Kirjoittaja Aihe: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?  (Luettu 39257 kertaa)

Poissa Rockster

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« : 14.06.10 - klo:21:38 »
Lähdössä viikonloppuna ostamaan -06 mallista K1200R:ää. Ilmeisesti ei juuri tyyppivikoja löydy, mutta mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #1 : 14.06.10 - klo:23:42 »
Tervetuloa!
itsellä K1200R ja samaa vuosikertaa  hali_sikalovena

äkkiä mieleen juolahtavia..

- katso että nokkaketjun kiristin on vaihdettu. Tarkempia tietoja löydät foorumilta.
- tarkasta ettei perästä vuoda öljyä, kts k1200r viat osio. Se on tyyppivika mutta helppo korjata itse eikä haitaa jos sen tietää ja osaa katsoa sen perään.
- jos mopossa on säädettävä jousitus testaa sen toiminta. Jousen liikkeen näkee ja tuntee pyörän päällä istuessa kun muuttaa asetuksia tyhjäkäynnillä
- huoltokirja löytyy satulan alta
- kun pyörä on käynnissä ei taulussa pitäisi olla muita valoja kuin ABS:n valo joka sammuu muutaman metrin ajon jälkeen
- öljyn määrän voit kollata pyörän oikealta sivulta, puolen minuutin käynnin jälkeeen sen pitäisi olla asteikolla
- servokeksinnön toiminnan kuulee "tankin" takareunasta kun painat jarrua virrat päällä pyörän ollessa paikallaan. Ajossa kahvasa on puolen sekunnin viive mutta sitten hidastuvuus on hämmästyttävää, varo ettei voiman ulosotto saa kipeetä  hesse_biggrin

Se että vaihdelaatikko kuullostaa ja tuntuu varsinkin pienemmillä kierroksilta siltä kuin legolaatikkoon olisi työnnetty koronakeppi ei ole vika vaan ominaisuus. Kun antaa kunnolla runtua sen toiminta muuttuu... BMWsmile Voimalinjassa eka kumi tulee vastaan takarenkaaasa.

-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #2 : 15.06.10 - klo:13:12 »
TeRvetuloa!

Minullakin on 2006 K12R. Nuo edellä mainitut pätevät. Huomaa, että sitä perän öljyvuotoa ei havaitse kovin helposti jos mopo on sivutuella, se jää sen verran katveeseen. Pitää laskeutua ihan maata vasten tai sitten tehdä niin kuin minä nykyisessä "500 km checkissä", eli pyyhkäisee sormella perämurikan alapintaa ja kattoo jäikö öljyistä töhnää näppeihin. Olen alkanut seuraamaan sitä säännöllisesti muiden tarkastuskohteiden yhteydessä 500 kilsan välein. Viime syksyn vuoto vähän säikäytti, nimittäin siinä voi olla jopa katastrofin ainekset jos vuotoa ei huomaa. Takapyörä öljyssä, perä leikkaa kiinni tms. Ei kiva. Veikkanpa että näitä on jonkun verran hajoillut juuri siksi, että vuotoa ei ole huomattu ajoissa.

Stefa maksaa alkuperäisena peräti kaikki 17 euroa, eikä ole vaikea vaihtaa, mutta jos on vuoto, niin perän toiminta pitää tietty tarkastaa. Minulla ei ehtinyt mennä rikki. Tai ainakin se toimii vielä.
« Viimeksi muokattu: 15.06.10 - klo:13:15 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #3 : 15.06.10 - klo:20:18 »
Moi!

Tarkista, että turbo toimii. Sen huomaa jos mopo tuntuu nuhaiselta, eikä nosta keulaa kuutosella kaasunkäännöllä.
Jos ei toimi on kallis korjata.

Toisaalta jos turbo on unohtunut kokoonpanovaiheessa, ei kannata sitä sen enempää murehtia. Toiset köröttelee ilman turboakin hesse_blum.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #4 : 16.06.10 - klo:08:18 »
Käännä vaan Repa sitä puukkoa selässä!   bowdown   hesse_yahoo  hesse_yahoo

Moi!

Tarkista, että turbo toimii. Sen huomaa jos mopo tuntuu nuhaiselta, eikä nosta keulaa kuutosella kaasunkäännöllä.
Jos ei toimi on kallis korjata.

Toisaalta jos turbo on unohtunut kokoonpanovaiheessa, ei kannata sitä sen enempää murehtia. Toiset köröttelee ilman turboakin hesse_blum.

t. Repa
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #5 : 16.06.10 - klo:15:06 »

Moi!

Tarkista, että turbo toimii. Sen huomaa jos mopo tuntuu nuhaiselta, eikä nosta keulaa kuutosella kaasunkäännöllä.
Jos ei toimi on kallis korjata.

Toisaalta jos turbo on unohtunut kokoonpanovaiheessa, ei kannata sitä sen enempää murehtia. Toiset köröttelee ilman turboakin hesse_blum.

t. Repa

Bemari kuin bemari eikä se modaamalla parane icon_rolleyes
Täytyy vain oppia elämään sen kaikkien kaksipyöräisillä liikkuvien tietämän surullisen tosiasian kanssa että saksalaiset tekee vain pappamopoja. horisko

Tosin aika nopeita sellaisia hesse_biggrin hesse_blum
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa Rockster

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #6 : 21.06.10 - klo:20:55 »
Kiitoksia vastauksesta. Olen harkitsemassa myös hakua pappamopojen valmistusmaasta. Liikkeissä on hyvään hintaan tuollaiset 40tkm rullattuja vehkeitä. Ilmeisesti ei olla rullailtu lukemia kauniimmaksi, kuten nahkahousuilla on välillä tapana. Mitenkä tuollainen 40:ä ajettu pelaa, onko kokemusta? Huhut kertovat padan olevan hyvin kestävää tekoa...

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #7 : 21.06.10 - klo:21:58 »
37 tonnia ajetun Ässän hommasin syksyllä. Nyt mittarissa 44 tkm. Ei vikoja toistaiseksi - tyytyväinen oon ollu. Eiköhän semmosen uskalla ostaa.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jusa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #8 : 30.06.10 - klo:11:06 »
Mites tuo nokkaketju homma sitten menee? Jos on alkuperäinen niin se kannattaa vaihtaa kiristäjineen?
Onko ne jälkikäteen vaihdetut sitten kestävämpiä vai kuuluuko tuo nokkaketju ja kiristäjä vaihdatella sitten useammin?

Sama ylläoleva kysymys koskee tuota perän stefaa.

Tiedättekö (en ole kysynyt) huoltaako MP-mesta (Heikkinen) Joensuussa bemareiden takuunalaiset yms. huollot?
Tiedän, että bemuja siellä on huollettu mutta siitä en tiedä onko ne olleet takuu/maahantuonti huoltoja jne.?
Tällä hetkellä pyörätön, myin edellisen pois...

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #9 : 30.06.10 - klo:12:02 »
Tuohon nokkaketjuun ei välttämättä ole oikeata vastausta. Jos vaihtaa ketjun myös, niin homma on sitten ainakin 100%:sesti uusi.

Tuo kiristäjähän ei oikeasti kulu mihinkään eli jatkossa voipi olla vain ketjujuttuja. Yleensähän ketjuja ei paljon vaihdella, joten oudoksuttaa tuo nokkaketjun vaihtotarve ylipäätään.
Mutta varma on aina varmaa.

Nuo stefajututkin ovat yksilökohtaisia. Useimmissa ei tarvitse stefoja edes miettiä. Mutta ei kai se vaihtaminen jossakin vaiheessa huono asia ole. Onko oikeasti tarpeen?

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Jusa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #10 : 30.06.10 - klo:13:20 »
Niin minä olen nyt katsellu k 1200 r, vaikkakin vasta alkukesästä möin kotarin pois ja ostin bandiitin. Kai se oli sitten väliaikainen ratkaisu, koska koko ajan olen muita katsellut.

No tänä kesänä en ole vielä vaihtamassa, mutta jospa ensi kesäksi. Tarkoitus olisi kyllä nyt löytää pyörä joka olisi vähän pitemmän aikaa.

Luotettavaa/laadukasta kardaani vetoista olen ajatellut (ainakin aina ketjuja rasvatessa), eikä Yamahan FJR:ssä ole niin paljon "räyhänhenkeä" kun bemarin tekeleissä eli bemari pyörii nyt mielessä.
Tällä hetkellä pyörätön, myin edellisen pois...

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #11 : 01.07.10 - klo:15:16 »
Kiitoksia vastauksesta. Olen harkitsemassa myös hakua pappamopojen valmistusmaasta. Liikkeissä on hyvään hintaan tuollaiset 40tkm rullattuja vehkeitä....
.

Saksalaiset ja Ruåtsalaiset on tietysti käyneet poimimassa jo parhaat päältä, mutta

Mä löysin omani viime talvena -täältä- ja tein kaupat paikallisen BMW liikkeen kanssa
Saksasta haettuna hintaa olis tullu merkittävästi enemmän.

Baltian maissa on meno sen verran kylmää että kun jengi hankkiutuu rahapulassa eroon liisingpyöristään niin hinta saattaa pudota pyydetystä merkittävästi.  Yksityisen myyntilmoituksessa oleva pyörä voi olla liikkeen omistuksessa eli kannatta kysästä jos löytyy kiinnostava.
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa Jusa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #12 : 03.09.10 - klo:16:34 »
Olen nyt mobile.de sivuilta katellu 2006 ja siitä uudempia K 1200 R:iä Miten on asian laita kun yhdessä oli vähän erilainen takavanne kun näissä muissa? Siis puolat oli vähän niiku tähtikuviossa? Onko se se leveämpi vanne vai joku kapeampi tms.??

Niin ja sellanen juttu, että oli 7,500- 17 000 tkm ajettuja -06 joissa oli täysi huoltohistoria ilmoituksen mukaan. aika vähän 7500km -06 pyörälle...??? "ruuvvaako" ne noita aina poikkeuksetta?

Parissa oli sporttilaukut mukana, jos hankkii sellasen missä ei ole niin paljon niille täytyy laske hintaa??
« Viimeksi muokattu: 03.09.10 - klo:16:38 kirjoittanut Jusa »
Tällä hetkellä pyörätön, myin edellisen pois...

Poissa RiKe

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
Vs: K1200R:ää ostamassa. Mitä ottaa huomioon?
« Vastaus #13 : 03.09.10 - klo:20:03 »
Vanteista: Sport vanteet löytyy esim. kuvagalleriasta Ollin ja mun pösöön törmänneen ex-sportin ( ei Solifer) alta. Eli takavanne on leveämpi, joten 190:n vakiona -on kyllä 180:nenkin ko vanteelle laitettu.

Laukuista: Ebaysta itse löysin telineen ja laukut. Jos uuden setin ostat, niin varmaan 500-800€ saat varata ostopaikasta riippuen.

Poissa Jusa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Tällä hetkellä pyörätön, myin edellisen pois...

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal