*

Uudet viestit

BMW-tori

M: Healtech shifteri


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 11/07/2019
Kommentit (0)
M: BMW R1200S -06

Hinta: 8475.00 EUR
Päiväys: 04/07/2019
Kommentit (0)
Ostetaan BMW NAV 4 /5


Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 18/06/2019
Kommentit (0)
R 1200 RT LC akrapovic

Hinta: 650.00 EUR
Päiväys: 15/06/2019
Kommentit (0)
Ostetaan BMW K1200 satula

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 18/02/2019
Kommentit (0)
Bakup


Hinta: 200.00 EUR
Päiväys: 22/01/2019
Kommentit (0)
Myydään Kappa 46L laukku selkänojalla hinta 60e


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 18/01/2019
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: 1200GT surullinen tarina ABS:stä  (Luettu 852 kertaa)

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rex100

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2011
  • Viestejä: 6
  • Viestieni tykkäämiset: 0
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.04.19 - klo:22:42
  • Bandit1200 -05, K1200GT -07
  • Kuvat
1200GT surullinen tarina ABS:stä
« : 02.08.18 - klo:14:43 »
No, vuosi sitten päätin vaihtaa -07 GT:n peräöljyt. Homma meni muuten hienosti, paitsi kun kiristin jarrusatulan takaisin, niin takarenkaan ABS kaapeli jäi ruuvin väliin puristuksiin ja aiheutti ABS vian, jonka huomasin koeajolla. Nohevana sitten kuorin kaapelia vähän ja tinasin jatkon, jonka eristin hyvin. Ja ihme, ABS virhe katosi. Ajelin melkein koko kesän no problem. Kunnes pitkän sateessa ajetun pätkän jälkeen ABS valo syttyi uudestaan. Ajattelin että vaikka kaapeli on eristetty hyvin, on sinne saattanut mennä kosteutta. Loppu kesänä ABS syttyi ajoittain, mutta oli välillä pitkiäkin aikoja pois. Vesisatteessa ajolla ei oletettavasti ollut lopulta mitään osaa asiaan.
Tänä keväänä ongelma tuli aina vaan useammin, kunnes se oli käytännössä jatkukvasti päällä.
Päätin tilata ebaystä uuden takarenkaan pyörimisanturin, kun oletin että vika on kuitenkin korjaamassani kaapelissa. Mutta, uusi anturi ei tilannetta muuttanut.
Nyt kun laittaa virrat päälle (uuden anturin kanssa), niin valo ei vilku enään ollenkaan, vaan palaa heti pysyvästi.
Luin ABS vikakoodit. Siellä oli takapyörän pyörimis vika, jonka sain kuitattua pois, mutta sen lisäksi koodit 5DF0 ja 5DF1, jotka viittaa ABS pumppu vikaan. Akun olen irrottanut ja ladannut, ei muutosta.
Kysymys onkin, että onko tuolla kaapeli episodilla jotain osuutta ongelmaan, vai onko vain sattumaa että ABS yksikköön on tullut pumppuvika "samoihin aikoihin" ?
Missä se ABS yksikkö muuten sijaitsee, pitääkö koko pyörä purkaa että siihen pääsee käsiksi ?

Poissa bemari-ari

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Kesä 2015
  • Viestejä: 10
  • Viestieni tykkäämiset: 5
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Seinäjoki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:17
  • K 1200 S-07
  • Kuvat
Vs: 1200GT surullinen tarina ABS:stä
« Vastaus #1 : 04.08.18 - klo:08:15 »
Varmaakin ABS-yksikkö tullut tiensä päähän (ABS-moottorin hiilet loppu). Tässä lisäinfoa http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=1162.30
ABS-pumppu ei ole hankalassa paikassa satulan alla, bensatankki pitää irrottaa.

Poissa Rex100

  • Sport jr.
  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2011
  • Viestejä: 6
  • Viestieni tykkäämiset: 0
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.04.19 - klo:22:42
  • Bandit1200 -05, K1200GT -07
  • Kuvat
Vs: 1200GT surullinen tarina ABS:stä
« Vastaus #2 : 22.04.19 - klo:19:29 »
Joo ABS moottorissa oli vika. Oli helppo löytää, vasemman puolen kate pois, niin ABS yksikkö on edessä kuin tarjottimella. Ei tarvi ottaa tankkia tai purkaa muutenkaan, katetta lukuunottamatta. Lähetin yksikön Sercap Huoltopalvelut Oy:lle korjattavaksi. Tuli takaisin viikossa ja maksoi pari sataa. Ruuvasin takaisin kiinni. Tässä mallissa ei ole erillisiä ilmausruuveja ABS yksikössä, vaan ilmaus suoraan kahvalta renkaalle (ja polkimelta renkaalle). Ei paha homma ollenkaan.

 

TinyPortal © 2005-2018