleet kovin pahasti vaurioituneet, pari pientä naarmua vain. Päätin korjata heti toisen hyppäyksen jälkeen, joten kirstu oli vielä kunnossa. Nyt ei hypi, juuri tulin koeajolta. Kuvia voin lisäillä jos niille on kysyntää. Myös vinkkejä on tarjolla, jos jollain on samoja huolia.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020