Kirjoittaja Aihe: BMW K1200S venttiilien säätö  (Luettu 10191 kertaa)

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
BMW K1200S venttiilien säätö
« : 14.05.11 - klo:22:40 »
Teimme tänään 30.000 km huollot K1200S Bemariin, vuodelta  2005.

Muut hommat onnistuivat, mutta venttiilien välysten mittauksessa tuli ongelma.

Minkälaisella rakotulkilla sen välyksen saa mitattua sieltä nokka-akselin nokan ja sen vivun välistä ( Drag lever )?
Osa 9 tuossa kuvassa
Venttiilit

Laitettiin sitten venttiilikoppa kiinni tekemättä siellä sisällä mitään.

Pekka
 hesse_wink2 hesse_wink2 hesse_wink2
« Viimeksi muokattu: 14.05.11 - klo:22:48 kirjoittanut Pekkavee »

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: BMW K1200S venttiilien säätö
« Vastaus #1 : 15.05.11 - klo:10:49 »
Kasasitko wanhoilla tiivisteillä? Oma hovikorjaaja (MP-Kymäläinen) kertoi, että tiivisteet kannattaa vaihtaa koska vanha tiiviste saattaa alkaa vuotamaan uuden kasauksen jälkeen. On kuulemma myös Heinolla yleinen käytäntö.

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: BMW K1200S venttiilien säätö
« Vastaus #2 : 15.05.11 - klo:11:00 »
Kasasitko wanhoilla tiivisteillä? Oma hovikorjaaja (MP-Kymäläinen) kertoi, että tiivisteet kannattaa vaihtaa koska vanha tiiviste saattaa alkaa vuotamaan uuden kasauksen jälkeen. On kuulemma myös Heinolla yleinen käytäntö.

Joo laitettiin vanhat tiivisteet paikalleen.
Siihen vasempaan päätyyn missä on se kaareva osuus laitettiin lisäksi tiivisteliimaa tiivisteen päälle.
Siinä oli liimaa ollut jo aikaisemminkin.
Koppa

Pekka
 icon_rolleyes icon_rolleyes icon_rolleyes
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo:17:57 kirjoittanut Pekkavee »

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: BMW K1200S venttiilien säätö
« Vastaus #3 : 15.05.11 - klo:14:38 »
Moi. Ihan normaalilla rakotulkilla minä olen homman hoitanut. Hiukan mutkallehan se menee mutta toimii.


Itse olen useamman kerran vanhoilla tiivisteillä kasannut murheitta.
Nehän ovat kumitiivisteet ja joustavat kyllä tuossa paikassa ihan asianmukaisesti.
Tietysti uuden tiivisteen laittaminen on aina paras vaihtoehto, mutta ei kyllä välttämätön ainakään vielä noilla kilometreillä.
Aika ja lämpö saattavat kovettaa tiivisteen, muta en menisi murehtimaan asiaa ainakaan ennen 60 tkm huoltoa.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: BMW K1200S venttiilien säätö
« Vastaus #4 : 15.05.11 - klo:17:42 »
Moi. Ihan normaalilla rakotulkilla minä olen homman hoitanut. Hiukan mutkallehan se menee mutta toimii.
t. Repa

OK, kiitos tiedosta.  Jatkossa sitten tungen niitä vakio rakotulkkeja sinne nokkien alle.

Pekka
 icon_rolleyes icon_rolleyes icon_rolleyes

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: BMW K1200S venttiilien säätö
« Vastaus #5 : 15.05.11 - klo:17:49 »
Kasasitko wanhoilla tiivisteillä? Oma hovikorjaaja (MP-Kymäläinen) kertoi, että tiivisteet kannattaa vaihtaa koska vanha tiiviste saattaa alkaa vuotamaan uuden kasauksen jälkeen. On kuulemma myös Heinolla yleinen käytäntö.

Noi tiivisteethän ovat aika samanlaisia kuin mun R1100GS pyörässä. eli paksua kumia, jotain 3 mm. R pyörien vastaavat tiivisteet ainakin kestävät pitkään. Mulla on 134.000 km ajettu pyörä ja siellä on alkuperäiset tiivisteet paikallaan. Eli ainakin 13 kertaa avattu venttiilikannet.

Kiristysmomentti noissa kopan pulteissa on samaa luokkaa molemmissa pyörissä. K1200S 10 Nm.

Bemarien huolto haluaa ehkä myydä tiivisteitä, kun uusien R Bemarien huolto-ohjeissa on kai toi tiivisteiden vaihto kanssa joka venttiilisäädössä.

No nyt sain kaverilta uudet tiivisteet, joten vaihdan ne seuraavassa venttiilien säädössä omaan pyörääni.

Pekka
 icon_rolleyes icon_rolleyes icon_rolleyes
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo:17:58 kirjoittanut Pekkavee »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal