Kirjoittaja Aihe: F800S öljyt  (Luettu 11689 kertaa)

Poissa hejurose

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
F800S öljyt
« : 08.02.12 - klo:16:00 »
Hei.
Tuli sitten ostettua se ensimmäinen pyörä.  hesse_biggrin Nyt kun pyörää olen tuossa katsellut niin aattelin vaihtaa öljyt ja suotimen. Onko kenelläkkään mitään suosituksia merkistä. Onko suotimilla paljon eroja vai voiko ostaa motonetistä tarvikesuotimen ilman huolia.  Pyörä on F800s vm.2008

Poissa GSR600

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 27
  • R 1200 GS -09
Vs: F800S öljyt
« Vastaus #1 : 08.02.12 - klo:19:46 »
Onnittelut uuden pyörän johdosta  .
F 800 S  on hauska ketterä ja sporttinen pyörä .
Niin ja kaiken lisäksi erittäin pienikulutuksinen .

Motonetin suodattimista ei itsellä kokemuksia .
Itse pelaisin varman päälle ja ostaisin alkuperäisen suodattimen.
Öljyn suhteen kysyisin suositusta merkkihuollosta  esim. R.M. Heino .
Moottoripyöräkäyttöön tarkoitettua öljyä on joka tapauksessa syytä
käyttää koska tässä moottorityypissä on märkä monilevykytkin .

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: F800S öljyt
« Vastaus #2 : 09.02.12 - klo:09:54 »
Onnittelut hyvästä valinnasta, varmasti hyvä valinta, eikä tarvinne edes heti vaihtaa  03Biker
Itse (ja oikeasti) laittaisin sitä 15W-40 mineraaliöljyä, minkä nimeä ei saa mainita  icon_rooki
Suodattimen ostaisin merkkiä BMW - ihan varmuudeksi. Orggis putsari ei välttämättä ole edes kalliimpi, kuin tarvike sellainen..
« Viimeksi muokattu: 09.02.12 - klo:10:04 kirjoittanut j@ck »

Poissa Anssi F

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 39
  • R 1200 RT
Vs: F800S öljyt
« Vastaus #3 : 11.02.12 - klo:11:34 »
Hei,

ohjekirjassa on tehtaan öljysuositukset.

Mulla (vm. 2008 F 800 ST) on merkkihuolto käyttänyt säännöllisesti 10W-40 moniasteöljyä (eri merkkisiä), vaikka tehdas suosittelee 10W luokitusta vain pakkaskeleihin. API luokitus on tärkeämpi. Hellekelillä (30+) on sitten joskus pitemmän vauhdikkaan ajon jälkeen venttiilikopan tiivisteen välistä tihkunut koneen kylkeen tätä talviöljyä, mutta sekin on vain visuaalinen haitta (kopan tiiviste tuppaa falskaamaan jos sitä ei ole liimattu kunnolla kiinni, se on kuulemma ominaisuus, ei vika).

Suodattimesta en sano mittään, sellainenhan se on ollut, musta tai harmaa  hesse_biggrin

Jos manuaali oli jo kadonnut, niin sellaisen löytää täältä.

-Anssi

ps. Hyvän ja huolettoman pyörän olet valinnut  hesse_ok

Poissa hejurose

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: F800S öljyt
« Vastaus #4 : 11.02.12 - klo:18:19 »
Kiitoksia vastauksista. Manuaalihan käskee käyttämään 15W-40 mutta monessa paikassa suositellaan 10W-40. Tämä minua mietitytti eniten, mutta soitellaan Heinolle ensi viikon alussa niin siellä tietetävät.

Poissa Anssi F

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 39
  • R 1200 RT
Vs: F800S öljyt
« Vastaus #5 : 11.02.12 - klo:18:28 »
Kiitoksia vastauksista. Manuaalihan käskee käyttämään 15W-40 mutta monessa paikassa suositellaan 10W-40. Tämä minua mietitytti eniten, mutta soitellaan Heinolle ensi viikon alussa niin siellä tietetävät.

Manuaali on kirjoitettu siellä missä pyörä on tehty  hesse_biggrin, mutta soita vaan. Hyvin on pelannut 10W-40:lläkin.

Poissa Jannel70

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 1
  • F800S -06
Vs: F800S öljyt
« Vastaus #6 : 15.02.12 - klo:17:01 »
itse viime kesän jälkeen (eka minun ajokausi tuolla pörpöttimellä) vaihdoin öljyt ja suodattimen. Edellinen omistaja oli käyttänyt jotain Castrolin lientä ja tuota kannenja lohkon välistä tihkumista oli, mutta todella vähän. Nyt meni koneeseen ihan perus MOTUL 5000 ja motonetistä ostin suodattimen, oli muistaakseni ihan laatumerkki, mutta en nyt muista mikä oli kyseessä.

Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan, kiva peli ja kun tuossa vakiona hyvät varusteet niin ei tarvii jälkikäteen mitään virityksiä.

-janne-

Poissa nica07

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: F800S öljyt
« Vastaus #7 : 29.08.12 - klo:22:02 »
Minä käyttäisin ja käytän itse ässässä vain Bemarin omaa suodatinta, koska se on niin näkyvässä paikassa. Näyttäis jotenkin tökeröltä jos moottorin kyljessä tönöttää purkki jossa lukee Biltema.

Olenko väärässä siinä ajatuksessa, että 15w öljyt riittää jos ajaa ns kesäkuukausina. Mutta jos pyörää joutuu käyttämään aikaisin keväästä myöhäiseen syksyyn, ni sit 10w on parempi vaihtoehto.

Eli siis suomeksi joutuu aamuisin käynistelemään sellaista noin +5 asteista mopoa.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal