Kirjoittaja Aihe: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat  (Luettu 906 kertaa)

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Moi
Tarkoituksena olisi käydä kokeilemassa lentokentällä miten k13s kiihtyy.

http://nncgarage.com/

Soitin äsken järjestäjälle, että pitääkö olla ns. D-link kiinnitys kypärän leukahihnassa. Ei tarvitse riittää, kun on katukäyttöön hyväksytty malli.
Siellä on street man lähtö 5€ veto. Aattelin käydä kokeilemassa pari vetoa.
Tulisiko joku kaveriksi, niin ei olisi niin orpo olo? Ja antaa pikku vinkkejä paljonko kierrokset viivalla kannattaa pitää, rengaspaineet yms.
Olen joskus kokeillut Virtasalmella aikonaan 400m. Näyttää helpolta, mutta ei ole.

Kerrankin voi raapasta sydämmenkyllyydestä, ettei kortti lähde.airrev

T: bin laden
Bin laden

Poissa jiihoo

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 186
  • BMW K12S, Bimota SB6, Turbo-Busa, R6R Superstock..
Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
« Vastaus #1 : 14.06.12 - klo:12:03 »
Jos mahdollista, niin kannattaa etukäteen kokeilla muutaman kerran reipasta lähtöä ja sen vaatimaa kytkimen luistatusta. Pääsen työni puolesta mittaamaan hyvinkin erilaisten prätkien suorituskykyjä, ja ton painoiset pyörät nyykähtävät viivalle lähes järjestään kierroksista riippumatta, jos ei kytkimellä pehmennä lähtöä sopivasti.

Kannattaa myös kylmiltään kokeilla sopivaa asentoa ja tarvittaessa säätää vaihdepoljin niin, että pystyy siitä asennosta luontevasti vaihtamaan isompaan.

Kypärän lisäksi kiinnittäisin huomiota myös kunnolliseen selkäsuojaan. Jos ylimääräisiä tapahtumia matkalla tulee, niin se on yhtä tärkeä kuin kypäräkin. Jos ei halua pyörätuoliin.

Onnea ja menestystä lauantaille!

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
« Vastaus #2 : 14.06.12 - klo:13:33 »
Kävin eilen alastarolla ajamassa KTM:n tehdaskilpuria ja suorat meni mukavasti etupyörä ilmassa.
Kävin ajamassa omallakin mopolla radalla. Selkäsuoja on aina mukana radalla, ahvenistolla olen vetänyt yhdet lipat ja ekana mikä kävi mielessä kun paiskaidun asfalttiin oli, että onneksi on selkäpanssari päällä. Kiitos vinkeistä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.12 - klo:13:37 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
« Vastaus #3 : 16.06.12 - klo:15:48 »
Kävin äsken ajamassa lentokentällä.
Bin laden

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
« Vastaus #4 : 16.06.12 - klo:16:55 »
Minkälaisia aikoja/loppunopeuksia tuli ? airrev
Man cannot live on beer only.

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
« Vastaus #5 : 16.06.12 - klo:19:47 »
Minä kävin aikoinaan kokeilemassa tuota omaa Bemua Motoparkin kiihdytyspäivillä. Pyörä oli vakio ja en oikein hennonut luistattaa kytkintä tarpeeksi.

Aika oli 11,57 ja loppunopeus 201

Aiemmin pääsin zzr:llä 11.4 ja 200.

Helpon tuntuista kiihdyttää, muttta kuten ajoista näkee niin eipä se kovin nopeasti sujunut.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: La 16.6 Hyvinkään lentokentällä kiihdytyskisat
« Vastaus #6 : 16.06.12 - klo:21:45 »
Eka kertaa elämässä lentokentällä:
Ekaveto 11.012s /213.14 kmh lähdössä 4000 kierrokset ja kytkintä liuttamalla iisisti. Kolmosella vasta vedin 10000 kierrokset. Rengaspaine 2 bar

Tokaveto 11.240s /219.11 kmh lähdössä 5000 kierrokset ja kytkintä suoraan ylös.
Jäi sutimaan, mutta kaasu oli tiukasti pohjassa kokoajan maaliin asti. Rengaspaine 1.8 bar

Eli kannattaa reenata kytkimen ja kaasun yhteispeliä. Luistattaminen näköjään kannattaa.
Pitää ottaa ruiskurunkojen rajoitin poispelistä. Nelosella kun ei ole rajoitinta niin tuntuu kulkevan paljon iloisemmin.
Bin laden

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal