Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 149901 kertaa)

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #180 : 26.08.11 - klo:16:47 »

Oliko tuo nokkaketjukin niin vaihtokunnossa, ettei uusi kiristäjä auttanut? Venyvää sorttiahan se tuntuu kyllä olevan. Omasta on vain kiristäjä vaihdettu 30tkm kohdilla.


Niin ne sano että jos se ääntelee jo noissa kilometreissä niin se kantsii vaihtaa myös ketju. Tänään hain huollosta. Jos tästä köyhtymisen päivästä hyvää hakee niin tais selvitä se vika jota ihmettelin jossain aikaisemmassa viestissä.
Nimittäin kun valittelin että pyörä "hakee" tai on "kiikkerän" tuntuinen, niin sellanen oli mainittu koeajolenkin jälkeen että pyörä vaeltaa ajettaessa hieman. Syynä olis etupään isot pallonivelet jotka kuulemma on jäykät.
Taidan vasta ajokauden päätyttyä ottaa pallonivelet ihmeteltäväkseni eli vetäytyä tallin rauhaan.... 0600
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #181 : 27.08.11 - klo:09:23 »

Oliko tuo nokkaketjukin niin vaihtokunnossa, ettei uusi kiristäjä auttanut? Venyvää sorttiahan se tuntuu kyllä olevan. Omasta on vain kiristäjä vaihdettu 30tkm kohdilla.


Niin ne sano että jos se ääntelee jo noissa kilometreissä niin se kantsii vaihtaa myös ketju. Tänään hain huollosta. Jos tästä köyhtymisen päivästä hyvää hakee niin tais selvitä se vika jota ihmettelin jossain aikaisemmassa viestissä.
Nimittäin kun valittelin että pyörä "hakee" tai on "kiikkerän" tuntuinen, niin sellanen oli mainittu koeajolenkin jälkeen että pyörä vaeltaa ajettaessa hieman. Syynä olis etupään isot pallonivelet jotka kuulemma on jäykät.
Taidan vasta ajokauden päätyttyä ottaa pallonivelet ihmeteltäväkseni eli vetäytyä tallin rauhaan.... 0600

Mulla vähän samaa vikaa, pyörä on hieman jäykän ja levottoman oloinen. Heinolla mainitsivat tämän, mutta eivät ehdottaneet lääkettä. Renkaiden vaihto auttoi tilapäisesti, olihan ne aika kulmikkaiksi kuluneet, mutta nyt muutaman tuhannen kilsan jälkeen sama epämääräinen käytös vaivaa taas. Olenkin jo epäillyt ohjauslaakeria ja noita etupään niveliä, tämä vahvistaa epäilykseni. Talvella taitaa mennä aika lailla palasiksi tuo mopo, olis venttiilinvälyksien tarkastusta yms. ohjelmassa (siis kolmenkympin huolto), samalla täytyy varmaan sitten purkaa tuota keulaakin ja hämmästellä niitä niveliä. Mahtaakohan niitä päästä mitenkään rasvaamaan? Tuskinpa, eiköhän se oo vaan taas uutta kehiin  BMWsmile style.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #182 : 29.08.11 - klo:23:06 »
Mulla vähän samaa vikaa, pyörä on hieman jäykän ja levottoman oloinen. Heinolla mainitsivat tämän, mutta eivät ehdottaneet lääkettä. Renkaiden vaihto auttoi tilapäisesti, olihan ne aika kulmikkaiksi kuluneet, mutta nyt muutaman tuhannen kilsan jälkeen sama epämääräinen käytös vaivaa taas. Olenkin jo epäillyt ohjauslaakeria ja noita etupään niveliä , tämä vahvistaa epäilykseni. Talvella taitaa mennä aika lailla palasiksi tuo mopo, olis venttiilinvälyksien tarkastusta yms. ohjelmassa (siis kolmenkympin huolto), samalla täytyy varmaan sitten purkaa tuota keulaakin ja hämmästellä niitä niveliä. Mahtaakohan niitä päästä mitenkään rasvaamaan? Tuskinpa, eiköhän se oo vaan taas uutta kehiin  BMWsmile style.

Tuskin voi rasvata, kyselin hintaa nivelille ja sanoivat Heinolla 140€. Tyhmä kun en huomannut sitä kysyä että kpl vai molemmat?!withstupid Mut eiköhän se ole kappalehinta jos vaan vanhat merkit pitää paikkansa bmw2_smilie
« Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo:08:56 kirjoittanut JTK »
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #183 : 19.11.11 - klo:14:32 »
Kytkinpakka meni vaihtoon kilsoilla 34t.

Alkoi syksyn viimeisellä reissuilla oireileen, ei irrottanut kunnolla. Oireet ilmeni ettei kone käynnissä löytynyt vapaata ja muutenkin vaihtaminen meni jäykähköksi, totesin ettei enempää kannata ajella ja huoltoon. Sammuksissa vapaa kuitenkin löytyi. No vuosihuollossa sitten käytin ja samalla laitettiin uusi kytkinpakka. Nyt toimii taas niinkuin kuuluu.

Purin vanhan pakan ja löytyihän sieltä selvä vikakin... Yhdestä levystä on toiseltapuolelta "massat" häipyneet.

En näemmä tähän osannut kuvia alle laittaa, no liitteenä parit fotot.

Btw samalla meni sitten perälaakerikin vaihtoon kun rohisi. Että semmoinen vuosihuolto tälläkertaa.
DrPaiN & K1200S -08

Poissa 57pannu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • K12s,Wla45, FLH74,FXST80,TR120r,YZ250,Cr500
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #184 : 21.11.11 - klo:17:25 »
Minkälaisessa kunnossa oli kytkinkruunu, oli levyt hakanneet koloja kruunuun. Täristikö kytkin? Itsellä on K12S 08 ajettu 18tkm kytkin täristää. Että semmoisia ikiliikkujia.
Ei tämä tästä.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #185 : 21.11.11 - klo:18:29 »
Karvan alle 40 tkm ennätin 2008 ässällä ajamaan ja kytkin toimi edelleen kuin uutena. Liekö perus-mineraaliöljyjen ansiota sitten..?
Ei oireillut kyllä peräkään ja oli alkuperäinen akku edelleen.. Ehkä vaihdoin pyörän just sopivaan aikaan  0003
« Viimeksi muokattu: 21.11.11 - klo:18:37 kirjoittanut j@ck »

Poissa 57pannu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • K12s,Wla45, FLH74,FXST80,TR120r,YZ250,Cr500
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #186 : 21.11.11 - klo:19:55 »
Tuskin se öljyistä johtuu, jos käyttää mp öljyjä. Sitten jos kytkin ihan oikeasti joutuu koville, niin öljyillä voi olla merkitystä. Suurin osa meistä kuitenkin vain köröttelee rasittamatta kytkintä sen enempää. Mutta joku hasardi näissä märkäkytkimissä on, kun vaikuttaa olevan vikoja ihan päivitysten jälkeenkin. Tavallisella tallaajalla kestää kytkin suunnilleen mp käyttöiän, saisivat ottaa oppia vaikka Nipponista tai sumujen saarilta.
Ei tämä tästä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #187 : 22.11.11 - klo:08:17 »
Mulla alkoi täristäminen ja satunnainen kalkatus tyhjäkäynnillä jossain 10tkm kohdalla ja vuosi sitten vaihdettiin K13 kalut 30tkm kieppeillä. Ei siinä mitään äärimmäisen suurta ongelmaa ollut, mutta kun tarjottiin homma ilmaiseksi, niin toki. Eli K13 kytkintä näihin vanhempiinkin voi laittaa, en tiedä minkä laittavat jos vaikka normiremontin tekevät.

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #188 : 23.11.11 - klo:11:04 »
Minkälaisessa kunnossa oli kytkinkruunu, oli levyt hakanneet koloja kruunuun. Täristikö kytkin? Itsellä on K12S 08 ajettu 18tkm kytkin täristää. Että semmoisia ikiliikkujia.

Kytkinkruunusta en tiedä kun vaihtoivat Heinolla tuon pakan huollossa. Otin vanhan pakan mukaan ja avasin sen. Olettaisin ettei kruunussa ollut mitään vikaa kun ei siitä mitään erikseen mainittu. Kytkin ei täristänyt eikä kolissut. Niin ja liikkeessä on huollatettu, öljyinä on laskulla näkynyt merkkejä bel ray & castrol. Nyt uuden mukana meni castrollit. BTW BMW on myös jossain kohtaa muuttanut öljyspeksiä. 10W --> 5W
« Viimeksi muokattu: 23.11.11 - klo:21:00 kirjoittanut DrPain »
DrPaiN & K1200S -08

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #189 : 30.11.11 - klo:22:41 »
Sensuroitu.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:23 kirjoittanut 1234 »

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #190 : 01.12.11 - klo:22:05 »
Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006  ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää.   


Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia.  bowdown
Man cannot live on beer only.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #191 : 02.12.11 - klo:12:28 »
MOi. Luulen seuraavaa.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:23 kirjoittanut 1234 »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #192 : 02.12.11 - klo:13:27 »
MOi. Luulen seuraavaa.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:23 kirjoittanut 1234 »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #193 : 02.12.11 - klo:18:57 »
MOi.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:24 kirjoittanut 1234 »

Poissa 57pannu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • K12s,Wla45, FLH74,FXST80,TR120r,YZ250,Cr500
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #194 : 02.12.11 - klo:19:40 »
No nyt vaihdettu koko kytkin systeemi, kaikkineeen. Jospa se nyt toimisi niinkuin pitääkin. Meni onneksi "goodwilliin". Mutta bemarilla on iltaläksyt lukematta näissä märkäkytkimissä, ei tämmöistä voi olla nykyaikana. Taitaa olla samanlainen puolivalmiste niinkuin eräs suuri ameriikan merkki mutta toisaalta niissä on ainakin kytkimet pelanneet, kymmeniä vuosia.
« Viimeksi muokattu: 02.12.11 - klo:19:43 kirjoittanut 57pannu »
Ei tämä tästä.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal