Kirjoittaja Aihe: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)  (Luettu 14242 kertaa)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #90 : 28.05.13 - klo:20:52 »
Moi. Kuvassa kiristin jolla ajettu 58000km, kuvassa myös uusi kiristin (ei ajettu metriäkää). piirustus säiliöstä.
Kun asennetaa säiliöllä oleva kiristin toimitaan seuraavasti. Täytä säiliö ja kiristintappi öljyllä, asenna kiristintappi lohkon reikää siten että pidät tappia (ohuemmasta päästä) hellästi pihdeillä, asenna (paina) säiliö tappiin, poista pihdit ja laske säiliö lohkoa vasten (tiivistettä), kiinnitä säiliö.
« Viimeksi muokattu: 28.05.13 - klo:21:30 kirjoittanut 1234 »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #91 : 28.05.13 - klo:21:02 »
Moi. mahdollisesti kuvat
« Viimeksi muokattu: 20.11.17 - klo:20:04 kirjoittanut 1234 »

Poissa veetee

  • HP
  • *
  • Viestejä: 340
  • Z 1000 SX Blue
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #92 : 29.05.13 - klo:01:06 »
Onneksi ei ole noita ongelmia enään kun vanha meni kiertoon jo pari vuotta sitten.
  bmw2_smilie
Vauhti korjaa virheet.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #93 : 29.05.13 - klo:07:38 »
ilmottaudutaan tähän porukkaan mukaan kans...omassa nimittäin tyhjäkäynnillä kuuluu välillä sellasta mekaanista rahinaa...hetkittäin eikä aina, kun kierroksia hiukan lisää loppuu äänet..

tämäkin viittaa ilmeisesti tohon kiristimeen? ootteko mistä niitä tilaillu? olisko kellään varaosanumeroa nii vois sakemanneista vaikka suoraan? mistäs tuo kiristin löytyy vaihtoa ajatellen?

oma o0n noita 05 vuoden alkupään vehkeitä ja ajettu 36tkm

Moi. Ei viittaa kiristimeen.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #94 : 29.05.13 - klo:08:08 »
Moi. Tarkentaisin piirustusta
« Viimeksi muokattu: 20.11.17 - klo:20:05 kirjoittanut 1234 »

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #95 : 29.05.13 - klo:10:01 »
Yleensä kuluma tulee enempi kytkinkoriin kuin levyihin tuossa päittäisvälyksen tapauksessa, joka aiheuttaa sitä melua hiukan. Joutuu siis todennäköisesti senkin vaihtamaan.

En tiedä hintaa, kun ei ole ollut tarvetta vaihtaa (todella pieni kosmeettinen ääni kuuluu). Noita käytettyjä kytkimiä Saksan ebaysta kaupitellaan jollain 250-350 eurolla, niistä kuuluu varmaan sama ääni kuin alkuperäisestäkin. Uusi kaikkine hilppeineen on varmaankin ainakin tonnin asennettuna. Varmaan joku vastailee, joka tietää oikeasti hinnan. Ebay

Edellinen pyörä oli Ducati kuivakytkimellä, jotan oon tottunut noihin kytkimen ääniin. En ainakaan itse vaihda kytkintä ennenkuin se alkaa takellella tai ääni on luokkaa "paha". Siinä tapauksessä, että takeltelee saa olla jo melkoiset kolot kuluneet kytkinkoriin -samalla välys ja kolina kasvaa toki. Toistaiseksi en ole itse huolissani ainakaan. Kilsoja vähä reilu 72 tkm.
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo:10:03 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #96 : 29.05.13 - klo:13:31 »
Noista numeromiehen kuvista en tunnista omassa pyörässäni ollutta mallia. Ohessa kuva miltä näytti paikallaan. En pidä osia pöydällä.

Eli siinähän oli tollanen 'peitelevy' ilman mitään öljysäiliöitä. Nyt on kyllä tuo uusi tötterö. Mustana, eikä hopeisena kuten kuuluisi.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #97 : 29.05.13 - klo:14:14 »
Noista numeromiehen kuvista en tunnista omassa pyörässäni ollutta mallia. Ohessa kuva miltä näytti paikallaan. En pidä osia pöydällä.

Eli siinähän oli tollanen 'peitelevy' ilman mitään öljysäiliöitä. Nyt on kyllä tuo uusi tötterö. Mustana, eikä hopeisena kuten kuuluisi.

« Viimeksi muokattu: 20.11.17 - klo:20:08 kirjoittanut 1234 »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #98 : 30.05.13 - klo:10:07 »
Noista numeromiehen kuvista en tunnista omassa pyörässäni ollutta mallia. Ohessa kuva miltä näytti paikallaan. En pidä osia pöydällä.

Eli siinähän oli tollanen 'peitelevy' ilman mitään öljysäiliöitä. Nyt on kyllä tuo uusi tötterö. Mustana, eikä hopeisena kuten kuuluisi.

Moi. Katsoppa sitä kuvaa jossa vuotovälikiristimet ovat pystyssä, tunnistatko kumpi malli on tällä hetkellä pyörässäsi , minä kyllä tunnistan kumpi pyörässäsi on ollut ja on, vaikka en ole nähnyt pyörääsi. Mukavaa päivää

Että tunnistanko kumpi malli on nyt pyörässä? Siinä on alkuperäisen matalan hopeanvärisen 'prikan' tilalla tuollainen rumempi musta korkea tötterö, kuten jo sanoin. Sisuskaluista ei tietoa (en ole katsonut ikinä), joten niitä en tunnista mistään kuvista saatikka vuotovälikiristimistä, kun en tiedä mitä ne ovat.

Jos noita tötteröitäkin on useampaa mallia, niin olkoon, hyvä kun sinä tiedät mikä malli minulla on kyseessä, jos joku vaikka jatkossa kysyy. Nykyinen toimii, entinen ei, se riittää minulle mainiosti.  smiley_hitler-t

Juttuni liittyi kyllä oikeastaan siihen, että onko jollakin vaihdettu noita mustia tötteröitäkin toisenlaisiksi? Eli öljysäiliömalli jo alunperin.


Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #99 : 30.05.13 - klo:14:27 »
Moi. Pyydän anteeksi kipakkaa kannanottoa.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K1200S / 06 Nokkaketjun kiristin (Takuuvaihto)
« Vastaus #100 : 05.08.13 - klo:21:27 »
Jakopää alkanut ääntelemään joten vaihdoin ketjunkiristimen, pyörällä ajettu reilu 60tkm. Täytin säiliön ja holkin öljyllä ennen kiinnilaittoa, kolme lyhtyttä starttia ja neljännellä käyntiin, ei ropinoita. Uudelleen käyntiin ei rallatuksia...

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal