Kirjoittaja Aihe: K1200RS 1997 täristää  (Luettu 10085 kertaa)

Poissa Jouni K

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
  • K1200RS
K1200RS 1997 täristää
« : 19.06.10 - klo:16:03 »
Kun kaarran vasemmalle hiljaisissa nopeuksissa esim. risteyksissä niin pyörä aivan selvästi värisee. Oikealle käännyttäessä
tuo ilmiö ei ole havaittavissa. Nostin pyörän keskituelle ja kokeilin heilutella takapyörää niin kyllä siinä sellainen pienen pieni klappi
on, kai siinä kuuluu hieman ollakin? Ajettu 102 000 mutta ei perästä ainakaan mitään ääntä muuten kuulu. Mistähän kaikesta
tuollainen värinä vois johtua? Tietysti arvailuksi menee jos ei oo kokemusta tuosta ilmiöstä...

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200RS 1997 täristää
« Vastaus #1 : 19.06.10 - klo:17:05 »
Missä kondiksessa renkaat on?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Jouni K

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
  • K1200RS
Vs: K1200RS 1997 täristää
« Vastaus #2 : 19.06.10 - klo:20:15 »
Etusella ajettu noin 8000 km ja pintaa tosi hyvin, takanen noin 3000km alla. Michelin Road Pilotteja molemmat joten vaikea uskoa
että renkaissa vikaa tuossa suhteessa. Jaa pitääpä muistaa katsoa että on muuten tasapainot paikallaan, en oo muistanut tuota
katsoa  hesse_blink Se ihmetyttää että värinä tuntuu selvimmin hitaassa nopeudessa, kun yli 40km/h, en voi tuntea sitä erikseen.
Pitänee antaa pyörä jollekin toiselle alle niin tulee toinenkin mielipide.

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: K1200RS 1997 täristää
« Vastaus #3 : 19.06.10 - klo:20:30 »
Äkkiä tulis mieleen , kannattasko välttää vasemalle kääntymistä ja  tarkistaa vilkkurele  reps

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: K1200RS 1997 täristää
« Vastaus #4 : 19.06.10 - klo:22:53 »
Kun kaarran vasemmalle hiljaisissa nopeuksissa esim. risteyksissä niin pyörä aivan selvästi värisee. Oikealle käännyttäessä
tuo ilmiö ei ole havaittavissa. Nostin pyörän keskituelle ...
Jos on keskituki, on helppo tsekata näkyykö renkaissa heittoa/pattia niitä pyöritettäessä (rengas pyörimään ja jokin viivoitin tms. "kiintopisteeksi" lähelle pyörivää rengasta)
Mikä on hiljainen vauhti?  ;D Tasapainotus ongelmat pitäisi tuntua myös suoraan ajettaessa ja ne kait harvoin tuntuvat alle 70-80 km/h.
8000 ajettussa renkaassa näkyy varmasti jo "hampaalle" kulumista (kuvioiden takareuna on kuluneempi kuin etureuna). "Hammastus" näkyy selvimmin renkaan reunoilla. Selvästi "hampaalle" kulunut rengas täristää (enemmän tai vähemmän) jarruttaessa.
Iskarit, etupään ripustuksetkin jne. tsekattu?
Quot homines, tot sententiae.

Poissa mototollo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: K1200RS 1997 täristää
« Vastaus #5 : 20.06.10 - klo:01:58 »
Tarkista vilkkurele , ainakin täällä  VIP ryhmässä vasemmalle kääntyessä ollut vastaavia ongelmia varsinkin pinnapyörällisissä laitteissa reps reps

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K1200RS 1997 täristää
« Vastaus #6 : 20.06.10 - klo:07:16 »
Mulla oli K12S:ssä noin 8tkm ajetut Road Pilotit kun lähdettiin suomea kiertämään.
Rengas kului ihan ihmeellisesti. Sellaisia patteja jotka ei sitten enää ennen vaihtoa olleet mitenkään pieniä.
Nää ilmeni juurikin vasemmalla puolella rengasta.
Vissiin teiden kallistuksesta johtuen vasen puoli kuluu enempi?

Mä kokeilisin uutta etusta.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Jouni K

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
  • K1200RS
Vs: K1200RS 1997 täristää
« Vastaus #7 : 20.06.10 - klo:20:23 »
No niin, kun alkaa tarkemmin tutkimaan ja alkaa järki tulla esiin niin huomasin että etunen on tosiaan kulunut juuri kuten spk_1978 arvelikin.
Aika kultaa muistot joten kirjanpitoni mukaan renkaalla on ajettukin 14 000 kilsaa. Ei huono kestävyys minusta ja kyllä tuolla vieläkin
tarvittaessa vois muutaman tonnin ehkä ajella mutta ei se ainakaan mukava oo. Pitänee huomenna irrotellaa etunen ja laitattaa uusi alle.

Kiitokset vinkeistä, ainoastaan tuota vilkkurelettä ei tullu sen kummemmin auottua eikä pakkivalon lamppuakaan vaihdettu tarpeettomasti.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal